perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
AuthorMessage
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Thu Jul 30, 2009 7:42 pm

goku.... adoi.... aku nak luah perasaan jelah kat sini..... sorrylah kalo ko tak larat nak dengar luahan perasaan aku... tobatlah aku tak mo luah kat sini lagi..... aku tahu semua yang ko cakap tu goku... aku cuma perlukan tempat/medium untuk lepaskan kata2 yang terbuku dalam ati aku....

aku sedar.. masalah aku tak besar mana.... aku tahu... deritan batin aku tak sesulit masalah peribadi orang lain... tapi biler dah mula orang2 yang aku sayang... (dalam kes nih adik kandung aku) dah masuk kategori hampir neurosis (neurosis adalah peringkat awal sakit jiwa) ... mau taknyer aku sedih...

ko bayangkan apa perasaan doktor nak merawat adiknya sendiri? itulah perasaan aku... biler dah ada adik sendiri yang sakit.. dan aku tahu betapa serius sakit dia... dan takde orang lain yang dia percaya melainkan aku sorang... betapa hebatnya amanah nih aku kena tanggung...

tapi entahlah... dugaan aku nih tak sebesar mana ye tak? orang lain makan pasir.. aku masih makan nasi... aku mintak maap ler kalo ada orang sesak tengok sesi luahan perasaan aku nih... aku tengok takde saper nak isi forum nih aritu.. tu pasal aku letak luahan perasaan aku kat sini...

mintak maap banyak2 goku... sbb banyak membebel dan mempamerkan kelemahan diri aku.... mesti ko pun naik bosan dan menyampah nak baca... kan? takperlah.. pasni aku tutup mulut camni jelah.. >> aku cuma respon masalah orang je... masalah aku sendiri.. biarlah aku bising kat blog aku sendiri...

sekian...

Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Fri Jul 31, 2009 5:22 am

sriteddy™ wrote:

Sri buka topik ni utk kita kongsi perasaan kita dan ape yg berlaku..tak kira hr ni or smlm..
kongsi apa korang rasa..
marah??
sedih??
rindu??
mental??
jiwa??
sengal?? pape je la.. sbb sri tgk ramai sgt wat luahan.. cite le..luah kan agar rasa yg ade tu berkurang ok..
tari

Tujuan topik ni di buka stiap manusia ade kelemahan kan... sharing is caring... jgn malu2 nak share... mngkin kita xnak baca tp yg lain my be menunggu komen kita...
Back to top Go down
View user profile
straighthead_goku
junior
junior


Posts : 46
Join date : 2009-07-27

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Fri Jul 31, 2009 6:26 am


ades aku silap ckp ke?
ahahaha...
mari3 kite luahkn perasaaan.mari3...
kongsi3...
jempot la jmpot...
alahai salju..
Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: MAMMA SAID...   Fri Jul 31, 2009 5:21 pm

Mamma Said:

I couldn't sleep last night
There was somethin' on my mind
I lay there wishin' in the dark
Someone could tell me why
If you love somebody
from the bottom of your heart
Why do you hurt each other
How does it fall apart?

An' then I heard a voice
as she sat down on my bed
And I can still remember
The words my mama said

Love can give, love can take
Love can bend and love can break
When you think it's over, it's not the end
Don't give in, just be strong
And please remember son, my mama said
There ain't no broken heart love cannot mend.


My mama said, no one knows
What your life has got in store
You may go walking on the moon
You may be rich or poor
But I know for certain
If you try to reach the stars
Anything is possible
Your dreams are what you are

But when it comes to matters of the heart
There is no guarantees
All that I can say to you
Is what my mama said to me

So one day in my lifetime
When my world falls apart
I won't cry, I'll just tell my heart
My heart...........


Love can give, love can take
Love can bend and love can break
When you think it's over, it's not the end
Don't give in, just be strong
And please remember son, my mama said
There ain't no broken heart love cannot mend
There ain't no broken heart love cannot mend






Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Jiwa kacau???   Fri Jul 31, 2009 5:35 pm

LOVE OF MY LIFE:

Love of my life, you hurt me
You broken my heart and now you leave me
Love of my life can’t you see
Bring it back bring it back
Don’t take it away from me
Because you don’t know what it means to me


Love of my life don’t leave me
You’ve taken my heart now desert me
Love of my life can’t you see
Bring it back bring it back
Don’t take it away from me
Because you don't know what it means to me


You will remember when this is blown over
And everything’s all by the way
When I grow older
I will be there at your side
To remind how I still love you
I still love you

Hurry back hurry back
cabuttttttttttttttt
please bring back home to me
because you don’t know what it means to me
Love of my life
Love of my life
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Fri Jul 31, 2009 7:19 pm

luvfama wrote:
Love can give, love can take
Love can bend and love can break
When you think it's over, it's not the end
Don't give in, just be strong

And please remember son, my mama said
There ain't no broken heart love cannot mend
There ain't no broken heart love cannot mend

kecewa kecewa kecewa
sedih sedih
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Mon Aug 03, 2009 1:55 pm

cuti seminguuuuuuuuuuuuuuu... yeahhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa... kem di syaki ada selsema babi ... yihaaaaaaaaaaaaaaaaa

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Thu Aug 20, 2009 11:09 am

apabila aku kesepian,hiburlah aku dengan suaramu..
apabila aku sakit,ubati aku dengan rasa kasih sygmu...
apabila aku mati,jgn mandikan aku dengan air matamu...
apabila aku di kuburkan,kuburlah aku dlm hatimu...
dan bila aku tersesat,selamatkanlah aku dgn doamu..
kecewa
Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Fri Aug 21, 2009 5:24 am

semalam aku pening.. aku pening..boleh lak aku sesat jalan balik umah..hmm tu la akibat amik "barang" sampai mabuk pening pon tak pasan jalan balik umah.. adeh

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Sat Aug 29, 2009 6:04 am

Ku percaya
Kau tahu apa yang ku rasa
Ku yakin kau mengerti
Kemana ku ingin hati bermuara
Walaupun tak pernah ku katakan
Semuanya tak pernah ku unggkapkan

Ku hanya mahu kau mengerti
Mengerti segala tentang aku
Beginilah diri ini
Dengan segala kekuranganku
Aku dengan keterbatasanku

Duhai kasih
Berlabuhlah di samudera ini
Tanpa ada batasannya
Menyelam diruang kalbu
Dan ku dapati jernih hati ini
Mengalir menyejukkan

Duhai kasih
Izinkan ku mengerti hatimu
Hadhirnya teguh dan setia
Langkah tak akan membawa duka
Kerana cinta ikhlas ini
Ia datang membawa bahagia

Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Thu Sep 03, 2009 7:29 am

adoi..sini dah jd macam ruangan lirik lagu lak

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Thu Sep 03, 2009 9:30 am

bkn lirik lagu la tu.. surat cinta utk abg kecewa
Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Thu Sep 03, 2009 9:31 am

rinduuuuu.....

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Sat Sep 05, 2009 9:36 pm

di saat ati ini menanges.. meratap sedih. aku mula bertanya...adakah aku begini kuat sehingga aku berterusan diuji? layakkah aku dengan ujianMu ya Allah?



saban hari orang yang aku sayang meninggalkan aku, menyebabkan aku merasakan hidup sepi sendiri. tatkala ada insan lain ingin mendekati.. aku mula akan menyepi dan menjauhkan diri.. kerana aku tidak mahu lagi menyayangi insan yang akhirnya akan pegi.

kecewa

di dalam tangisan aku memohon kekuatan...

kuatkanlah aku melayari hidup yang sepi sendiri...

tabahkanlah aku menjalani hidup dengan manusia yang egois dan mementingkan diri...

kekalkanlah semangatku tatkala insan yang memahami kian pergi.

sesungguhnya dengan mencintaiMu, aku memperolehi cinta alam dan seluruh isinya....

Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Mon Sep 07, 2009 4:58 pm

selamat tinggal ustaz... sedih moga kau gembira di samping keluarga tercinta... sedih terima kasih kerana sanggup menerimaku sebagai pelajarmu, menerima diri ini seadanya... sedih terima kasih kerana mendoakanku ustaz... sedih hati ini teringin melihat wajahmu di hari konvokesyen nanti.. tapi apakan daya kau terpaksa pergi.. lantaran manusia lain yang egois dan tidak memahami dirimu... sedih

salju sentiasa mendoakan yang terbaek untuk ustaz... ampunkan salah silap salju, keterlanjuran kata salju... dan terima kasih kerana sanggup meluangkan masa dan menenangkan salju di saat salju menanges ketika mengetahui bahawa ustaz terpaksa pergi...

lidah ini kelu untuk berkata..
sebenarnya ingin kuungkapkan..

salju sayang sangat dgn ustaz....

terima kasih banyak2 atas segalanya ustaz.... kata2 nasihat ustaz sentiasa terpahat dalam hati dan minda salju..... terima kasih ustaz.. jazakallahu hairan kathira....
'ud'uka fi amanillah.....
Back to top Go down
View user profile
soul_meth
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 137
Join date : 2009-09-02
Age : 34
Location : DIANtARa Dua PAHa

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Mon Sep 07, 2009 7:07 pm

Terjebak dalam relung hitam di hutan yang tak berujung mengeliat aku mencari mentari tak kunjung dian datang menapak nelangsa hati laksana kabut tidak tertembus cahaya cinta gelap.. pekat aku berlari menuju cakrawala pekat tidak kutemukan cahaya cinta hidup di relung hitam dihutan tidak berujung




Back to top Go down
View user profile http://www.bluefame.com/
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Mon Sep 07, 2009 8:00 pm

memang orang indonesia nih puitis ler..

uwaaa.... teringat ustaz hermanto.... ustaz......

salju tak sempat jumpa ustaz... ingatkan nak kirim ole2 dari jambi.. rupa2nya ustaz pulang terus ke jambi.. tak balik2 mesia lagi.....


Assalam
Norina..sungguh terharu membaca ungkapan pena Lina di atas. Kadang ukiran pena lebih mewakili perasaan yang sebenar, ketimbang unkapan kata.
Kejadian tetes mata Lina kat bilik kelas, merupakan pengalaman berharga bagi semua, terlebih saya. Saya hanya hamba, manusia yang menjadi perantara, bukan penentu. Saya hanya perantara antara ilmu yang secuil dengan pemikiran Lena yang luas. Kita semua sangat miskin dengan ilmu-NYA. kita semua hanya mampu memandang bibir samudera pantai pengetahuan Tuhan yang tak mungkin bertepi.Bahkan mungkin kita hanya “katak” yang hanya mampu melompat di pinggir sungai yang tidak diketahui dimana muaranya.
Dari itu, saya haturkan jutaan maaf, atas kes tesebut, dan saya selalu berdoa semoga air mata Lena akan menjadi aliran pengetahuan yang boleh membasahi tubuh-tubuh yang kepanasan, atau air mata itu akan berubah wujud menjadi telaga yang boleh mengalir memenuhi kehausan pengatahuan umat..afwan..tq so much..
wassalam


kan ku simpan kata2mu ustaz.. jauh dalam lubuk hatiku....
Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Tue Sep 08, 2009 8:18 am

ameth wrote:
Terjebak dalam relung hitam di hutan yang tak berujung mengeliat aku mencari mentari tak kunjung dian datang menapak nelangsa hati laksana kabut tidak tertembus cahaya cinta gelap.. pekat aku berlari menuju cakrawala pekat tidak kutemukan cahaya cinta hidup di relung hitam dihutan tidak berujung





tuju untuk siapa mas
saya ya cabuttttttttttttttt

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: haram jadah sungguh.. erghhh!!!   Wed Sep 09, 2009 12:24 pm

serabut nya kepala hotak aku.. mcm gampang
hoi pemilik nombor telefon 0125430834 baik engkau mengaku siapa kah engkau yg sebenar wahai sialan.. jgn jd gampang pegi jual nama aku lak kat org lain bg no tepon kat ko.. siak je... aku baik memang baik tp dah aku kena marah tetiba memang la aku naik hangin.. tak tau ape2 tetiba kena tembak siak gampang sungguh hangpa ni..

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
soul_meth
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 137
Join date : 2009-09-02
Age : 34
Location : DIANtARa Dua PAHa

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Wed Sep 09, 2009 12:38 pm

miss-lady wrote:
serabut nya kepala hotak aku.. mcm gampang
hoi pemilik nombor telefon 0125430834 baik engkau mengaku siapa kah engkau yg sebenar wahai sialan.. jgn jd gampang pegi jual nama aku lak kat org lain bg no tepon kat ko.. siak je... aku baik memang baik tp dah aku kena marah tetiba memang la aku naik hangin.. tak tau ape2 tetiba kena tembak siak gampang sungguh hangpa ni..


whatever you feel, I also feel ... truth must prevail....
Back to top Go down
View user profile http://www.bluefame.com/
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Wed Sep 09, 2009 12:43 pm

tq my dear
actually i'm really sad coz i really dont know everything about the owner for that number.. sedih
sebab dia sy kena marah sedih
saya yg tengah sakit kepala tambah serabut jd nya..

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Thu Sep 10, 2009 6:15 am

lapaq..lapaq teringin shrimp stik kfc la...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Mon Sep 14, 2009 4:58 am

kdg kala dpt kurasakan hadirnya diriku tak di perlukan....
hmm kdg kala lelaki ni ssh nak di fahami... ikut rentak mereka pun ssh, tak ikut pun ssh...
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Mon Sep 14, 2009 7:22 am

terasa

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Wed Sep 16, 2009 6:45 am

Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI   Today at 1:14 pm

Back to top Go down
 
PUBLIK DIARI a.k.a LUAHAN HATI
View previous topic View next topic Back to top 
Page 5 of 9Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::LUAHAN PERASAAN::..::HEARTS FEELING::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.