perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 02, 2009 3:51 pm

Seorang penyelidik dari Rome, Itali mendakwa beliau dapat mengetahui perangai seseorang wanita menerusi bentuk dan saiz payu daranya. Akhbar Jerman, Bild, melaporkan pakar seksologi, Piero Lorenzoni berkata bentuk payu dara seseorang wanita menggambarkan karektor diri wanita tersebut. Beliau mengkategorikan bentuk payu dara kepada buah-buahan dan menyatakan lelaki boleh membuat carta horoskop masing-masing bagi mendapatkan bayangan mengenai tingkah laku seseorang wanita. Sejauh manakah kebenaran ni semua? Mari sama-sama kita buat kajian teradap pasangan wanita masing-masing untuk mengetahui rahsia petua ini.


1) Carta buah-buahan itu bermula dengan bentuk semula jadi seperti tembikai. Menurut Lorenzoni, wanita yang mempunyai payu dara besar dan bulat seperti tembikai mungkin bersifat keibuan tetapi sebenarnya membayangkan karektor yang lebih jauh. “Wanita jenis ini suka makan dan mahu dimanja serta sering dipuji. Bagaimanapun wanita ini tidak mahu kerap bersenggama,” katanya.

2) Bagi lelaki yang mahukan seseorang yang agak ceria dan sederhana maka mereka boleh memilih wanita yang mempunyai payu dara seperti buah lemon yang agak tertonjol dan ketara. “Wanita seperti ini penuh dengan keceriaan, malah ada kalanya ketawa sendirian. Mereka sentiasa mahukan kehidupan yang seimbang tanpa kejutan,” katanya.

3) Payu dara yang pejal dan bujur seperti nanas menggambarkan wanita yang cerdik, kebiasaannya menumpukan kepada kerjaya tetapi tetap romantik. “Mereka juga seorang yang setia dan jarang wanita yang mempunyai payu dara sedemikian cepat jemu dengan tingkah laku kekasihnya,” kata pakar itu.

4) Bagi mereka yang mempunyai payu dara seperti limau gedang yang pejal tetapi lembut kebiasaannya tidak mempunyai prestasi seks yang baik. “Mereka mungkin kelihatan menghairahkan tetapi sebenarnya agak menjemukan serta sering mahu terperuk di rumah. “Jenis ini lebih suka memanjakan kekasih dan mengutamakan kelembutan dan kemesraan daripada seks,” kata Lorenzoni.

5) Katanya wanita yang memiliki buah dada berbentuk oren jarang naik angin tetapi mempunyai keyakinan diri dan tidak begitu mengutamakan seks manakala wanita yang memiliki payu dara kecil seperti buah ceri biasanya agak lucu, amat teruja, cerdik dan menghiburkan selain pasangan baik untuk kehidupan harian serta agak ghairah.

6) Lorenzoni berkata, wanita yang mempunyai bentuk seperti buah pear adalah wanita yang dapat menumpahkan kasih sayang dalam semua aspek kehidupan dan taat kepada agama tetapi kebanyakan wanita seperti ini juga didapati kerap menduakan suami.

semua merujuk kepada buah-buah yang mmg sedap dimakan segar
Anda yang boleh menentukan samada artikel ini betul ke tidak… anda cubalah sendiri tapi berhati-hati yer.

apa kata anda?????

aku sebenarnya tak percaya sgt dgn kajian2 ni.. lol!
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 02, 2009 4:36 pm


nak komen taknak
nak komen taknak

biarlah rahsiaaa..
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 02, 2009 5:50 pm

aku tak reti nak imagine bentuk payudara dengan buah....

terutamanya yang kata macam nanas tu.. adesss..... macam mana nak bandingkan dengan nanas????



tapi aku tak nafikan, susuk tubuh lahiriah seseorang manusia itu ada mencerminkan personaliti seseorang. ini menunjukkan genetik yang diwarisi daripada keturunan mereka. genetik bukan saja dari bentuk fizikal, tetapi personaliti pun ada gak..

Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Wed May 20, 2009 5:06 am

yup...
bentuk fizikal buah dada juga menggambar kan personaliti seseorg...
tp ia cuma salah satu ciri yg merangkumi bentuk pizikal tubuh...

seseorang biasa hanya lihat samada besar atau kecil bentuk nya...
tak lah sampai jenis2 bentuk...

tak masuk akal utk kita kenal personaliti seseorang dgn hendak melihat rupa bentuk sbenar buah dada tersebut...
Back to top Go down
View user profile
scrollock
root_admin
root_admin


Posts : 66
Join date : 2009-04-25
Age : 38
Location : www.facebook.com/scr0ll0ckstore

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Wed May 20, 2009 5:15 am

<--camna dgn buah dada yg kejap kembang kejap kuncup adakah dikategori kan sebagai bersifat keibuan juga..atau sebaliknya..hermm buah dada aku takmau besr2 camtu nak kena cucuk la gamak nyer
Back to top Go down
View user profile http://www.facebook.com/scr0ll0ckstore
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah &amp; perak

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Wed May 20, 2009 5:22 am

buah dada bentuk

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 5:29 am

hahaha ade jugak buah dada bentuk nenas ek panx
panas topik nihh

_________________________________________________
SETELAH SEKIAN LAME KU MENYEPI KINI KU KEMBALI



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 5:32 am

ada je kot kuyie .....

anis bentuk buah apa...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 5:33 am

haha anis?? ntah tak cube chek haha

_________________________________________________
SETELAH SEKIAN LAME KU MENYEPI KINI KU KEMBALI



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 5:53 am

jgn kata nanas...buah dada bentuk pelam cengkuk pn de.... ...aku setuju buah dada mengambarkn perangai seseorg ..........ngan ngok muka je kita leh tau org tu jenis bentuk buah pe ..... nk merokok jap la

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 5:56 am

haha pelam cengkuk?? cemane plak tuh macan??

bentuh buah gajus tade ke??

_________________________________________________
SETELAH SEKIAN LAME KU MENYEPI KINI KU KEMBALI



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 6:18 am

de la kuyie bentuk buah2 kat msia ni....... tp rasanya yg mcm buah durian x de kot yg berduri ni ...merokok jap

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 6:21 am

buah durian tajam tu..mau berdarah darah kalau kene ... seb baik payudara i buah dada je tau...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
kuyie
super-mod&Designer
super-mod&Designer


Posts : 668
Join date : 2009-05-14
Age : 30
Location : Ashby road - K.Terengganu

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 6:25 am

hahahaha lol!

kalu ade yg bebetuk buah dorian tu ntah la belobang mulot baby kecik nak sedot??


eh panx ang nye berbuah jugak ke?? bkn leper ek?

_________________________________________________
SETELAH SEKIAN LAME KU MENYEPI KINI KU KEMBALI



Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/firstrockersindaworld
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 7:18 am

Quote :
macan_sparrow wrote:
buah dada mengambarkn perangai seseorg..........ngan ngok muka je kita leh tau org tu jenis bentuk buah pe

ngan muke jer leh tau org tu jenis buah pe...camner tu macan...tunjuk ajarku sifu...

kuyie...lau buah dada bentuk durian...gaknyer x de la nak laki dekat kot...ko awal2 angkat kaki dah..takut kena duri dia..
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat May 23, 2009 5:52 pm

boleh ler luv.. tak tau ker..?

kalo nak tahu tengok je kat muka. sbb tu sunat sebelum meminang, pihak lelaki disunatkan untuk tengok muka dan kedua2 tangan sampai ke pergelangan tangan. (ceh.. mentang2 baru je belajar bab meminang dalam fiqh munakahat)

kat tangan, bentuk jari, struktur kulit pun leh gambarkan personaliti seseorang. sama ada dia jenis lemah lembut, manja, subur, dan sebagainya.

dan kat muka? macam2 leh tahu wooo..

dari mana aku tau?

aku rajin tanya dgn lelaki yang ada pengalaman.

camner macan.. setuju tak dgn kata2 aku?
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sun May 24, 2009 5:14 am

aku setuju salju..... mmg semua aspek2 tu dulu mmg aku ambik berat jgn cantik jatuh no.5 bg aku....nk merokok jap

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sun May 24, 2009 5:18 am

erm btul2.. bahya salju nih blum apa2 dah tau sikap seseorg tu anyway best gak kan klu belajar ilmu kaunseling, leh baca perwatakan org..blh menilai org kan br senang nak tau org tu jujr or tak ngn kita
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sun May 24, 2009 8:08 am

takde gak sri. jgn kalo aku tahu semua sikap orang takdelah aku tertipu gak.

sebenarnya teori tu takleh nak dijadikan pegangan 100%, sbb manusia nih makhluk ciptaan Allah s.w.t yang unik. boleh berubah dalam jangkamasa sesaat, dan manusia nih boleh melakukan tindakan tanpa sebab yang jelas.

itulah uniknya manusia.

pasal bentuk buah2 ni sekadar panduan je. tak semestinyer kena semua. manusia berubah mengikut tempat, masa dan juga keadaan. tak payah tunggu payudaranya berubah, dia pun boleh berubah jugak.

personaliti yang tergambar melalui sifat zahir seseorang tu, adalah personaliti fitrah dia. maksudnya, genetik, keturunan dan mmg dia dilahirkan ada sifat yang macam tu. tapi tak bermaksud dia mmg camtu sampai bila2. dia boleh berubah (kalo dia nak). sbb tu kadang2 aku pun tertipu gak dgn teori2 yang aku belajar. pasal manusia nih.. makin dikaji.. makin tak paham sebenarnya.
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sun May 24, 2009 8:29 am

betui tu salju...dulu masa aku keje kilang kat sini..aku selalu lepak kat pak gad ( bese la keje technician mana ada keje sgt )..sambil2 tu dia bgtau nak tgk pompuan tgk pada seluruh badan dia..tapi pak gad tu lebeh fokus cita pasal jari2 pompuan...kalau jari montok pendek tu cam ne 'dia' nye...jari panjang runcing cam ne 'dia' nye... selalu nya org tua2 ni tahu byk benda..sbb tu aku kdng2 suka sembang/ lepak/ minum semeja ngan geng2 tua2 ni

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sun May 24, 2009 9:04 am

aku biasa kawan dgn golongan yang camni.. di mana mata dia macam scanner, leh scan semua sekali.

bahaya tau orang camni. ko takyah cakap pape pun, dia leh kenal ko camner. jgn

tapi yerlah, lelaki sekarang tak suka nak belajar ilmu2 camni. tu pasal biler nak kawen tersalah pilih isteri. benda camni kena tahu gak... sbb tu disunatkan masa meminang, lelaki melihat wajah dan tangan perempuan. dari situ banyak benda boleh tahu tentang pempuan tu.

tapi kalo ikut apa yang panx letak nih... kena sampai intai dalam baju ler... namo camtu ok? tengok muka dgn tangan pun dah cukup.
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sun May 24, 2009 9:58 am

ooooo ilmu tu mua dlm pale otak aku ni ilmu menyecan namanya...ilmu ni aku bljr kat medan indonesia... jgn cuma bapak angkat aku berpesan jgn slh gunakn...dlm 1 kitap jawa de tertulis mua ni melihat manusia dr fizikal sj kita leh dpt gambarkn org tu mcmner..... aku setuju ngan panx tu dulu aku pn suka lepak ngan org tua2 ni pas tu tnya pengalaman dia org masing2...... buah dada mengambarkn perangai wanita tu 80% betul ....pe yg di katakn salju tu mmg betul ank muda skrg x suka bljr ilmu mcm ni.............. ingat sapa2 di luar sn memilih pasangan bkn semudah yg di sangkakn....bercinta mmg indah sekali...walau pn bab2 ppun dlm pale hotak aku ni pn aku x berani ckp lbh2...manusia leh berubah sekelip mata je......bljr la ilmu akhirat ngan ilmu duniawi sama2 ?????????????????????....aku nk merokok jap....

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Fri May 29, 2009 10:20 am

adehhh rokok abeh lak...tak de idea nak taip...macan bak mai sebalut... sebalut tau bukan sebatang ...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
mijieviking
junior
junior


Posts : 22
Join date : 2009-07-02
Age : 34
Location : fukuoka

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat Jul 04, 2009 12:34 am

tapi lainke buah yg asli dgn buah yg dah d petik,,,
asli nasi lemak singit,,,yg dah d ganyang nasi lemak 4hingit,siap sambal sotog,, atau mmg faktor keturunan(dia kata) mana satu yg leh ambik pakai
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Sat Jul 04, 2009 5:23 am

unik nye bahasa... asli 'nasi lemak' singgit
nilai diri sendri dulu br nilai org kut kita ni pn x bpe asli so dpt la yg xbpe asli apa ada hal...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat   Today at 10:19 pm

Back to top Go down
 
Payu Dara mengambarkn perangai wanita, betul ker..sekadar maklumat
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» Dara Creasey tweets (S6)
» Pankhuri To Leave Diwan Niwas In Pyaar Ka Dard Hai .
» 7x21 "IN PLANE SIGHT" spoilers - Dara Creasey ep
» [130625] Hyori - Hwasin – Controller of the Heart Ep.18 (Dara, CL (2NE1) & Lee Joon (MBLAQ)
» [Engsub] Hwasin Ep.18 & 19 {Lee Hyori, Dara, CL & Lee Joon}

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::INFORMASI::. :: ::SEKSOLOGI::-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.