perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 aku suka...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: aku suka...   Mon May 11, 2009 2:46 pm

setelah aku melihat berita tentang perak...
aku rasa gembira dan seronok..
hehe... perak kembali aman..

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: aku suka...   Mon May 11, 2009 3:11 pm

hmm btul tu..alhamdullilah..risau juga dgn apa yg berlaku baru2 ni.. yg byk memberontak nih..org melayu.. apa yg terjadi sikit sebanyak menjejaskan perjalanan ekonomi di Perak..keadaan sekitar kg pn agak tak tenteram dgn sikap2 penduduk yg terlalu taksub dgn keadaan yg berlaku..
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: aku suka...   Mon May 11, 2009 3:25 pm

kembali la aman perak mcm dulu lg......walaupn aku ank jati sngor....tp aku ttp suka perak ni....biar la yg berhak sj memerintah.....negara kita ni yg berkuasa adalah rakyat sebenarnya....syukur kd yg maha esa.... terharu ngar berita hari ni....meh merokok rakyat perak mua

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: aku suka...   Tue May 12, 2009 3:41 pm

nmpaknye perak masih lagi dalam belengu..

sedih tul ngan ngri aku ni...
moga Allah menghindar negeri perak daripada pemimpin2 zalim..
dan membantu rakyat perak mendapat pemimpin yang adil dan saksama..
amin... amin.. amin..

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: aku suka...   Wed May 13, 2009 2:17 am

amiiin,,, tu ar,,, leteih da aku bc paper,,, da cam bc bc ramalan cuaca lak
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: aku suka...   Sat May 16, 2009 9:44 am

aku malas nak pk2 pasal politik sangat nih.. pernah aku mengom sampai demam2.

ahli dewan undangan negeri berebut2.. macam budak2 tadika. aku rasa budak2 tadika lagi berdisiplin dari tu. kesannya, rakyat gak menderita. pelabur tak mo melabur kat negeri perak. pendapatan hasil negeri berkurang. pasal pe? pasal politik kucar-kacir camni lagi ler.

ya Allah! janganlah kau ulangi peristiwa perjanjian pangkor buat kali kedua. andai itu terjadi, satu negara akan terima kesannya, seperti mana terjadi peristiwa raja abdullah menandatangani perjanjian pangkor.. menyebabkan british mulai masuk ke tanah malaya secara rasminya.

Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: aku suka...   Tue Jun 02, 2009 6:41 am

menyelit sekejap... lol!
Politik Bangau Oh Bangau
(-Ular oh ular mengapa engkau makan katak?
-Aku makan katak sebab itu memang makanan aku.)

Situasi politik hari ini sudah melalut. Sudah timbul bermacam-macam isu terutamanya di Perak. Antara BN dan PR nampaknya sudah semakin kusut. Berlaku sedikit jangkitan di Kedah dan di Selangor. Kita mungkin hanya melihat kepada situasi semasa, yakni apa yang sedang kita saksikan kini. Kita lupa bahawa keadaan yang semakin membarah kini hanyalah kesan lanjutan dari PRU12 dulu. Kini kita melihat akibatnya. Sepatutnya kita kena menoleh kepada faktor punca atau asal usul terjadinya.

Dalam Bangau oh Bangau, disebutkan natijahnya satu persatu terlebih dahulu hingga kadang-kadang terlupa kepada faktor puncanya terjadi. Ini kerana faktor punca kepada semua angkara itu di sebut paling akhir. Leher Bangau panjang, ikan tak timbul, rumput panjang, kerbau tak makan rumput, kerbau sakit perut, nasi mentah, api tak mahu hidup, kayu basah, hujan turun dan katak panggil hujan, ini semua adalah masaalah atau natijah. Punca kepada segala masalah itu ialah ular. Ular pula tidak boleh berbuat apa-apa kerana katak itu memang makananya. Ular tak dapat mengelak kerana itulah sifat ular iaitu makan katak. Sesuatu yang menjadi sifat semula jadi memang sukar untuk diungkai.
Melihat kepada berbagai situasi negatif yang berlaku dalam negara akhir-akhir ini, terutama dalam aspek politik kita kenalah menoleh kepada PRU12. Bermula dari penolakan rakyat kepada BN di Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Kelantan dan termasuk Wilayah persekutuan. Hanya Wilayah persekutuan tidak membentuk Kerajaan Negeri kerana tiada DUN. Wajar sekali kita melihat kepada faktor PRU12 kerana dari situlah ianya bermula. Tetapi nampaknya faktor itu tidak langsung diambil perhatian. Keadaan politik kusut ini masih belum nampak jalan penyelesaian. Tidak mustahil akan berlarutan, yang entah bila akan tamat secara tuntas. Perlu juga diingat bahawa rakyat umum semakin jelak dengan gelagat dan telatah orang politik yang asyik berkrisis. Rakyat umum semakin bosan dan meluat. BN berkuasa PR ganggu, PR berkuasa BN pula ganggu. Saling tunding menunding tidak berkesudahan yang masing-masing mendakwa bahawa merekalah dipihak yang benar.
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: aku suka...   Fri Jul 31, 2009 5:53 am

Wednesday, July 29, 2009
Baik aku diam...

Sebuah analogi...

Esok dah nak perhimpunan Mansuh ISA. Ramai orang yang bercakap mengenainya. Bertahun-tahun usaha memansuhkannya dan ini kemuncaknya.

Aku pula di kemuncak jalan karierku. Aku takut.jawatanku bersandar di belakangku. Bagai ada bayang-bayang menghantuiku.

Tapi aku pimpinan.Ahli bertanya. Ada yang bertanya mobilisasinya, kaedah dan aturannya. Aku merujuk Quran.Beberapa ayat yg menerjah ke telingaku berratus kali sejak dulu.

"Hai orang yang beriman, apakah sebabnya apabila dikatakan kepada kamu:Berangkatlah (untuk berperang) pada jalan Allah" kamu merasa berat dan ingin tinggal di tempatmu? Apakah kamu puas dengan kehidupan di dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat? padahal kenikmatan hidup di dunia ini (dibandingkan dengan kehidupan) di akhirat hanyalah sedikit." (QS 9:38)

Aku belek lagi, ayat ni pun berratus kali juga..

"Jika kamu tidak berangkat untuk berperang, niscaya Allah menyiksa kamu dengan siksa yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberi kemudharatan kepada-Nya sedikitpun. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu." (QS 9:39)

Aduuhhh....jumpa lagi

"Berangkatlah kamu baik dalam keadaan merasa ringan ataupun merasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan dirimu di jalann Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui." (QS 9:41)

Aku gelisah..macammana ni.Oppss nanti, aku jumpa satu lagi ayat.

"Hai orang beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang tidak kamu perbuat?" "Amat besar kebencian di sisi Allah bahawa kamu mengatakan apa-apa yang tiada kamu kerjakan." (QS 61:2-3)

Aha, baik aku diam sahaja......
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: aku suka...   Today at 3:49 am

Back to top Go down
 
aku suka...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::LUAHAN PERASAAN::..::HEARTS FEELING::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.