perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Thu May 07, 2009 5:27 am

ceritakan pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan,berapa kalikah anda pernah di kecewa? x kisah la kecewa sebab apa? x dpt beli motor/kereta ke, di kecewakn awek/pakwe ke..x tercapai cita-cita ke..kecewa sbb x dpt naik ke bulan ke,kecewa masa kecik sbb mak ayah x dpt beli helikopter ke,kecewa sbb duit habis byk ke...x kisah la kecewa sbb apa? yang penting ada pengalaman sendiri,hahahahha...bole la kita share sama2 sbg pengalaman dan pengajaran utk direnungi bersama...






_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Thu May 07, 2009 10:04 am

banyak sangat kes aku kecewa nih.

1. SPM aku tak capai target. aku rangking nombor 2 kat sekolah, walhal aku nak jadi rangking nombor 1 sekolah

2. lepas SPM aku dapat tawaran ke utp, uiam, uniten dan juga program persediaan ke jepun. aku nak masuk uiam, tapi mak abah nasihatkan aku masuk utp, sbb kat utp aku dapat pinjaman petronas. mak abah kata jamin masa depan.. leh dapat keje

3. masa belajar kat utp, aku sakit. sampai dua tahun takleh nak belajar. alih2 aku berhenti belajar kat utp

4. masa aku sakit, aku dah bagi banyak tekanan pada mak dan abah aku. air mata dan duit banyak abes kat aku, tapi aku masih tak sembuh2 lagi.

5. mak aku pastu beria2 nak masukkan aku ke uitm. aku tak mo, sbb rasa diri masih belum sihat sepenuhnya. tapi mak nampak bersungguh2. aku pun ikutkan aje.

6. masa belajar kat uitm perlis, aku aktif berdebat. aku wakil uitm perlis dalam pertandingan debat antara uitm semesia, aku dapat masuk peringkat separuh akhir, dgn kalahkan team senior dari shah alam masa suku akhir. tapi tak dapat masuk final, kalah dgn uitm kedah atas kesilapan sorang pendebat team aku.

7. disebabkan kebolehan aku dalam berdebat, presiden kelab aku mempergunakan aku untuk menaikkan nama kelab debat. aku dibuli untuk buat keje setiausaha, dan dia pandai pujuk rayu sehinggakan aku banyak abes duit untuk kelab debat. disebabkan tekanan.. akhirnya aku sakit balik.

8. biler aku dah sakit balik, aku berhenti belajar. dan dengar khabar, kelab debat kat sana pun dah suram, sbb dia orang tak sempat melatih pelapis yang betoi2 mantap dan jugak ada masalah dalaman kelab.

9. masa aku sakit, aku dok rumah je. masa tu... aku makin rapat dgn kawan chat aku. lama2 aku rasa nak jumpa dia. tapi sebelum nak jumpa, aku dapat tahu dia suka pempuan lain.

10. aku sedih sangat, dan aku rasakan.. aku perlu teruskan idup aku. takkan nak biarkan diri sakit + sedih + kecewa kan? jadi aku ambik keputusan nak sambung belajar kat kolej dar al-hikmah, ambik course psikologi. dan masa tu aku mintak putus kawan dgn kawan chat aku.

11. masuk kat kolej ni, mula2 ok je. lama2 aku sakit kat sini. selalu gak ler histeria. housemet aku, yang merupakan senior aku lama2 tak tahan terus tinggalkan aku dgn rumet aku berdua je kat rumah tu. dia orang pindah rumah sewa lain.

12. selama dua bulan terpaksa kongsi berdua je bayar duit sewa rumah. tak tau nak buat pe. nak buat iklan rumah sewa kosong kat luar takleh, sbb itu rumah sewa bawah kolej. nak panggil budak lain masuk rumah sewa aku, semua jadi takot sbb terpengaruh dgn cerita yang dibisingkan oleh senior aku.

13. bukak sem baru masuk rumah sewa lain, ada gak staff yang nak dok dgn aku. rumet aku jadi makin renggang dgn aku, sbb ada masalah peribadi.

14. ada masanya aku sakit balik kat rumah sewa baru. staff pun dua2 dah berhenti keje sbb pindah kat tempat keje lain. budak baru masuk kat rumah aku. budak baru tu ok, tapi yang dah lama kat rumah aku mula rasa tak beberapa suka.

15. depan aku dia ok, belakang aku dia panggil mak ayah dia datang kolej, soh pihak kolej kuarkan aku dari rumah sewa tu sbb kononnya ganggu dia stadi. sbb tu dia stress dan takleh nak perform belajar

16. rumet aku yang kebetulan makin renggang dgn aku, turut bekerjasama dgn dia namun masalah dapat diatasi selepas pihak kolej jumpa parents aku, lecturer aku pujuk dia orang berdua. citer abes kat situ je.

17. rasa kecewa sangat sbb rumet tu dulu pernah janji dgn mak abah aku nak sayang aku dan jaga aku sampai grad. alih2 dia yang tikam aku camni.

18. aku bercinta, pastu putus, pastu bercinta.. putus lagi. tahu2 kawan baek aku dah nak kawen. dia dapat cinta hati dia, aku kejar cinta dia tak dapat2, dan aku terima cinta orang yang konon nak dgn aku.. tapi alih2 kena tinggal gak

19. aku tengok kawan2 aku ramai yang dah grad, dah keje, dah kawen. ada yang dapat sambung degree, ada yang dapat keje bagus. aku masih terhegeh2 tak abes2 belajar lagi dalam keadaan camni, walhal masa aku kat sekolah dulu, aku top student.

20. disebabkan aku dua kali putus cinta, dipermainkan hati dan perasaan, dipergunakan kawan2 yang tak bertanggungjawab, ditikam belakang oleh orang yang pernah janji nak bersama dgn aku... membuatkan aku menci diri aku sendiri.

21. disebabkan aku penat jadi baek sbb orang selalu pergunakan aku.. aku cuba jadi setan. dan aku pernah buat perkara2 yang menyebabkan aku menyesal sampai ari nih.

22. aku banyak belajar teori psikologi, aku banyak belajar teknik kaunseling. setakat nih aku lulus dengan baik kebanyakan paper aku, tapi nak apply kat diri sendiri susah sangat.

23. aku mampu mengkaunselingkan orang lain. buat orang lain jadi tabah, kuat semangat, ceria dan positif... tapi aku sendiri tak mampu buat camtu kat diri aku sendiri

24. disebabkan kejadian2 buruk ni aku hidup dalam fantasi di internet nih, menyamar di sebalik semua watak dengan pelbagai nama. namun pada hakikatnya, hanya Allah yang mengerti rasa sakit, sunyi, tekanan yang aku alami.

25. ni last ler, sbb 25 ni umo aku. aku kecewa sbb sampai ke hari nih, aku tak mampu menerima takdir Allah dalam hidup aku yang menyebabkan aku hidup dalam keadaan fobia, trauma, rendah diri, membenci diri, dan tak percaya pada semua orang di sekeliling aku dan ada masanya termasuk keluarga aku sendiri.



p/s aku tahu, masalah aku tak sebesar masalah korang semua. masalah sebenar aku ialah aku masih tak mampu redha dgn takdir Allah s.w.t, tak mampu terima hakikat hidup aku, sentiasa menyalahkan orang lain dan ada masanya menyalahkan Allah s.w.t atas semua dugaan ini. sodih sodih sodih

ya Allah.. ajarilah aku makna redha.. sebenar2 redha!!!
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Thu May 07, 2009 10:38 am

sebenarnya aku tau gak la serba sedikit masalah ko ni salju...
ko ni sebenarnya tak dapat bergerak sendri..
ko memrlukan sokongan sentiasa..
kalau kawan takde ko trus terkapai2..
dan nak cari kawan baru supaya ko tak berasa sunyi..
sebab tu ko selalu kene tipu, kene tikam...
cube pasni ko bdiri tanpa mengharapkan kawan2..
klu takde kawan pon ko leh hidup..
dan jangan takut paa kesunyian..
Allah kan ada besama ko sentiasa..
ape kawan-kawan ko leh wat kat ko..
hanya menyusahkan ko..
kita berkawan biar kawan yang akan dapat membinbing kita..
bukan sekadar mempergunakan kita..
btul tak salju..
klu tak silap dari pandangan aku la...
kalau salah cakap la...
sebenar nak cakap byk g..
takut melalut lak..
hehehe....
aku pon bukan baik sgt...
cume kesian tgk ko...
hidup mesti di teruskan..

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Thu May 07, 2009 11:11 am

salju...
perggghhhh... tak sangka byk kecewa yg di tanggung...
so... jgn susah2 kan hati... ceriakan hati slalu...
mmg senang di ucap... tp berat bahu memikul...
solat dan doa bebyk....

insyaAllah...
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Thu May 07, 2009 11:31 am

yerlah, aku faham tu. sebab tu aku cuba bangun di sebalik kekecewaan dan kesakitan yang aku alami. alhamdulillah, sakit histeria aku dah makin kurang. dulu aku sakit teruk sangat sampai kena jumpa doktor pakar psikiatri. doktor bagi aku ubat, sbb dia tengok simptom sakit jiwa aku dah masuk peringkat neurosis. sampai pernah nak membahayakan orang lain dan diri sendiri.

aku sebenarnya bukannya jenis nak bergantung sepanjang masa peace, cuma bila aku sakit... aku perlukan kawan yang paham aku. aku pun tak mintak dia orang baca yassin, dok sebelah aku, pulihkan aku. sbb pernah kes masa aku histeria, dalam keadaan terketar2 aku ambik wudhu sendiri dan baca surah yassin sendirian. masa tu aku ada kelas, aku kuar dari kelas.. pergi ke surau dan baca yassin sorang2 dalam surau. aku tak mo meletup histeria dalam kelas sbb tak mo takutkan kawan2 aku yang lain.

banyak kali gak masa aku histeria, kawan2 aku cuma tinggalkan aku keseorangan dalam bilik. dia orang lari menyorok dalam bilik masing2. masa tu ketua kampung dan lecturer aku datang rumah. sorang lecturer pempuan call kawan serumah aku, tanya.. "lina ok ker tak? camner dia tuh?" dgn selamber rumet aku cakap, "kak lina mmg camtu puan. nanti kalo biarkan.. dia boleh pulih sendiri." dan lecturer lelaki dan ketua kampung yang datang tu pun balik je rumah camtu.

kawan2 aku pun dah paham style aku. biler muka aku pucat, dan mula terbatok2.. semua kawan dah mula gelisah, sbb itu gejala aku nak kena histeria. disebabkan tak nak menyusahkan orang, setiap kali aku rasa nak histeria, aku menyorok dalam bilik... aku on mp3 surah al-baqarah dalam hp aku.. dan aku letakkan di telinga aku. dengan linangan air mata aku tahan kesakitan sampailah aku tertido.

peace dan kawan2 semua...

aku tak mintak pun kawan2 aku selama ni bantu aku kalo aku bermasalah. aku tak mintak pun dia orang limpahkan aku dengan perhatian, kemanjaan, dan segala2nya. cuma aku nak dia orang faham... ada masanya aku tak sihat. aku tak kisah sebenarnya kalo ada yang takot pasal aku sakit camni. sbb ada yang pernah terluka kena cakar, lebam2 kena tumbok biler aku sakit. cuma aku harapkan mereka faham aku.. tu je.

rasa kecewa sbb dia orang tikam aku. mana taknya, kalo esemen dia orang bermasalah, aku tolong dia orang. biler dia orang tak paham subjek pape.. aku ajar sampai dia orang paham. kadang2 aku sama2 bantu buat esemen dia orang, sampaikan esemen aku sendiri lambat antar. mujurlah lecturer tak pernah marah kalo aku lambat antar esemen, sbb dia orang paham keadaan aku.

aku tahu peace, aku ada kelemahan. aku juga ada kekurangan. tapi tak bermaksud aku langsung takde kelebihan. dengan kelebihan yang aku ada.. aku kongsikan dengan ramai orang lain, terutama orang2 yang aku sayang. masalahnya kawan2 aku tak faham aku..

mereka terus meminta... meminta dan meminta aku menolong...

sedangkan masa aku memerlukan, mereka bukan saja tinggalkan aku.... tapi siap tikam aku dari belakang seolah2 nak menghapuskan aku.

aku sayang kawan2 aku. aku korban masa, tenaga, duit.. semua tu aku tak kisah peace. sbb aku sayang dia orang. tapi aku berhak rasa terkilan, andai aku ditikam begini kan?

sbb tu aku pernah luahkan perasaan dalam post aritu..

"i'm not enough!"

setiap kali aku buat kebaikan, mereka yang lain akan terus meminta dan meminta aku jadi lebih baik dari sebelum ini. tetapi bila aku buat salah, kesalahan aku itu diperbesarkan dan tau2 je kena tikam belakang camtu.

selama ni pun aku sorang2 je peace. aku jarang ada kawan rapat. aku pun pergi kolej jalan kaki sorang2, balik pun sorang2. makan kat kedai pun sorang2, sampaikan ada makcik pernah tegur aku, "nak.. selama makan ni selalu sorang2 je. kawan takde ke?" aku cuma senyum je.. peace.

aku tak pernah mintak sesaper temankan aku. aku lone ranger.. dan aku tak kisah jadi lone ranger. itu adalah lebih baik, daripada berkawan dengan orang yang tak boleh menerima diri aku seadanya.

aku tahu, Allah sentiasa ada. dengan kesakitan aku bangun bermanja dgn Dia. aku mohon Dia berikan aku kekuatan mengharungi semua ini. aku percaya, Dia tak pernah zalim dgn aku.

cuma... bagi aku...

tak salah untuk kecewa andai diri ini tak dihargai, dipergunakan, dipijak2, pastu dibuang macam sampah je... kan?

bagi aku, baik takyah kawan kalo camtu. sbb tu mak abah aku masukkan tenet kat rumah sewa aku. mak abah aku tahu, ini je cara aku nak gembira. ini cara nak menunjukkan... bahawa tak semua manusia zalim dan kejam dgn aku. walaupun aku takde depan mata kawan2 tenet aku... aku dapat merasakan ada yang sayang dan sentiasa mendoakan kebaikan aku.

dalam masa yang sama, dengan tenet nih aku gunakan untuk apply ilmu yang aku belajar, untuk bagi semangat kat orang lain, supaya tabah mengharungi hidup. biler dengar masalah orang lain, peace.. aku rasa sebak sangat. sbb masalah aku tak seteruk masalah dia orang. masa aku bagi nasihat dan pandangan kat dia orang, hati terdetik rasa keinsafan.. sbb dari situ aku jumpa jawapan kepada masalah yang sedang aku alami pada ketika itu.

maaflah kalo entry aku panjang dan membosan pada hari ini. bukan niat aku nak berlagak, nak menunjuk2.. ataupun nak menarik perhatian sesaper pun dalam forum ni. aku tahu, aku tak setabah korang semua yang berjaya memendam masalah peribadi sendirian.. tanpa memerlukan orang lain sebagai pendengar. tapi aku masih lagi belum mampu nak mengawal diri aku sebegitu..

sodih sodih sodih
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Thu May 07, 2009 11:52 am

takpe salju..
sekurang2nya.. kodah lepas dari masalah terpendam tu..
ko lepas kan dan critakan supaya kurang tekanan..
ko pon tau sendri kan.. apabila kita bercerita pada org malah kita..
terlepas skit tekanan kita..
zaman skang ni mana ade orang nak jadi kawan tanpa wang... harta..
kita berduit dan senang.
ramai yang datang menemani..
tak perlu di cari2.. datang sendiri..
bila kita susah.. sape pon buat tak peduli..
ini lah dunia skang... kalau stakat makan sorang2.. duduk sorang2.. jalan sorang2
sume tu dah biasa bagi aku.. biar lah diaorg..
janji kita tau kita tak berseorangan..
Allah sentiasa menemani kita..
insya Allah.. suatu hari nanti ko akan dapat kebahagiaan..
hanya kesabaran yang tggi perlu ada dalam diri..
maafkan je la org lain..
tapi kali ni ko hati2 lah.. jgn sampai org menganbil kesempatan atas kebaikan kita..
buat baik berpada2..
klu tak dapat kebahagiaan di dunia..
yang penting kebhagiaan akhirat..

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Thu May 07, 2009 9:58 pm

salju beljr dr pengalaman lalu...aku percaya ko mampu wat x de yg mustahil di lakukn di dunia ni.....aku setuju sngt ngan peace tu.....kita kena berdikari sendiri dlm menempuh kehidupan yg mendatang ni.....ko jgn bimbang salju kwn2 dlm forum ni mcm peace,raffey,lipanx,uncle ramai lagi la org berpengalam dlm forum ni dia org blh tunjuk ajar psl erti kehidupan sebenar.... jgn ingat org yg suka melucah je dlm forum ni x de ilmu di dada yg penuh ngan pengalaman hidup tu di kongsikn bersama supaya leh wat pengajar kepada org len tp mcm mn pn aku tapik ngan ko la salju...skrg ko dh tau kit eri kehidupan sebenar....aku rasa rmai yg menyokong ko laaaaa.....pe2 hal aku nk merokok jap
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 12:43 am

aii macan... sampe pat batang ko isap skali gus, bek ko layan shisha ngan aku ni ha... arang aku da bako... huhuhu

sayup ati aku bc post salju ni...

aku rase de jin kat ko ni salju,pehal yg ko slalu hysteria,

manede nate lennye keje,jin la tue... ko da try ke tanye pakar

prubatan islam?

p/s: kami sentiase mnyokong ko dr blakang
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 1:33 pm

macan... dan kawan2 semua... nak fluk gak..

tu pasal aku dok dalam forum perak 1 ni, sbb aku tahu korang semua leh bagi semangat pada aku. walaupun takde depan mata.. tapi korang semua dekat di hati.

pasal bab lucas tu aku dah open minded skit ler..

daripada pengalaman aku, tak semua yang belajar ilmu agama nih praktikkan ilmu tu. ada sesetengahnyer (takdelah semua, sesetengahnyer aje) siap membebel, marah2 aku lagi. pastu tuduh aku nih histeria sbb tak istiqamah dalam ibadat ler. amal tak buat hari2 ler.

aku berani jamin, orang yang bebel tu pun takkan mampu nak istiqamah dalam ibadat. toksah banyak ler, cuba bagitau, berapa ramai yang istiqamah baca al-Quran paling kurang sehelai muka surat sehari? buat tiap2 hari tak putus2?

ini ustaz yang mengubat soh amal banyak2.. adoilah...

dalam keadaan aku sakit, tak mampu nak buat semua sekali hari2. aku ada baca buku tulisan dr amran kasimin, yang dia ada bagitau, orang sakit cam aku nih perlukan sokongan dari orang sekeliling. kalo semua pakat mencicit, tinggalkan aku sorang2..camner plak? tu kira ok lagi.. ni siap nak halau aku kuar dari rumah.. sudah melampau!

takperlah, benda dah lepas. cuma yelah.. sampai sekarang dok serumah dgn orang camtu. geram dan marah kat dia tak ilang2 lagi. mungkin aku masih belum boleh menerima mereka semula selepas dah jadi macam ni.

arb, lupa nak cakap.. mmg sakit aku ni ada kene dgn jin. sekarang masih lagi berubat dgn orang kanan dato dr haron din, dari darussyifa'. alhamdulillah, keadaan makin pulih. cuma biler aku stress.. ada masanya mengom balik. tapi masih boleh dikawal.

ha.. satu lagi... mesti korang terkejut kalo aku cakap hal ni, kan?

masa aku sakit histeria nih, budak pempuan yang sosial.. selalu kuar rumah, balik malam.. dia orang yang laju datang ke tempat aku. dok sebelah aku, baca yassin. bila tangan dia orang terluka aku cakar, dia orang tak marah pun. bagi semangat kat aku.. sampailah aku ok.

sejak dari situ, aku dah tak kisah sangat manusia ni macam mana. yang penting, dia ikhlas bersama dgn aku. kalo dia ada kurang pape.. aku akan bantu dengan kelebihan yang aku ada. bukannya rejek dan marah2 dia camtu je. belum tentu kita yang solat jaga ni masuk syurga, dan belum tentu orang yang nampak macam open dan sosial ni akhirnya masuk neraka. sbb tu kita kena saling bantu-membantu antara satu sama lain, bukannya menghukum dan menghina orang yang lemah dan serba kekurangan.

eh.. lari tajuk plak. pape pun, terima kasih sbb korang bersedia terima aku seadanya.. muah muah!
Back to top Go down
View user profile
ryuichi
junior
junior


Posts : 49
Join date : 2009-05-05
Age : 30
Location : Johor

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 2:14 pm

sian kt akak... byk nyer dugaan akak tanggung yerk... tp adik tabik spring kt akak sbb akak dpt harungi suma tu....
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 2:15 pm

mmg laa saljuu... org baik ni bukan lihat dr luaran je, dalaman pon kene kire skali, besanye org yg yg tlg salju tu pasai die tau apa yg salju rase,
org yg konon2 baik(yg tu la kan) pasai pa jadi camtu pasai die rasa die da baik @ die da declare aku ni org baik, prasan lebey... nmpk cantik kerana agama,tp agama tu kulit die jer, kusangkakan durian...
bila kukopek2 kan isinya rambutan... org macamni bahaya,
klu org yg tak penah mengenali agama,dan ble die nak dkat ngan agama,diorg jumpe lak puak2 camni,diorg kan ckp org islam ni hipokrit
makin aku criter makin aku KECEWA...

bagus la klu ko da amik tindakan awal tu kmngawal hysteria ko tu,
gamak2 kot nak amik bodyguard, arb_mtq leh kot?
:salju:
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 5:14 pm

arb.. adoi..

time kasih banyak2 arb. aku tak mampu nak bayar gaji ko nanti kalo ko nak jadi bodyguard aku. maklumlah, aku pinjaman ptptn, cukup2 nak bayar yuran je. keje pun belum lagi.

erm.. camner arb? jangan plak kecewa plak.. adoi.. nanti letak post pengalaman kekecewaan, sbb salju tak mo ambik aku jadi bodyguard.
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 6:26 pm

pengalaman kekecewaan aku

salju tamo amik aku jd bodyguard die



tak yah bayar salju


ko nyer pasal free jek
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 6:40 pm

ok, kalo camtu.. aku letak syarat ek?

syarat dia ialah...

ko kena jumpa dgn mak abah aku dan semua adik beradik lelaki aku.

kalo dia orang luluskan baru ko leh jadi bodyguard aku. amacam?


oh kecewa ek? nah nih ambik. manje plak cucu aku nih.

p/s jangan salah paham k? aku ada bodyguard selain daripada adik beradik aku, iaitu ahli GSK. dan GSK nih semua pernah jumpa mak abah, dan adik beradik lelaki aku. mereka semua approve GSK jadi bodyguard aku. hehe.
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Fri May 08, 2009 7:18 pm

payah gak camtu.... camni la.. bvaia la aku kekalkan komen aku dlm tajuk pengalaman aku terkeciwaaa ....



Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Sat May 09, 2009 10:57 am

kecewa sbb siti aishah af7 dah out serius beb..pertama kali dalam sejarah ...aku kecewa bab2 melalaikan ni

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Sat May 09, 2009 11:47 am

orang sruh afundi byk2 xmau...

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Tue May 12, 2009 2:50 pm

kecewa mengajar kita erti sabar..erti tabah..
adakala kekecewaan membuat kita hilang kawalan dan melakukan perkara di luar batasan..
menyelami kecewa membuat hati semakin kuat utk menempuh dugaan..
org kata kekecewaan menjadi kita semakin dewasa dan matang dlm membuat keputusan..
Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Tue Jun 02, 2009 10:44 am

aku kecewa terlalu bnyk dalam kehidupan hingga tak mampu untuk aku ceritakan..semakin aku kenang untuk ku kongsi semakin parah dan perit dan bertambah pilu rsa hati ini..biarlah aku berdiam diri seketika kecewa hingga aku pulih dr kekecewaan ini..namun kadang kala bila kurasa aku mampu untuk meluahkan lalu aku akan meluahkan serba sedikit tentang kekecewaan ku dalam kehidupan ku ini..apa2 pun ade sesetengah org yg tau apa sebenarnya ingin ku sampaikan tp tidak terluah dr lubuk hati ni dan salah sorang dr mereka itu adalah kak angkat ku (kak lina alfan a.k.a salju putih)..hanya ini mampu ku luah..maaf bila ku tidak sempurna kecewa <--pinjam kata2 kat siggy sri jap..

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Tue Jun 02, 2009 12:30 pm

uishhhh..kaum hawa kalau susun ayat...dah macam novel dahh....

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Tue Jun 02, 2009 1:01 pm

daripada kekecewaan terbit kekuatan,

daripada air mata bangkit sebuah semangat yang tak terlawan,

ujian Allah segetir mana pun.. akan ku tahan...

kerana aku yakin... Allah mentakdirkan segala2nya... penuh dgn hikmah yang tak mampu aku lihatkan...




"sesungguhnya Allah s.w.t tidak akan membebankan makhluk melainkan apa yang termampu olehnya" - al-Baqarah (aku tak ingat ayat berapa.. sesaper tahu tolong lengkapkan ek?)
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..   Today at 2:51 pm

Back to top Go down
 
Pengalaman anda sendiri tentang kekecewaan..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» SasuSaku or SasuKarin?
» Kuis Tentang Indonesia - Indonesian Quiz

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::LUAHAN PERASAAN::..::HEARTS FEELING::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.