perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 you are too good.

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: you are too good.   Wed May 06, 2009 4:57 am



oklah.. aku cakap direct je kali ni. maleh nak berkias, bersastera ataupun bersatira.

jujur aku cakap, alasan paling bodo yang aku terima daripada semua lelaki yang pernah rapat dgn aku ialah...

"you are too good, too clever and too honest. i'm not the best for you. you can find other person who is much much better and more suitable for you."

dan aku kena rejek, ditinggalkan ataupun orang tu pilih pempuan lain atas sebab2 yang aku senaraikan kat atas.

sekarang korang faham tak kenapa aku terlalu tensen? pasal aku dah buat yang terbaik, jadi yang terbaik, dah cuba memahami.. macam2 lagilah. dah macam2 teori psikologi dan teknik kaunseling aku apply supaya aku nak dia rasa difahami, disayangi dan dicintai. alih2 alasan bodoh tu dia kasi kat aku.

perasan tak, bila korang tanya pada lelaki... apa ciri2 wanita idaman? ramai lelaki akan jawab, wanita solehah, baik ati, pandai jaga diri, tutup aurat, jaga solat... etc. diamlah

betoi ker semua stetmen tu?

bagi aku semua tu macam hipokrit je. padahal di hati sebenarnya nak pempuan bertubuh langsing, berpelajaran tinggi, berjawatan bagus dan ada kerjaya, muka comel, dan paling bagus perempuan yang jadi dara pujaan di mana ramai orang berebut2 nak kat dia.

pasal pe?

pasal dia orang nak tunjuk... ha.. korang tengoklah! aku dapat gak pikat pempuan yang camni. tengok oranglah beb. terbang dan yang paling menyakitkan hati ialah apabila orang berkenaan cuba menyulami, menggunakan ayat-ayat al-Quran dan hadis kononnya cinta itu ikhlas kerana Allah ler, betoi2 terima seadanya ler.. apa ler..

tak semestinyer pempuan tu leh faham dia. ok, mungkin dia jenis tutup aurat dan jaga solat. tapi kalo pempuan tu jenis agak kerek, tak memahami, bossy... dia tak kisah punyerlah. janji muka comel, berpelajaran, bekerjaya, jaga solat, tutup aurat. kalo pempuan tu tak paham dia pun takper.. janji pempuan tu elok pada mata dia, dan dia tak malu nak hidup bersama dgn pempuan yang camtu.

dan dalam kes aku ni, biasanya kaunselor/lecturer dan juga ustaz aku akan pujuk aku... Allah s.w.t Maha Mengetahui apa yang terbaek untuk aku.

dalam linangan air mata aku menahan rasa sakit dalam diri..

sesungguhnya yang menzalimi manusia lain adalah manusia sendiri. Allah s.w.t tak pernah zalim pada sesiapa. apa yang mereka lakukan adalah pilihan mereka sendiri.

jika aku memilih untuk bersedih... sodih aku akan terus bersedih dan menanges..

tetapi jika aku memilih untuk belajar redha, menerima dugaan hidup dengan hati yang terbuka... aku akan ucapkan... alhamdulillah! segala pujian bagi Allah s.w.t
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 5:15 am

(dan yang paling menyakitkan hati ialah apabila orang berkenaan cuba menyulami, menggunakan ayat-ayat al-Quran dan hadis kononnya cinta itu ikhlas kerana Allah ler, betoi2 terima seadanya ler.. apa ler..)

btul pe ko ckp ni salju.. puak2 camni mmg bahaya,
aku mmg da lame rase nak tembak2 je makhluk2 camni

gunekan agama demi kepentingan diri.. wal 'iyazubillah..

Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 5:26 am

"you are too good, too clever and too honest. i'm not the best for you. you can find other person who is much much better and more suitable for you."

sebenar nye ayat ni takde makna pape bg orang yang cakap..
itu adalah alasan tuk berpisah dengan seseorang tu, sebab dia dah ade perempuan lain..
dia bercakap camtu sebab takde sebab lain dah dia nak berpisah..
dan sebelum berpisah tu.. nak cara baik n ambil hati..
itulah yang akan di ungkapkan..
jadi, tak perlu pikir nape die cakap camtu..
adakah sebab baik sgt ke, ape ke...
tu cuma alasan..
kalau bab kecantikan lak..
sume orang akan cakap akan termia se adanya..
tapi sbenarnya..
sume orang nak yang cantik..
nak yang mantap..
pompuan pon same..
tapi... ada tapi nye..
mata stiap org berlainan..
ciri kecantikan dan selera setiap orang berlainan..
makna nya, setiap org di dunia ini cantik walaupun cacat..
ada pandangan orang lain dia cantik dari orang lain..
setiap makhluk Allah cipta tiada yang hodoh..
sume cantik...
:group:

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 5:40 am

terima kasih peace... sbb ingatkan aku dengan kata2 abah aku.

abah aku aritu dok kaunseling aku pasal hal ni ler. dia cakap aku ni tak cukup ilmu pasal lelaki lagi..

sebenarnya masa aritu kita orang kuar makan roti canai tu.. sbb mak dan abah aku nak jumpa sendiri kawan baek aku tu. sejak tu mak abah dah tahu, kawan aku tu takde feeling kat aku. tapi dia orang tak berani nak cakap pape kat aku.. sbb nampak aku terlalu angau kat mamat tu.

cuma yang aku terkilan, andai tak jadi nak idup bersama.. kenapa perlu lagi merayu2 aku untuk menyayangi, melayani dan mesra dgn dia macam dulu? seolah2 aku hanya dipergunakan, diperalatkan bila hatinya tak tenang.

apa yang aku belajar lagi dalam idup aku ialah, manusia hanya mencipta alasan dan alasan untuk melarikan diri daripada tanggungjawab. mungkin sbb dia dah terlalu kenal aku, jadi dia merasakan... terlalu sukar untuk handle orang sekompleks aku. maka dgn itu dia bagi alasan bodoh camtu.

jgn

oh ya! lupa nak kata.. cinta itu penuh dengan tanggungjawab. kalo orang tu tak reti nak bertanggungjawab dgn kita, dah tentu kita tak pernah dia cinta. sekadar dipergunakan untuk menemani dia biler dia sunyi..

setuju tak?
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 5:47 am

tahu pun..

sebab tu la ada org sampai sanggup lari dari keluarga..
buang keluarga kerana cinta buta yang tak kemana..
bila kene tinggal, reti lak balik kat keluarga..
pastu wat balik..
ni la nama cinta buta..
yang menyusahkan orang..
tak serik2..

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 5:51 am

wah...hbt la org tua salju tu, skali pandang je dh tau kwn baek salju tu de feeling ke x, kalo gitu leh la paklong nk bwk kwn baek paklong jmpe org tua salju, nk tau de feeling x kat paklong nih huehueue
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 5:56 am

btul2... arb stuju yg amat sgt ngan peace...

owh bangganya aku mnjadi adikmuu
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 6:09 am

alahai, orang dah makan garam banyak paklong.. mmg ler camtu.



tapi masalahnyer, dia orang dah jadi overprotective plak. dia orang terlalu mengawal sbb takot salju terkena dgn sesaper. terbang

kadang2 orang yang terlalu banyak ilmu yang berkaitan dengan manusia ni jadi camtu ler, terlalu mengawal, sbb takut benda yang buruk terjadi.

kadang2 susah gak kalo jadi kaunselor ataupun ahli psikologi ni. biler dah terlalu paham orang.. lama2 dah takot nak kawan dgn orang.

sodih

kadang2 kepasrahan dan tawakal pada Allah itu perlu melebihi ilmu dan pengalaman yang kita ada. kadang2 kita jangkakan benda camni terjadi, walhal pada hakikatnya tidak. hakikatnya, Allah yang mentakdirkan segala2nya.

ha.. itu pasal kaunselor selalu takleh nak setel masalah sendiri, sbb kurang kembali kepada Allah s.w.t, konsep redha dan tawakal tu kurang. banyak bergantung dgn teori2 barat je.. jgn

walhal, pada hakikatnya, jawapan lengkap dalam kehidupan nih adalah al-Quran dan assunnah.

p/s tengah berceramah kat diri sendiri. adoi.. ni ler perangai salju. dah tahu semua jawapan kepada masalah, tapi masih degil tak mo redha lagi.
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 6:13 am

btul salju... ko ni slalu btul
asal ko x masuk kuiz jek
msti menang nyer..

tgk awal surah baqarah kan da cukup,
muke petama,ngan kdua..
takut woo
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 6:38 am

biase la salju..zaman dulu dgn skang jauh bezanya... kalo dulu kawen baru bercinta.. tp skang bercinta baru kawen, tu yg prob berganda2 tuh...huehuehue
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 6:52 am

tu pasal mak abah aku camtu gak. kalo boleh, biar dia orang je yang pilih calon.. senang katanya. pastu pandai2 ler korang. kalo bercinta nanti sakit jantung, sakit hati, sakit paru2 punyer. macam dia orang gitu ler citernyer... jodoh pun ditentukan.



bukan tak boleh nak buat camtu, paklong. sebenarnya jodoh pertemuan, ajal maut semua tangan Allah. kalo kiter rasa nak tentukan jodoh itu untuk dia.. jodoh ini untuk orang ni plak.. macam kiter nak buat keje Allah plak.

ingat tak citer ahmad albab? masa AR tompel nak jodohkan anak2 dara dia, dengan angkuh dia kata jodoh, rezeki semua di tangan dia. alih2 menantu dia, syawal (watak p.ramlee) perli balik, jodoh, rezeki, semua ketentuan Allah, bukan di tangan bapak.

jgn

adess... kalo aku dah berhujah camtu, mmg bahaye jawabnyer.


p/s jangan contohi perangai aku yang suka sangat menjawab cakap orang tua sodih
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 7:07 am

kiter hanya merancang...tp bkn sumer pe yg di jodohkan oleh org tua kite x bahagia kn, dorg pon bkn nk jodoh2 gitu je, setiap yg dorg jodohkan di seliti dgn doa2 dorg supaya ank2 mereka berbhgia hingga ke ank cucu, tp yg probnya, de yg ank2 xrela, tu la psl..ops, ni bkn nk perli sesaper bg mereka yg xdgr ckp org tua huehuehue
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 7:22 am

tak rela tu pun bersebab... bukan saje2 nak jadi anak degil..

sbb dalam sejarah idup salju, tak semua yang ditentukan dan dirancang oleh mak abah tu menjadi. dan ada sesetengahnya meninggalkan trauma yang terlalu teruk dalam hidup salju. sbb dulu salju mmg ikut hampir 100% segala aturan, cara hidup, style dan permintaan mak abah tau.

tu pasal sekarang ni nak jadi hang jebat.. lawan cakap je..

tapi melawan cakap tu bukan pasal nak biadab, kurang ajar, ataupun nak jadi anak derhaka. sekadar minta, mak abah cuba selami dan fahami jiwa anak2 mereka. anak2 bukannya alat yang boleh ditentukan segala2nya. daripada bab kecil sehingga bab yang besar pun semua mereka nak tentukan. alasan? mereka lebih banyak garam dan sebagainya.

cuma mohon ruang, untuk diberi sedikit kelonggaran dan kebebasan. bukan nak jadi insan lupa diri dan sebagainya. mak abah dah berikan didikan agama yang cukup, kini tinggal lagi, mereka perlu beri kepercayaan kepada salju untuk meletakkan hala tuju, matlamat dan impian salju sendiri.

tapi pape pun... daripada dok pk2 benda takde.. baik pk benda yang dah tentu ada. apa dia? concentrate stadi dan sayangi family salju sendiri...


p/s aku hanya pinta untuk difahami..... kecewa
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 7:43 am

btol..btol..btol.. ( upin &ipin)
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 7:48 am


ermm baca artikel salju ni npknya..dia bg soklan..dia sendri jawab
anyway..sri rasa salju kene menerima.. apa jua keadaan..yg paling mudah redha.. tp sri tau ssh kita nak redha..krn kita manusia biasa..sri tau salju kanselor dan apa yg salju luahkan btul segala..tp apa yg sri npk dr tulisan salju ni.. 1- degil 2- sukar menerima
maaf klu sri terkasar.. degil krn msh hndak org lain memahami kita.. dan sukar menerima apa yg dh berlaku kat kita..sri tak sepandai salju..tp dlm hidup ni kita kene sederhana dlm serba serbi.. sapa kata klu kita cantik, pandai, bla..bla..org suka kat kita..mudah dpt jodh dan mcm2 yg baik lagi lah.. sbnrnya sama je kita ni tak kira siapa pun kita..klu kita renung kan blk kita sume di uji perkara yg sama cuma lmbt dn cepat je ujian tu sp kat kita.. hnya blh sri kata..salju kene menerima apa jua masalah.. jgn pendamkan tu btul la..tp luahkan ke arah yg btul..
ok lah rasanya pnjang nih..sat g kuar tajuk lak lol!
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 7:59 am

hehehe... sri... sebenarnya jawapan tu semua dah ada, cuma ada masanya salju tak nampak jawapan tu. biler dah sembang dgn korang, baru leh terpk balik semua jawapan yang ada. tu namanya redha kurang wujud.



sri, salju mintak difahami pun bersebab. sbb salju bukanlah insan yang suka meminta apa2. dan jarang sangat kalo salju mintak difahami, dan kebanyakan masa pun, mmg salju yang selalu beralah dan memahami orang lain. cuma ada ketikanya, rasa terlalu penat, memenuhi permintaan dan kepuasan orang lain sehingga mengabaikan apa yang kita nak. kalo kita boleh nak faham orang tu, tak salah kalo kita mintak orang tu faham kita balik kan?

sbb lecturer salju sendiri pernah banyak kali pesan...

"sudah2lah. terlalu banyak kamu memahami dan berkorban untuk orang yang kamu sayang. ada masanya kamu perlu tegas dan tuntut apa yang kamu nak pula."

dan abang kandung salju sendiri pernah cakap..

"lina ni takkan mintak apa2. tapi kalo dia mintak tu... sewajarnya dipertimbangkan. sbb dia cuma minta, kalo dia rasakan mmg perlu sangat benda tu."

dan satu sri, mmg salju tak nafikan salju degil. kalo tak degil mana leh nak jadi pendebat. hehehe.. ada masanya kedegilan itu perlu, dan tak semestinyer kita kena beralah sepanjang masa. seperti mana degilnya saidina umar, di saat dia memeluk Islam, dengan kedegilan dia umat Islam berani beribadat di kaabah kerana umar telah menghunus pedangnya dan menggertak,

"sesiapa yang menghalangku beribadat di hadapan kaabah, akan ku hunus pedang ini padanya."

terima kasih kawan2 forum semua...

rasa lega plak biler dah luah perasaan dan kongsi banyak maklumat dgn korang.

dan mintak ampun dan maaf pada polis ker, admin ker.. saper2 lah kalo salju nampak buat spam kat forum nih...

thanks a lot my dear frens!

sebelum terlupa, nak kongsi lirik lagu cuba - faizal tahir. cubalah fahami maksud tersirat di sebaliknya.. dan inilah juga jeritan jiwa dan hati salju pada yang pernah rapat dengan diri ini...


Cuba kau dengar
Cuba kau cuba
Diam bila ku cuba
Tuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
Setia ku mendengar
Agar tenang kau merasa

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu

Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku…padamu

Cuba kau lihat
Cuba kau cuba
Renung ke mata aku
Bila ku kaku melihatmu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk menyatakan rasa sakit
Dalam diri

Dan bila kau perlu
Setia ku menunggu
Agar senang kau merasa

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu

Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku…padamu

Maafkan kerana aku tak pernah
Terlintas tuk menulis pada mu
Salahkan ku
Tak mungkin lagi aku meminta
Untuk kau mendengar..
Untuk kau melihat ke mataku

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu

Dan bila
Tiada lagi teman bermain
kau pulang mendapatkan aku
itulah aku…padamu

Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 8:20 am

(hanya ini yg anis mampu ungkapkan atas komen2 korang semua)
akak..bersabar la..anis sendiri tak tau nak kata apa..
hati anis sendiri pon dah bengkak sgt.. sepi rindu kosong semua beraja di jiwa..
bila baca luahan hati akak,anis sebak..nak bg kata2 semangat tp hati anis sendiri pon anis msh taktau mcm mana nak kasi semangat..sakit sgt kak..bila org wat mcm tu kat kita pompuan ni..hmm ape pon anis hanya mampu soh akak sabar je lah..
insyaAllah tuhan tu maha adil dia pasti beri kita yg the best of the best tuk diri kita berkat kesabaran kita menempuh setiap dugaan..memang parah lg kalau ujian tu dr soal hati dan perasaan seperti CINTA..sukar untuk di mengerti..apa2 pon all the best for my beloved sis
lov u sis

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 8:26 am

sape2 yg nk kasi semangat jiwa & raga pd salju & miss-lady nih di alu2 kan..npk gayanya tuan punya bdn dh xmmpu lg so korg sume kene la cpt2 sket huehuehue...

Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 9:16 am

salju..
aku suke lagu tu..
bezzz...


_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 9:19 am

MALAM INI AKULAH SENIMAN
SETELAH KITA PUTUSKAN TUNANGAN
TIADA KAWAN YANG DAPAT MENEKA
KU BERDUKA

KU BERIKAN
MAJLIS BERGEMBIRA
KU TERTAWA MINUM DAN BERDANSA
HINGGA DIRIKU YANG SEDANG BERDUKA
TAK PERCAYA

AKU TERSENYUM KU TERSENYUM
DAN TERTAWA..OOO
KU BERDANSA KU BERDANSA
BAGAI NAK GILA

KALAU KAU BERADA
DIBELAKANG TABIR MENYAKSIKAN
KAU AKAN MELIHAT
SENIMAN INI MENANGIS

TAPI DINDA
BILA KAWANKU PULANG
SENIMAn INI DUDUK KESEORANGAN
HINGGA DIRIKU YANG SEDANG BERDUKA
TAK PERCAYA

TAPI DINDA
APABILA TABIR DITUTUP
LAMPU-LAMPU GELAP GELITA
KU KESEORANGAN

KALAU KAU BERADA
DIBELAKANG TABIR MENYAKSIKAN
KAU AKAN MELIHAT
SENIMAN INI MENANGIS
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 9:40 am

lgu arb pd salju

Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 9:44 am

lagu ni jamal penah nyanyi kat istana budaya.. layan ciot
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 9:48 am


oit.. oit..
sembang kat chat box...
bukan kat forum..

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
raffey-sama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 509
Join date : 2009-04-14
Age : 31
Location : tmn desa manjung point,manjung...huhu

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 11:18 am

SALAM SUME..TERUTAMA PAD SALJU....SALJU...AKU FHM APE YG KO LALUI 2...
CITER KO MENGIGT KN AKU PD 4THUN LPS...KISAH SILAM AKU BERSAMA GADIS2 YG KU KNALI...HUH,WLUPON MSE E2 USIA KU MUDA...TP XPERNAH AKU AGP CINTA E2 BARANG MAINAN,SESUKA HT JER NK OR XNK...AKU AGUNG CINTA KERNA IA ADALA KURNIAAN TUHAN PD SEISI UMAT MANUSIA..1 PERASAAN YG MNE BLEH WAT KTE JATUH N BGN SENDIRI..YG MNE IA NYE TERLRTAK DI HATI..IA MEMPUNYAI MACAM2 RSE..HEBAT X HEBAT PERASAAN CINTA YG TUHAN CIPTAKN UTK KITA...


SALJU....AKU LALUI DLM KDAAN YG PEDIH TERAMAT SGT..AKU KORBAN KN MSE...SAMPE 1 THP..POMPUAN 2 TPU AKU..TERANG2 DIA TPU AKU...DAK IPOH.AKU G IPOH NK JPE DIA..SGGP AKU X KEJE HR 2 SMATE2 KRN DIA..DIA BG ALASAN XNK JPE LA...APE LA..SAMPE JER TAMAN UMAH DIA...AKU TYE BPE NO UMAH..DIA CKP 236...SKALI AKU G D ALAMT TERSEBUT KOSONG..TADRE ORG...KORG BYG KN AKU PUSING KELILING TAMAN 2 DR KUL1 SAMPE 4PTG..LAST2 KANTOI GAK...MAK DIA JUAL AIR TEBU N SOYA KAT TAMAN 2,KBTLN AKU DAHAGA SGT..SKALI TGK NME KAT PINTU VAN NME AYH DIA...MAK DIA PON TYE LA AKU...NK JPE SAPE CZ DIA TGK AKU NI DOK MELILAU SANE SINI..AKU CKP NK JPE KWAN POMPN YG BERNAME ***********...MAK DIA PON CITER LA 1 PERSATU KAT AKU..PD HR 2...AKU TIADA LG TITISAN AIR MATE UTK KU TANGIS KN..MSE 2LAST KAPEL AKU DAK IPOH...DLU CINTA DALAM HATI...STIAP KALI RINDU PASTI AKU NGES...TP SKUNK...HT KU MCM BATU..DEK KERANA WANITA YG X NGENANG BUDI,SELFISH,BDOH DLM PEMIKIRAN...

SKUNK NI...AKU LALUI CM BESE...TP NGAH GODO NGAN AWEK NI...DIA MARA KN AKU KRN FAMILY DIA...
DIA CKP AKU NI SLALU BZ JER....BLE AKU FKR KN DIA...1 JER AKU NK WAT..MENJADI LAKI YG BERTANGGUNGJAWAB...CKUP LA ADE 2LAKI XGNE DLM HDP AKU...

SALJU..1 JER AKU NK PESAN...BYKKN DOA JER...INSYAALLAH..ALLAH SWT MAHA MENDENGAR..YAKIN LA DGN DIA YANG ESA...




____________________________________________________________________________________
KIPASSUSAHSUSAHMATI
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ruffeykun
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: you are too good.   Wed May 06, 2009 12:23 pm

perasan tak, bila korang tanya pada lelaki... apa ciri2 wanita idaman? ramai lelaki akan jawab, wanita solehah, baik ati, pandai jaga diri, tutup aurat, jaga solat... etc

mmg betui ni...aku tambah sikit...etc gila2...bg aku laa

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: you are too good.   Today at 9:48 am

Back to top Go down
 
you are too good.
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Good, successful writer websites?
» Link to Dynaco SCA-35 rebuild article - good information
» Night Goblins, I never was good at painting greenskins...
» good dark world combo
» Good things can happen when you're taking out the garbage.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::LUAHAN PERASAAN::..::HEARTS FEELING::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.