perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 bermadu? ok ke?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: bermadu? ok ke?   Sun May 17, 2009 1:03 pm

bermadu dalam perkahwinan ok ke?..bg laki ok la kot...best sebab leh tukar2 bila time peyed..ada ke laki zaman skang kawen lebeh ni bukan semata mata kerana cinta? lebeh kerana nafsu?..betui ke? bg perempuan..hangpa ok ke? setuju ke?...sbb ada yg setuju kan...ada yg tak...kenapa tak setuju? kenapa setuju? tak nak la jawapan ermmm kalau mampu tu apa salah nye..


bagi aku yg belum kawen ni...dan yg masih teruna ni ...kalau ikut kan ssh nak bermadu ni..kena betui2 100% adil dan saksama penuh keadilan ...hangpa?

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sun May 17, 2009 1:18 pm

Quote :
bermadu dalam perkahwinan ok ke?..bg laki ok la kot...best sebab leh tukar2 bila time peyed..ada ke laki zaman skang kawen lebeh ni bukan semata mata kerana cinta? lebeh kerana nafsu?..betui ke? bg perempuan..hangpa ok ke? setuju ke?...sbb ada yg setuju kan...ada yg tak...kenapa tak setuju? kenapa setuju? tak nak la jawapan ermmm kalau mampu tu apa salah nye..

bunyi cam best jee??
aku xkawin lagi la panx jd aku tataw heheh lol!



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sun May 17, 2009 1:36 pm

x kawen pun bantai je komen kuyie....

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sun May 17, 2009 2:05 pm

haha pade pendapat aku panx.. laki kawin lebeh tak salah pn malah disisi agama pon x ckap mende tu salah.. tp tengok pada keadaan le..kalo si isteri ada masalah mcm mandul ka mungkin si suami patut bebincang ngn si isteri lelok.. tp kalu dah tau x mampu (dari segi kewangan,batin) or pape je baek tapayah la lupekan hasrat mu ituh hehe sekian



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
ryuichi
junior
junior


Posts : 49
Join date : 2009-05-05
Age : 30
Location : Johor

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sun May 17, 2009 4:53 pm

bg aku ka|o bermadu pun mmg xsa|ah.. tp tu bg |aki |a..dh tntu ada sege|intir pompuan yg xsuka... kita sbg |aki ni bukan pe... sekadar meno|ong diorg dptkan payung emas kt akhirat nnti |g pun pompuan kan dh ramai dri |aki.. ka|o xbermadu mcm ne pompuan2 yg |ain kawen? ye x?


:group: :group: :group:
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sun May 17, 2009 8:21 pm

aku setuju sngt2 pendapat ko ryuichi thn ni ko mst menang anugerah hujan emas la ryuichi .....bak kata bini aku......aku pnh tnya kat bini aku "klu ayah kawen lg ibu kasi x???".....korg nk tau pe dia jwp " ayah nk kawen lg g la tp pastikn mua mencukupi....klu ibu halang2 ayah nk kawen lg ermmmm laki ni mgkn dihalang mgkn la dia langkah panjang jwpanya...drpd asik wat maksiat je baik la g kawen sn lg elok " peluang keemasan ni ....hasil kajian aku mmg terlampau ramai ppun yg usianya dh meningkat x kawen2 lg....cehwah mcm professor lak aku ni ....lg 1 ppun yg jadi janda pn ramai sngt skrg ni....sian dia org x de tmpt bergantung kn...pe slhnya laki2 kawen lbh dr 1 .....ni pendapat aku la...pendapat org lain aku x tau la....nk merokok jap la

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sun May 17, 2009 8:43 pm

macan.. hadoi... ada je cengelat ko ek?

ingat pesan akak tu macan...


Quote :
" ayah nk kawen lg g la tp pastikn mua mencukupi....klu ibu halang2 ayah nk kawen lg ermmmm laki ni mgkn dihalang mgkn la dia langkah panjang jwpanya...drpd asik wat maksiat je baik la g kawen sn lg elok "


kalo dah mencukupi baru ler nak tambah lagi macan oi...

aku teringat dulu masa aku belajar kat uitm, ada sorang ustaz yang mengajar kami.. tiba2 je dia bebel isu poligami. (aku rasa macam takde kaitan dgn topik masa tu).

"hangpa yang pempuan ni, jangan dok memilih sangat. jangan tunggu sampai PhD baru nak kawen. pastu dah bising takde saper nak kat hangpa. kalo dah ada jodoh, umo muda kawen pun takpa. tengah stadi kawen pun takpa."

pastu ustaz sambung lagi bebel.

"yang dah kawen tu plak, jangan dok marah2 kalo laki nak kawen lagi. kena open minded. tengok jelah, sekarang nih ramai ibu tunggal, ramai pempuan dah berumo tak kawen2. sebenarnya pempuan nih perlu berumah tangga. mungkin ada yang bising, umo dah 40an, takyah kawen ler ustaz. salah tu sebenarnya. kalo laki orang pinang tu... kalo dia baek, beriman.. terima jelah."

"mmg tak dinafikan.. masa usia muda, kawen kebanyakkannya pasal seks. tapi bila umo dah 40an, tak bermaksud pempuan tu takleh kawen lagi. sebenarnya suami, tanggungjawab dia adalah sebagai pemberi semangat kepada wanita. mmg betoi, umo 40an pempuan takde lagi keinginan seks tu sangat. tapi biler keadaan memerlukan, dia memerlukan lelaki di sisi. masa tu, kalo jadi isteri nombor berapa pun takperlah. sekurang2nya... ada suami yang boleh beri semangat pada dia, bila dia memerlukan."

pergh... begitu panjang ustaz aku bebel masa tu.

dan seperti biasa.. budak2 dalam kelas (terutama pempuan) bengang dgn stetmen ustaz.

sebagai seorang wanita, aku tak nafikan.. diandaikan kalo suami aku kawen lain, mungkin akan rasa terkilan dalam ati aku. yelah... apa kurangnya aku tiba2 dia nak kawen lain kan? tapi kalo dia kawen tu bertujuan, maksud aku macam kawen ibu tunggal, ataupun wanita lanjut usia di mana dia takde sesaper.. aku rasa takde salahnya kat situ.

pape pun tak nafikanlah, mesti ada rasa sunyi gak, sbb suami tak mampu nak temankan kita hari2 kan? adat idup bermadu.. kejap kat sana.. kejap kat sini. pastu kena consider gak, kalaupun itu hari kita, entah2 kat sana sakit ker.. anak2 kat sana sakit ker.. kena sedekah hari kat sana.

andai itu takdir yang terbaek.. aku terima dengan hati terbuka. mungkin di situ Allah s.w.t nak latih aku jadi lebih berdikari. kalo hati rasa sunyi, leh bermanja dgn Dia, Yang Maha Memahami, dan sentiasa berada di sisi 24 jam sehari, 7 hari seminggu.

aku teringat, ada temuramah dilakukan pada isteri yang bermadu. pesanan wanita tersebut ialah..

"jika wujud perasaan cemburu, itu hanyalah bisikan syaitan yang ingin memecah-belahkan rumah tangga. perasaan redha yang tinggi itu perlu wujud. kalo rasa suami tak adil, itu juga bisikan syaitan. itu berpunca dalam diri sendiri, sama ada nak rasa camtu.. ataupun tidak."

"sebenarnya madu2 saya adalah ahli keluarga saya. mereka adalah keluarga saya, adik beradik saya. susah senang kami sama2 kecapi."

pape pun, tak semudah tu nak kawen ramai.

sedangkan nabi muhammad, rasulullah s.a.w pun, timbul rasa cemburu di kalangan isteri-isteri baginda.. apatah lagi manusia yang jauh lebih banyak kekurangannya.

pape pun, suami, dan juga isteri2nya kena sama2 mempertingkatkan iman mereka. redha dengan takdir Allah s.w.t, berusaha menjadi yang terbaek, dan menyayangi antara satu sama lain.

ha.. terlupa...

kepada lelaki yang nak bermadu, sebolehnya jujurlah dengan pasangan masing2. jangan sampai dah nak nikah baru nak bagitau. kalo boleh, biler dah jumpa sesaper.. dan rasa rapat.. bincang2lah dengan isteri anda. kalo dia tak bagi.. toksah ler bercinta lagi dgn pempuan tu. karang ada perang dunia plak lagi. perang kan susah?


p/s ceh.. cakap banyak! aku nikah pun belum lagi.
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sat May 23, 2009 6:00 am

tapi kan salju..dulu ada masuk dalam metro ( kalau tak silap paper metro )..kat terenganu kot...yang si laki tgh turun naik mahkamah..sbb nak kawen satu lagi..( laki tu dah kawen 3 org ) ..dia turun naik mahkamah sbb mahkamah tgk dia macam tak berkelayakan nak kawen sampai 4..pada gaji dia...tapi madu2 dia tu bg pulak..tak de gado2 pun... ada ilmu ke laki tu ? ayat power kot..

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sat May 23, 2009 6:06 am

x yah pakai ilmu pe2 la panx....de caranya.... tunggu aku lepas dulu la mcm org kat ganu tu baru aku citer kat sini .....merokok jap

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sat May 23, 2009 7:45 am

Quote :
salju wrote:
sebagai seorang wanita, aku tak nafikan..
diandaikan kalo suami aku kawen lain, mungkin akan rasa terkilan dalam
ati aku. yelah... apa kurangnya aku tiba2 dia nak kawen lain kan? tapi
kalo dia kawen tu bertujuan, maksud aku macam kawen ibu tunggal,
ataupun wanita lanjut usia di mana dia takde sesaper.. aku rasa takde
salahnya kat situ.

* ha...sy stuju ngn salju...terkilan,sedih,marah,sakit hati,bengang giler,mcm nk blasah jer laki kita (lau tkena kt kita la)..n mcm2 perasaan agi ada...lau kawen ngn ibu tunggal dengan niat nak ringankan beban leh trima agi la...tapi yg jd masalah skunk laki ni kawen ngn anak dara bergetah lagi...
(ada yg beralasan, ni lau utaz2 kot...nak ubah pompuan tu n bawa ke jalan lurus)
hmm...whatever...mmgla poligami tu sunat...tapi cukup adilkah LELAKI tu?dari semua segi..renungkanlah lelaki...lau x leh handle 1...inikan pula 4...lau laki luv nak kawen agi satu,luv rela....tapi....!!!! tunggu...


Quote :
lipanx_laut wrote:
tapi kan salju..dulu ada masuk dalam metro ( kalau tak silap paper
metro )..kat terenganu kot...yang si laki tgh turun naik mahkamah..sbb
nak kawen satu lagi..( laki tu dah kawen 3 org ) ..dia turun naik
mahkamah sbb mahkamah tgk dia macam tak berkelayakan nak kawen sampai
4..pada gaji dia...tapi madu2 dia tu bg pulak..tak de gado2 pun... ada
ilmu ke laki tu ? ayat power kot..

*aah la..muke mcm bise jer..tapi bini leh kasi kawen agi satu...ilmukah? ayat powerkah? bini2 dia je yg tau kot naper...
hmmm...panx tu ada hati la tu nak tambah lebih...

macan lak tau caranya...panx x sabar la tu nak tuntut ilmu dari macan...
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sat May 23, 2009 8:41 am

erm klu lelaki kawen lbh dr satu, dah tentu pempuan marah kan.. tp klu kene gaya pujuknya..lepas kut tapi cmne plk klu pempuan dpt kawen lbh dr satu.. best gak kan..
hmm usahkan kawen lbh dr satu.. ade kekasih lbh dr satu pun, dah marah tau
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sat May 23, 2009 8:46 am

pompuan kawen lebeh dari satu??...ishh 'kuat' ni ........'tahan' ke?....

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Sat May 23, 2009 9:17 am

perempuan nak teman idup lebih dari satu.. adoi..

panx.. mmg ada kes pempuan kuat nih. aku tak nafikan sbb pernah dengar, pernah baca. . selalunya kes pempuan kuat nih, laki dia pun tak lalu nak layan. sampaikan suami mula jadi dayus, bagi je isteri 'makan luar' sbb dah tak terlayankan kehendak isterinya yang kuat sangat tu.

dan aku tahu kenapa lelaki tu isterinya merelakan dia kawen 3. walaupun dia tak mampu dari segi kewangan, tapi isteri dia sanggup gak, bagi dia kawen lain. kemungkinan begini sebabnya:

1. aku pernah baca kes, di mana suami kawen lebih dari satu disebabkan buas, ganas dan kuat seks. isterinya tak lalu nak layan. sbb tu isterinya izinkan suami dia kawen lain. biler dah kawen ramai, jadi taklah berat sangat si isteri nak melayan.

2. mungkin suami tu mmg tak mampu dari segi kewangan, tetapi dia seorang yang sangat bertanggungjawab. maksud aku, dari segi duit dia tak mampu nak bantu isteri, tapi dari segi lain.. mintak je tolong pape. insya Allah dia akan ikhtiarkan, akan sama2 bantu isteri dia.

3. sebenarnya wanita cuma nak seorang lelaki yang mampu nak faham dia. kalaupun tak bagi duit yang cukup pun, tapi suami dia faham dia, boleh tolong dia, tak jadi masalah sebenarnya.

- kaunselor aku pernah bagitau aku satu kes.. (ni bukan citer bermadu, lari skit panx? namo marah ek? ). alkisah suami ni tak bekerja.

-suami nih mmg dari muda tak keje. masa baru2 kawen dia keje, pastu dia berhenti keje. dia tak buat pape. keje dia dok kat rumah, jaga anak2, pastu kalo dia bosan, dia hangout kat kedai kopi, main dam. camtu ler dia.

- yang menanggung dia ialah isteri dia. makan minum, pakaian, duit rokok pun isteri dia. tapi kenapa isteri dia sayang dia ek?

- sbb dia suami yang bertanggungjawab (tolak bagi nafkah jelah). dia sayang anak2 dia. dia asuh anak2 dia, didik anak dia, sentiasa bagi semangat dan motivasi pada anak2 dia.

- suami dia tak menggatal kat pempuan lain. hidup dia cuma kat rumah, dan kawan2 lelaki dia.

- suami dia rajin masak, mengemas rumah semua.. kiranya isteri dia balik semua dah siap ler.

- alhamdulillah, anak2 dia semua berjaya, masuk universiti, keje leklok semua...

- kaunselor aku cakap, orang tu sebenarnya mmg baek ati, bijak. pelajar cemerlang masa SPM di sekolah dia dulu. tapi entah kenapa dia jadi camtu. pape pun ramai orang sayang dia. walaupun tak belajar tinggi, tak keje, tapi orang suka kat dia. kawan2 dia ramai orang2 kenamaan (kawan2 masa sekolah dulu ler, sbb dulu dia sekolah elit). setakat nak mintak tolong kat mana2 datuk dan tan sri semua tu mintak je tolong dia.. insya Allah problem setel. hehehe.

ha.. lagi satu sekarang ni kan ramai wanita bekerjaya tak berumahtangga? dia orang dah ada duit, dah ada kerjaya. cuma takde suami je. sbb tu ada kita dengar kes wanita keja hebat2, tapi jadi isteri kedua kepada pemandu lori ler, tukang kebun ker, pekerja kilang pun ada gak. benda tu dah semakin jadi kebiasaan.

macam ko cakap tu panx, nisbah manusia sekarang 1:14, 1 lelaki, 14 pempuan.

Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: bermadu? ok ke?   Today at 8:55 am

Back to top Go down
 
bermadu? ok ke?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::CAKAP-CAKAP::..::TALKING PLACES::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.