perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 Apakah Cinta Pasti Bersatu..??

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Fri May 01, 2009 1:15 am

Adakalanya... bersatu tapi tiada cinta...
Adakalanya... tidak bersatu... tetapi cinta tetap subur...

ye ker..???
Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Fri May 01, 2009 6:31 am

**Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo’akannya walaupun dia tidak berada di sisi kita.
**Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta …
* * Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba.
* * Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi, jika kamu masih tidak dapat melupakannya.
* * Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.
* * Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan di benakmu itu sekarang selagi ada hayatnya. INGAT CERITA “LOVE IS CINTA!”
* * Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurnia tersebut.
* * Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu menjadi emas, keruh menjadi hening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.
* * Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.
* * Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut, tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.
* * Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk mengetahui baahwa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.
* * Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan kerana perginya tanpa berkata lagi.
* * Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya.
* * Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.
* * Hati-hati dengan cinta, kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU.
* * Kemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai tersimpan keburukan di dalamnya dan kemungkinan apa yang kamu benci tersimpan kebaikan di dalamnya.
* * Cinta kepada harta ertinya bakhil, cinta kepada perempuan ertinya alam, cinta kepada diri ertinya bijaksana, cinta kepada mati ertinya hidup dan cinta kepada Tuhan ertinya Takwa.
* * Lemparkan seorang yang bahagia dalam percintaan ke dalam laut, pasti ia akan membawa seekor ikan. Lemparkan pula seorang yang gagal dalam bercinta ke dalam gudang roti, pasti ia akan mati kelaparan.
* * Seandainya kamu dapat berbicara dalam semua bahasa manusia dan alam, tetapi tidak mempunyai perasaan cinta dan kasih, dirimu tak ubah seperti gong yang bergaung atau sekedar canang yang gemericing.
* * Cinta adalah keabadian … dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dimiliki. Tetapi jika ianya pahit, lupakanlah segera!!
* * Siapapun pandai menghayati cinta, tapi tak seorangpun pandai menilai cinta kerana cinta bukanlah suatu objek yang bisa dilihat oleh mata kasar, sebaliknya cinta hanya dapat dirasakan melalui hati dan perasaan.
* * Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dahsyatnya cinta.
* * Cinta sebenarnya adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak mengubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temui didalam dirinya.
* * Kamu tidak akan pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. Namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.
* * Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.
* * Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.
* * Jika saja kehadiran cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir.

****bagi luvfama,cinta yang hakiki pada ILAHI****

****jgn kerana cinta lupa ibubapa dan keluarga...family first****

****1% yg DIA bagi kat kita di dunia ni gunakan dengan sebaiknya dapatkan cinta yg ikhlas kerana ALLAH****

****bersatu tiada cinta atau cinta tidak bersatu tapi tetap subur, itu terpulang pada individu****

***CINTA ADALAH RAHMAT YANG MAHA KUASA****
***SALING MENGERTI DAN MENERIMA KITA HANYA MANUSIA BIASA****


***ini pun pandangan luvfama jer***
hehehe

:group: :group: :group:

Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Fri May 01, 2009 10:56 pm

Bercinta memang mudah, untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Hati-hati dengan cinta, kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya itu disambut oleh para pecinta PALSU


indah kata2 tersebut.

uncle, pada pendapat peribadi aku, cinta tak semestinyer bersatu. ada masanya, kita perlu melepaskan orang yang kita cintai kerana mengetahui dia sukar untuk bahagia bersama dgn kita, dan dia telah menemui kebahagiaan dalam hidupnya dengan orang lain. tapi itu tak bermaksud cinta itu mati. jika kita ikhlas mencintai, kita akan mendoakan yang terbaik untuk insan yang pernah kita cintai. di sinilah mekarnya cinta, walaupun tidak mampu untuk bersatu.



tetapi yang bersatu itu perlu menghadirkan cinta. ada sesetengah orang berkahwin dengan cara orang kenalkan, ibu bapa suruh dan sebagainya. maka sukar bagi mereka untuk menghadirkan cinta. ini tidak bermaksud sama sekali mustahil untuk menghadirkan cinta. cinta ialah penerimaan. yang paling penting, bukannya romantisnya perasaan cinta yang indah dan menggebu itu.. tetapi bagaimana kita mampu menerima pasangan kita seadanya.

cinta akan mampu melengkapkan apa yang kurang pada dirinya dengan kelebihan kita, dan kelebihan dirinya dapat melengkapkan kekurangan pada diri kita. kerana apa? kerana itulah hikmah Allah menciptakan manusia itu lelaki dan wanita, iaitu saling melengkapi antara satu sama lain. Allah s.w.t juga berfirman supaya diadakan akad nikah untuk menghalalkan hubungan lelaki dan wanita bagi melahirkan generasi yang terpelihara.



wallahualam....


p/s uncle, kata2 salju nih jawab persoalan ker?
Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sat May 02, 2009 12:13 am

btol2.......suke2....ala kira terjawabla uncle....salju mmg terer...hihihi

ini untuk salju....
Back to top Go down
View user profile
raffey-sama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 509
Join date : 2009-04-14
Age : 31
Location : tmn desa manjung point,manjung...huhu

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sat May 02, 2009 1:59 am

cintai aku wahai kasih!!!!
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ruffeykun
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sat May 02, 2009 12:26 pm

.....bercinta ermmm perkara yg mmg gila dlm dunia ni bersatu atau tidak tu perkara no.3 yg penting keserasian masa bercinta tu,,,tp dunia ni mmg mencabar....kerana blum de sesiapa pn yg blh menjawap dgn tepat soal cinta tu leh bersatu smpi mati.....jawapan yg de kat mana2 tu mua jawapan persoalan individu yg pernah mengalami....untuk diguna pakai pada kita mgkn 30% je la leh dipakai...yg lebihnya kita kena usaha sendiri berak
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sat May 02, 2009 2:18 pm



macan nih... 30% je ko kasi kat aku? markah lulus peksa 40% weh... aku fail ler nih... uwaaaaa.....



tapi mmg fail bab cinta pun.... sbb masih lum jumpa cinta dan masih belum bersatu (bertemu jodoh) dengan sesaper... hehehe..

p/s camner nak jadi kaunselor, bantu orang len yang putus cinta, yang ada masalah rumahtangga kalo kaunselor sendiri takde pengalaman dalam bab2 tu ek?
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sat May 02, 2009 5:25 pm

cinta tak semestinya memiliki kan..cukup sekadar kita lihat dia bahgia biarpun kita mengutip sisa cinta.. klu semua cinta bersatu..takkan adalah istilah kecewa..kata org..klu kita sayangkan sorang tu..kita lepaskan dia, andai dia kembali kpd kita..dia lah jodoh kita tp andai berlaku sbaliknya.. dia semmgnya bkn jodoh kita dr mula lg..
Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sat May 02, 2009 6:12 pm

bahagiakah kalo bersatu tanpa cinta...???
atau sudah tentu kah bahagia itu kalo cinta itu bersatu..???

Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sat May 02, 2009 6:40 pm

ish.. uncle nih banyak plak persoalannya...

bahagia tu manusia sendiri yang rasa. itu adalah pilihan mereka sendiri. ada orang hidup miskin, susah, nak makan semua pun susah, tapi dia rasa bahagia. ada orang hidup harta benda banyak, tapi tak bahagia sbb tak jumpa ketenangan dalam dirinya.

bukan cinta penentu kebahagiaan. tetapi cinta itu adalah sebahagian daripada kebahagiaan.

kebahagiaan sebenarnya terletak pada sejauh mana kita redha dengan takdir hidup kita. biarpun bersatu dengan orang yang kita tak pernah cinta, tetapi apabila kita boleh redha dengan takdirnya, kita akan mula menerima pasangan kita seadanya. dari situ kita belajar menerima... seterusnya menyayangi.. dan akhirnya menghargai lalu membentuk sebuah perasaan yang dinamakan CINTA.

kalo cinta bersatu pun tak semestinyer bahagia, jika seseorang itu tak mampu untuk menerima pasangan seadanya. selalunya masa bercinta semuanya indah. ini sebab kita sentiasa menunjukkan yang terbaik depan pasangan masing-masing, dan cuba menyembunyikan diri yang sebenar. tapi biler dah dok serumah... baru tahu belang masing2. kat situ mula konflik timbul. rupa2nya suami aku panas baran. rupa2nya isteri aku pemalas, kuat tido.

sebab tu pape pun, balik soal redha dengan takdir Allah s.w.t. redha dengan pasangan, terima dia seadanya.. dan cuba aplikasikan konsep lengkap-melengkapi tu. insya Allah... kebahagiaan akan korang temui.

selagi takde rasa redha dengan takdir Allah, redha dengan pasangan hidup, redha dengan segala-galanya... selagi tu hati takkan tenang dan takkan dapat kebahagiaan hidup.

wallahualam..

Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sun May 03, 2009 7:12 am

so... knape perlu bercinta.???
xyah lah bercinta.. jika tak pasti tentang bahagia yg mendatang..???

;) ;) ;)
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sun May 03, 2009 8:23 am



tertekan aku dengan persoalan uncle nih. soalan dia satu je.. tapi kena explain panjang.

mmg dalam Islam takde istilah bercinta pun. yang ada cuma taaruf, sesi perkenalan. pastu kalo rasa sesuai, terus masuk meminang. dan sebenarnya proses cinta tu sendiri boleh berlaklu dalam tempoh bertunang.

mmg tak perlu bercinta pun... pada dasarnya.

tapi orang bercinta sekarang nih... sbb... biler dah masuk usia remaja, fitrah manusia teringin nak cari pasangan hidup. nak kawen? fulus tarak. tu pasal dok bercintan cintun je. biler rasa dah sesuai baru masuk meminang.

kebahagiaan mmg ler tak tau, sbb semua tu di tangan Allah. kita cuma merancang. kita pun tak tau apa akan jadi esok, tapi itu tak bermaksud kita serahkan segala-galanya tanpa berusaha. nak tadah tangan je ke? ish ish...



nah.. ini hadiah untuk uncle..

Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sun May 03, 2009 8:41 am

Cinta memang buleh bersatu

tp....

Cinta gak memang buleh berpisah...


Back to top Go down
View user profile
jimbet_______.sin4
Site Admin
Site Admin


Posts : 206
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : tmn astakona

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sun May 03, 2009 8:59 am

cinta ?? wtf diamlah

_________________________________________________
Back to top Go down
View user profile http://www.klgc-3.forumotion.com
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Sun May 03, 2009 9:42 am

I LOVE U... satu ayat sungguh dalam ertinya...

so.. I LOVE U ni...

aku cinta kamu @ aku sayang kamu @ aku kasih kamu...

yg mane satu erkkk..?? ;)
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Fri May 15, 2009 9:23 am

i love you - saya cinta awak

i like you - saya suka awak

i adore you - saya tergila2kan awak.

entahlah.. menurut kamus yang ada dalam pale salju ni ler maksudnya. yang lain2 tu uncle kena tanya guru bahasa ler.
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Apakah Cinta Pasti Bersatu..??   Today at 1:11 pm

Back to top Go down
 
Apakah Cinta Pasti Bersatu..??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Laura Speaks CD

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::CAKAP-CAKAP::..::TALKING PLACES::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.