perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 seks dan cinta..boleh dipisah kan???

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 3:28 pm

nak buat servey ni...

Cinta, sayang....kemudian berahi?


cinta dlu...kendian sex...
lepas sex baru la dtg sayang..

sex dlu..lps tu sayang...lame tu baru la cinta..
(tak kenal maka tak cinta)


Susah betul aku nak faham, lu org macamana? ...seks?? cinta?? lumrah sekarang..cinta + seks kan?? boleh di katakan 90%...cinta kena seks ke..seks kene cinta? wakaka jawab2...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
maya
junior
junior


Posts : 71
Join date : 2009-05-04
Age : 29
Location : ipoh

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 4:04 pm

2 maya x sokong
tp knp ye laki skrg ni gatal2
suka ambik ksempatan..
cinta x smesti nye nk sex je mcm org putih lak..
klu dia ikhlas xpk mcm 2 yg nk main2 2 je wat wat mcm 2 kn lipanx
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 4:08 pm

laki2 gatal? kalau pompuan tak rela kan tak jadi kan?..ok contoh..kalau laki tu nak raba2..apa salah nya si pompuan tu terus je lari sekuat hati..jerit sekuat hati ke..boleh gak kan?..ermmmm masalah nye skang..cinta je..mesti seks..seks je mesti cinta...komen2

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 4:30 pm

dh cukup umur lum ni nk citer psl cinta ngan seks...... wakakaka aku phm pe yg ko maksudkn tu lipanx....klu org msh setahun jagung mmg ambik masa nk phm kn pe ayat2 ko kat atas tu ..... jgn maya zaman skrg ni kita x leh persalahkn sapa2 laki @ ppun dua2 sama je....gatal ke gedik ke tu ssh nk di terima pakai lagi....
berak .....ok kita msk perbincangan awal lipanx blehkah seks dan cinta dipisahkan...jawapanya.....susah sngt nk dipisahkan....kecuali korng bercinta x berjumpa dlm tempoh ko bercinta....klu nk jumpa time nikah....pasti seks time bercinta x kn terjadi....klu duk berdua2 semasa bercinta.....agak2 sapa yg dtg....mst la .....meh rokokan dulu
Back to top Go down
View user profile
_deal0va_
senior
senior


Posts : 196
Join date : 2009-04-11
Age : 29
Location : Seri Iskandar,Perak

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 5:23 pm

Tahukah kalian, bahawasanya
semua ini telah dinyatakan oleh Allah s.w.t. sejak lama dahulu di dalam
kitab-Nya iaitu melalui firman-Nya yang maksudnya:

Dan janganlah
kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang
keji. Dan suatu jalan yang buruk. (Surah al-Isra’ 17: 32)

Namun,
akibat ramai di kalangan masyarakat masa kini meninggalkan kitab suci
mereka, makanya hal ini gagal difahami dan dimengerti dengan sebaiknya.

Padahal
Allah s.w.t. telah juga menyatakan bahawa di antara lelaki dan wanita
itu, hendaknya sentiasa menundukkan padangan sesama mereka melalui
kalam-Nya di dalam surah an-Nuur ayat yang ke 30 dan 31. Jika pandangan
pun perlu ditundukkan dan dilunakkan dari terus menikmati lazatnya
memandang individu berlawanan jantina di antara mereka, makanya apatah
lagi akan “nikmatnya” memegang dan meraba.

Dalam persoalan nafsu seks dan
cinta ini, hakikatnya mudah! Jika benarlah anda saling mencintai dengan
penuh nilai keikhlasan dan kejujuran, sudah pasti anda akan sentiasa
menjauhi perbuatan terlarang dan jijik itu. Begitulah juga, sudah pasti
anda tidak sanggup melihatkan pasangan yang anda kasihi itu untuk
diperlakukan dengan perbuatan yang jelas dilarang oleh fitrah tabi’i
manusia yang normal, juga yang lebih utama adalah panduan dari kalam
Tuhan kita.

Mana mungkin seorang yang ikhlas sanggup
memberlakukan anda dengan adegan-adegan ghairah dan seks tanpa nikah.
Ini tidak lain, hanya nafsu yang memenuhi jiwa dan raga di antara
mereka berdua. Iaitu bukanlah cinta suci dari lubuk hati yang dilandasi
agama yang tulin lagi murni.
Malah, Allah s.w.t. ada menyatakan (yang maksudnya):

Sesungguhnya
beruntunglah orang-orang yang beriman, iaitu (antaranya)… orang-orang
yang menjaga kemaluannya kecuali terhadap isteri-isteri mereka… (rujuk
Surah al-Mukminum 23: 1-6)
Perlu diingat, yang membezakan
cinta dan seks yang halal dengan yang haram itu adalah perkahwinan
(pernikahan). Kalau anda mahukan cinta dan keinginan fitrah anda
dipenuhi, makanya... perkahwinan lah jalannya. Bukan raba-raba,
pegang-pegang, cium-cium, di ruang-ruang yang tidak sewajarnya
dilakukan bagi manusia yang waras yang jelas berbeza dari haiwan dan
binatang.




Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 5:26 pm

macan.....suka ayat lu..tak hipokrit..penuh dgn kejujuran...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 5:40 pm

lipanx aku citer melalui pengalaman bkn baca dlm buku dlm bab ni ssh nk cakap uztaz ngan uztazah pn leh wat benda mcm ni klu dh dua2 ngah mabuk bercinta aku rasa korg mua pnh terbaca artikal seorg pak haji mati ketika bersetubuh ngan pelacur kn.....aku ni sekolah x tinggi mcm korg....tp bkn nk ckp sombong la bab dunia ni aku dh msk sngt...cuma bab akhirat je x katam lg ..pe2 hal kita merokok dulu
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 5:50 pm

ye ye betui tu macan..ijazah yang tebaik datang nye dari jalanan dan pengalaman ..bercakar dan bersalaman ...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
_deal0va_
senior
senior


Posts : 196
Join date : 2009-04-11
Age : 29
Location : Seri Iskandar,Perak

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 7:06 pm

topik yg hangat nmpak nye lol!

btw tahniah pan...

hakikat hanya Tuhan je yg Maha Mengetahui...

wallahua'lam


Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 7:46 pm

tahniah kenapa dea?

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
_deal0va_
senior
senior


Posts : 196
Join date : 2009-04-11
Age : 29
Location : Seri Iskandar,Perak

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 8:32 pm

tahniah..sbb pan byk idea menarik...



pepun.. dea suke ok
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Tue May 05, 2009 8:52 pm

dea topik ni x la hangat sngt....macan x de maksudkn ni mua tuk sapa2....tp mmg adat skrg mcm ni....klu kita jujur sngt kita akan di pijak org... ...org dulu pnh berpesan buat baik berpada2...buat jahat jgn sekali....sapa yg leh tafiskn kata org2 dulu dn lbh mendalam lg dia akan tau jwpan kehidupan di zaman anak2 kita nnt.... ...kejahatan seseorg tu bkn tuk di tayang2 kpda org len...tp sebaliknya kita ptt wat adalah bg tunjuk ajar kp org len yg x tau....sebagai contoh sekejam2 ibu tiri lg kejam bandar KL tu.....maknanya pe kekejaman yg de bandar KL tu ....mmg x di nafikn pegangan agama tu penting dlm diri kita....tp klu jati diri kita x sekuat agama yg kita ada x mustahil ia akan runtuh bersama2 kita sekali...... lupakn la pe yg macan ckp kat atas ni meh layan ketenagan...mcm biasa merokok laaa
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 1:05 am

macan_sparrow wrote:
....mmg x di nafikn pegangan agama tu penting dlm diri kita....tp klu jati diri kita x sekuat agama yg kita ada x mustahil ia akan runtuh bersama2 kita sekali......

aku sangat setuju dgn ayat macan yang ni. :L-): :L-): :L-):

bukannya apa, aku pernah terbaca kat majalah mastika, kisah dua orang pelajar pengajian Islam di IPT terkenal mesia ditangkap khalwat. mereka ni bukan calang2 pelajar, dua2nya mmg pelajar cemerlang yang mmg CGPA atas 3.50. biler kena tangkap khalwat dengan pegawai agama, dia lagi pandai menjawab dgn hujah mereka semua sampai pegawai agama tu pun pening. (yelah, mgkin ada di antara yang menangkap tu bukan lulusan ijazah).

aku teringat kata2 kawan aku, ustazah dia pernah berpesan:

wanita fitrahnya PENGGODA.

lelaki fitrahnya PEMBURU.

jgn

mengapa lelaki memburu? kerana pempuan menggoda. mungkin ada yang kata, itu pempuan gedik, mmg ler menggoda. tak gak sebenarnya. wanita dicipta sebagai hiasan dunia. keindahan wanita, hanya lelaki sahaja yang tahu mana indahnya dia. sebab tu tak semestinyer pempuan pakai tudung takleh jadi mangsa rogol. sbb dia adalah penggoda. meskipun dia tidak melunakkan suaranya, tidak membuka auratnya, menjaga pandangan matanya, tetapi apabila seorang wanita berjalan sahaja di hadapan seorang lelaki, maka dirinya penuh dgn aura menggodanya walaupun dia tak buat apa2 pun.

lelaki yang menjadi pemburu tak semestinyer lelaki yang suka mengorat2 tepi jalan tu. lelaki yang alim pun ada juga sifat pemburunya. abah aku banyak kali pesan, yang boleh mengatasi keinginan lelaki ini cuma iman. apabila lelaki tak mampu nak atasi semua ini, mereka akan menjauhkan diri. kalo korang perasan kan, lelaki yang alim ni biasanya pemalu. betoi tak? kenapa? sbbnya aku dah tahu sekarang.. sbb dia tak mahu kuasa 'pemburunya' jatuh di tempat yang salah. jadi bila dia mula rasa tak selesa dengan tarikan dan godaan seorang wanita, maka dia pun menjauhkan diri, tundukkan pandangan dan mengurangkan komunikasi dengan wanita.

berbalik kepada isu cinta dan seks ni,

sebab tu aku pernah terbaca satu kiriman di internet yang mengatakan, cinta itu adalah zina hati.

bila pk2 balik, betoi tak stetmen tu?

cuba renung2kan.

katakanlah kalo bercinta korang tak dating pun, sekadar on sms, call, ym ker apa ker, ada tak sebut perkataan sayang, rindu? ingin dibelai. setakat muah muah tu dah biasa kita sebut kan?

jujur aku tanya.. masa korang cakap muah muah ada tak pape perasaan yang hadir dalam hati korang?

bergetar dalam dada?

pipi menjadi merah... dibuai perasaan yang indah.

ataupun dalam bahasa kasarnya, yang dipermudahkan..

korang s*im tak?

kalo dah mula timbul bibit2 begitu, maka bibit2 seks itu telah mulai timbul. sbb tu kalo orang tu betoi2 bergiat dalam kegiatan dakwah, orang yang sangat menjaga dirinya, dia menjauhi semua aspek2 ini. orang yang aktif berdakwah di kampus tu pun, sesiapa yang bercinta diminta putus cinta. kalo tak mo putus, badan dakwah mereka akan aturkan rancangan supaya si lelaki ni segera meminang si perempuan untuk mengelakkan zina hati. sbb tu ramai orang yang alim di universiti kawen masa tengah belajar, pasal nak mengelakkan semua ni.

kecewa kecewa kecewa

aku teringat kawan baek aku, (sekarang dah selamat nikah ler), masa dia bercinta dulu si lelaki ni selalu je contact dia, cakap2 dgn dia semua.. dia malas nak layan kononnya dia takot timbul isu zina hati. tapi kalo dah pempuan.. lama2 mula rasa sonok gak dibelai dan dimanja. masalah konflik yang timbul dalam diri dia, tiba2 masa bertunang, tunang dia tu mula mengamalkan apa yang selalu dia ceramahkan pada tunang dia sebelum dia bertunang. iaitu tak baik call selalu, tak elok selalu sebut madah pujangga cinta.

masa tu baru si pempuan rasa terlalu sakit, apabila cinta itu dijauhkan dengan aspek belaian manja mesra (yang merupakan bibit pertama dalam seks). tapi alasan yang diberikan oleh tunang dia ketika itu sangat kukuh, iaitu mereka berdua belum ada ikatan yang sah. maka dia kurangkan pergaulan yang agak lagha itu. dia kurang sms, kurang call, jumpa apatah lagi! pada ketika itu si lelaki hanya mempersiapkan bekalan dirinya untuk menjadi seorang suami, memperbanyakkan ilmu agama dan semakin mendekatkan diri pada Allah s.w.t. tapi tu tak bermaksud lelaki tu tak mo pempuan tu. buktinya dah selamat nikah pun dia orang. (pastu dua2 sekali jarang tegor aku sekarang.. sibuk bermanje ler tuh.. hehehe).



dan satu lagi analogi yang mudah tentang cinta dan seks ni...

korang kalo bercinta apa yang korang impikan?

tentulah nak kawen dgn orang tu kan?



kawen tu kan melibatkan seks juga.

lainlah kalo korang bercinta saje2 bercinta... bercinta sbb ikhlas.. sayang orang tu. dia tak mo kiter pun takper.. janji kiter je sayang dia. dia tak layan, letak kat tepi pun.. kita sayang gak orang tu. biler aku selalu cakap camni, orang kata aku ni hipokrit. biler pk2 ada betoinyer jugak. biler dah tahu orang tu dah nak kawen, aku pun cepat2 blah! hehehe.. mana perkataan kata setia mencintai dan ikhlas mencintai tanpa mengharapkan balasan?

dan untuk orang yang jiwang karat dgn aku, terus terang aku mengaku.. aku bukannya baek sangat... sbb selalu jatuh cinta..... zina hati tu dah selalu sangat....hehehe...



sekadar berkongsi perasaan berdasarkan pengalaman hidup..

wallahualam..



p/s tetiba teringat plak kata2 sorang lagi kawan baek aku pagi tadi, yang dia dah mula jarang layan sms bf dia. dia cakap dgn aku, "entahlah kak lina. ada jodoh.. adalah". biler aku tanya, "nanti dia pk pe?" jawab jujur kawan aku, "dia tu pun pelajar agama. dan dia lagi bijak dari saya kalo diukur dari result exam. tak perlu saya terangkan pape kak.. sebagai pelajar agama dia patutnya lebih tahu."
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 3:33 am

lipanx_laut..

aku rase boley la sex ngan cinta tu dpisahkan

ko tgk org tua2....rilekeeekks jek

Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 3:39 am

arb... mana ko tau orang tua2 tu tak buat seks... ko pernah skodeng ker? wakakaka
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 3:49 am

ish! awak jgn nak ngengade..
buang tebiat ke ape org tua nih?

kan ayat2 camtu selalu didendangkan ditelevisyen,
org tua yg ckp tue.. amik kat ctu la..

ha... salju ni double meaning niii..

org tua wat seks ke?
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 3:59 am

nak kata aku ni baik tak la..
tapi bila aku tgk topik ni..
macam2 komen...
aku pon nak komen gak la...
tak puas hati...
maksud orang tua tu..
banyak makna.. orang tua umur brape tu...
tak smestinye dah tua tak wat sex..
melainkan dah tua betul2...
sedangkan datuk leh rogol cucu...
sex gak tuk merapatkan hubungan pasangan..
sex sampai bebila pon ada..
sume atas dasar nafsu...
ape yang susah sgt nak pikir..
jawapan dia boleh la..
kembali kepada hukum2 Allah..
........peace.......

_________________________________________________






Last edited by peace on Wed May 06, 2009 4:03 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 4:00 am

alahai.. orang tua cakap camtu sbb malulah dia. takkan nak beramah mesra depan anak2 dan cucu2. malulah dia orang..

orang tua buat seks ker?

kalo ko macho ko buat survey pada orang2 tua yang masih hidup lagi pasangannya. dia orang buat seks ker tak..

Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 4:36 am

k0rang nio wat aku malu laaaa
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 8:24 am

mana tau ni org tua ok je la yg paling goyang sekali dlm bab seks..dia org relax bab nk cover la tu rokok dulu
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 8:42 am

betul macan.. miang2 kladi,makin tua makin berisi
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 8:44 am

bkn arb, makin tua makin berahi huehuehue
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 9:05 am

eh ape da..
bukan makin tue makin menjadi ke...
pepandai korang ubah....

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 9:30 am

a'ah la
untung ader abang camni
huhuhhu
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Wed May 06, 2009 9:47 am

bkn paklong..arb yg ubahkan huehuehue
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: seks dan cinta..boleh dipisah kan???   Today at 7:22 pm

Back to top Go down
 
seks dan cinta..boleh dipisah kan???
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Deepali Pansare *Pic*
» Laura Speaks CD
» 'Make us laugh' Game

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::LUAHAN PERASAAN::..::HEARTS FEELING::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.