perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Tue May 19, 2009 5:32 am

Sudah menjadi buah mulut orang ramai di bandaraya Kuala Terengganu namun masih ramai lagi mereka yang terus terperangkap dan tertipu. Pemilik sebuah kedai buku yang mempunyai beberapa rangkaian kedai di sekitar Kuala Terengganu didapati terlibat dalam usaha memurtadkan anak-anak gadis Melayu kita. Selain dari itu ramai juga mereka yang telah diperkosakan.

Pengakuan beberapa bekas pekerja yang sudah serik dicabul kehormatan menceritakan pengalaman pahit mereka. Pemiliknya memang lebih suka mengambil kakitangan-kakitang an perempuan, anak-anak gadis dari kampung sekitar yang kurang pendidikan agama, lemah iman dan yang mudah terpedaya dengan wang ringgit.

Sesetengah yang berani dan teguh iman, mereka sanggup berhenti dari terjerumus dengan maksiat yang berleluasa serta terancam keimannya. Malah semakin ramai dari mereka yang bersuara menceritakan kebobrokan nafsu serakah pemiliknya. Ada juga anak-anak gadis yang ternoda dan akhirnya terpaksa mengugurkan kandungan.

Seorang dari bekas pekerja mengaku turut pernah cuba dimurtadkannya. Kesedaran akhirnya menyelamatkan anak gadis yang sudah bersuami ini dari tersesat dan gugur imannya.

Walaupun sudah menjadi buah mulut ramai, namun di kalangan sesetengah orang-orang Melayu kita masih tidak sedar apa yang dilakukan oleh pemilik kedai dan terus memberi sokongan serta melanggani kedai-kedai buku ini. Dalam pada itu, sememangnya ada juga yang tidak sedar, namun sesetengah mereka yang telahpun maklum apa yang dilakukan oleh pemilik kedai terhadap anak-anak gadis, mereka tetap terus melanggani kedai-kedai buku ini.

Baru-baru ini, di antara para pelanggannya, didapati terpampan pelekat Selamatkan Gaza pada kereta Wiranya, walhal dia sendiri tidak sedar apa yang dilakukan oleh pemilik kedai yang dilangganinya itu mungkin lebih dahsyat dan lebih dekat di hati dari apa yang Israel lakukan nun jauh di sana.

Di kalangan salegirls yang diambil bekerja oleh pemiliknya diletakkan syarat mesti berpakaian seksi. Jurujual ini dihantar ke sekolah-sekolah untuk menjual buku sambil menarik perhatian guru-guru dengan pakaian dan lagak seksi mereka. Ramai guru-guru yang sudah merungut. Ada di kalangan pendidik yang sayangkan anak-anak gadis kita telah “banâ€kan jurujual dari kedai ini untuk ke sekolah mereka. Namun, tetap ada pula guru-guru yang “agak gatal†patang dihulur “manisan†begini lapar menunggu.

Sesuatu tindakan drastik mesti dilakukan. Mereka yang peka dengan agama dan bangsa Melayu mereka MESTI bertindak untuk menyedarkan kawan-kawan serta sahabat handai mereka.

************ ********* ********* ********* **

Lanjutan dari posting di atas kami mendapat beberapa maklumat tambahan berhubung kebenaran perkara di atas termasuk dari kakitangan kerajaan ramai dari kalangan pendidik.
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Tue May 19, 2009 8:44 am

Quote :
Sudah menjadi buah mulut orang ramai di bandaraya Kuala Terengganu namun masih ramai lagi mereka yang terus terperangkap dan tertipu. Pemilik sebuah kedai buku yang mempunyai beberapa rangkaian kedai di sekitar Kuala Terengganu didapati terlibat dalam usaha memurtadkan anak-anak gadis Melayu kita. Selain dari itu ramai juga mereka yang telah diperkosakan.

kat ne tuh sri???





_________________________________________________
SETELAH SEKIAN LAME KU MENYEPI KINI KU KEMBALI



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Tue May 19, 2009 8:57 am

asal tak lapor polis jek..

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Tue May 19, 2009 11:46 am

kuyie..tak dinyatakan plk tempat2 yg mana tp di sekitar Terngganu
peace..ade kala pihak polis pun xleh buat apa..ade jwpn diorang..di luar bidang kuasa la..xde undang2 la lol!
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Tue May 19, 2009 12:17 pm

ek ishh suspen juge ni

_________________________________________________
SETELAH SEKIAN LAME KU MENYEPI KINI KU KEMBALI



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Wed May 20, 2009 7:00 am

tak logik ler kalo diperkosakan tu di luar bidang kuasa. mmg kalo ada kes perkosaan sepatutnya polis ambik tindakan.

kecuali kalo gadis tu mmg sama2 rela... tu mmg ler di luar bidang kuasa polis.

aku riso nih semua provokasi nak memburukkan terengganu je...

kadang2 malas gak percaya benda2 nih... ada je orang suka2 ati nak posting.. walhal benda tu tak pernah wujud pun.
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Wed May 20, 2009 9:12 am

btul tu salju..tp apa yg kita baca amik sebagai ingatan...berhati2, jgn terlalu percaya..sekurang2nya bila kita ada info..kita tau apa kita nak buat kalau terjadi kat kita
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Wed May 20, 2009 12:46 pm

ishhhh ni yg aku marah ni..mana ulamak2 kita? mana mufti2? mana jaip?...semua dok sebuk berpolitik la tu...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Wed May 20, 2009 1:51 pm

ni lah masalahnyer panx.. kecewa

orang yang patut buat keje.. tak buat keje. kecewa

orang yang tak patut buat keje plak.. ambik alih keje tu, walhal takde kelulusan, kemahiran dan ilmu yang secukupnyer. kecewa

alahai.. dunia.. dunia...

bantulah kami semua ya Allah!
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu   Today at 12:11 am

Back to top Go down
 
AWAS Kedai Buku Di Kuala Terengganu
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Meta-Madness!
» GBH Crown Lynn Kuala Lumpur Malaysia

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::INFORMASI::. :: .::RUANGAN INFORMASI DAN MAKLUMAT::. .::INFORMATION::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.