perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 Merajuk Itu Milik Siapa...???

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Sun May 10, 2009 7:16 pm

aku setuju ngan pendapat ko uncle..klu laki majuk jatuh ego dia nnt so klu laki x de ega ermmmmmphm2 je la jdi pe nnt....dh uncle jgn pening jom merokok dulu

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
~seputum~
junior
junior


Posts : 35
Join date : 2009-05-09

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Sun May 10, 2009 8:53 pm

amba x setuju ngan uncle.. amba nak je pujuk.. tp dah mang amba x tahu.. amba tau bg cekelat hack sebijik.. x pun hudson.. kalu nak bg cadbury chocolate.. letey la.. mau si dia rajuk tiap2 hari.. 1 lg yg amba maksudkan x tau.. ialah kkdg lelaki x tau yg si pompuan tu tgh rajuk.. cuba bgtau terus terang yg tgh rajuk..

apa2 pun..macan..bak rokok sebatang
Back to top Go down
View user profile http://www.seputum.blogspot.com/
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 11, 2009 4:19 am

kalo pompuan majuk tiap2 ari.... tu bukan majuk... tu ngada2....
kalo jenis cmtu... wat derk jer... majuk lah ko sorang2...

sputum...
nak blajar cara2 memujuk ke..???
meh... pengeras nya... chicken roaster...!!
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 11, 2009 9:56 am

betoi.. aku setuju dgn uncle

kalo hari2 buat perangai tu namanya pempuan ngada2. saje nak bermanje2. bagi aku nak pujuk pempuan nih kena pegang kelemahan pempuan tu. ha.. pe dia kelemahan pempuan? tanyalah lelaki yang dah ada pengalaman. hehehe..
Back to top Go down
View user profile
~seputum~
junior
junior


Posts : 35
Join date : 2009-05-09

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 11, 2009 10:57 am

uncle.. jgn la panggil amba sputum.. yg bawa maksud kahak ...

S..E..P..U..T..U..M ... uncle... cuba sebut... kalu nak manja pun..panggil putum udah..

uncle..amba rajuk ngan uncle.. cepat pujukkk!!!!!

emm terpesong lak topic..admin jgn marah ekk...
Back to top Go down
View user profile http://www.seputum.blogspot.com/
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 11, 2009 1:23 pm

putum nak majuk ker?

meh sini salju pujuk....

hehehe...
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 11, 2009 2:04 pm

org kata merajuk membawa bahgia..salah merajuk..merana .. btul ke? lelaki pun x semua pandai pujuk..kdg2 niat nak pujuk tp ayat yg kuar dr mulut tu menambah kan rajuk..tp pempuan mmg suka majuk maklumlah hati lembut kan..dan lelaki lak mmg tak pandai pujuk sbb hati keras cuma ada sestgh lelaki je yg pandai pujuk..tp tu pun tak leh lama2 memujuk akhirnya jemu gak dia nak memujuk..
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 11, 2009 2:20 pm

tapi sri.. aku pernah nampak lelaki merajuk tau.

biasanya lelaki tu merajuk sbb terlalu terkilan dengan kata2 isterinya. ni terjadi apabila si isteri nih terlalu bijak. menasihati dan merasionalkan sikap suami dia. biler orang lelaki ditegur, egonya tercabar.. mulalah merajuk! berhari2 tak cakap.. tido pun berasingan... dan sebagainya. jgn

masa ni kesian kat pempuan.. sbb rasa serba salah plak. padahal dia menegur tu sbb suami dia buat salah, ataupun ada yang dia tak puas hati dgn suami dia.. maka dia tegor direct. tapi biasanya, kalo si isteri di pihak benar, suami yang beriman takkan merajuk lama. dia akan pk.. adakah kata2 isteri dia betoi?

ni kes ego lelaki ler. takkan nak mengaku dia salah, ye tak? dia akan silent treatment ler. tapi kaunselor aku cakap, mendiamkan diri tu sebenarnya dia tengah proses. tengah pk.. salah ker.. betoi ker tindakan dia? pastu insya Allah lama2 ok.

tapi kalo terjadi hal ni pada wanita.. diminta wanita sabar ler. jangan plak menggelabah ker apa ker. serahkan semua pada Allah s.w.t. wanita menegur bukan nak tunjuk bagus ataupun biadab... tapi menegur kerana terlalu kasihkan suami ataupun abang kandungnya yang tersayang.

wallahualam.

Back to top Go down
View user profile
~seputum~
junior
junior


Posts : 35
Join date : 2009-05-09

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 11, 2009 7:10 pm

emm salju pujuk amba ekk? patut la pompuan suka majuk.. rupanya best rasanya bila di pujuk..rasa dihargai..rasa

kewujudan diterima.. rasa diambil berat.. apa lg ekk...

salju amba nak rajuk lg leh?




Back to top Go down
View user profile http://www.seputum.blogspot.com/
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Tue May 12, 2009 2:31 am

kalo putum majuk lagi meh salju pujuk.

hehehe..
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Tue May 12, 2009 5:49 am

dulu tingkatan 5 penah merajuk ngan abah...sbb tak dapat moto RG sports 110 cc...dapat moto kriss 110cc je

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Thu May 14, 2009 5:23 am

ok lah seputum... dh jgn majuk2 lg....
kalo seputum nk majuk lg... gi makan nestum wakakaka\

panx...
tak baik ko... x bersyukur tu name nye...
kalo dh ade ank... ko akan tau...
knape abah ko tak beli RG sport tu...
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Thu May 14, 2009 5:55 am

sll majuk ngn mak..then arwah ayah sll pujuk
erm cmne ek panx majuk ngn ayah dia lol!
lari dok kat sawah ke? tak makan smmgu ke? erm cmne ek lelaki majuk nih
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Thu May 14, 2009 8:42 am

sebulan gak la tak mau pi pasar malam beli bihun sup bapak lipan suka tu..pk2 balak macam apa je

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 18, 2009 11:39 am

sebulan tak mo pergi pasar malam tu.. hadoi.. ko nih panx.. keras ati gak ek...

kadang2 takot aku kalo lelaki merajuk. dia orang nih makin pujuk makin kuat majuknyer..
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 18, 2009 11:52 am

ye ke pyh nak pujuk lelaki majuk
bkn dgn kelembutan pempuan..lelaki leh cair ke?
bkn ke sllnya pempuan yg ssh nak di pujuk
Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 18, 2009 12:28 pm

ye ke laki susah di pujuk
anis senang je nak pujuk
ehek ehek
itu rahsia ku la
takmo di pujuk sudah
betul tu kata kak salju lau laki ni makin di pujuk makin
eee takmo ckp la huhu penin penin
sebab anis senang nak pujuk tp lau tahap gaban sakit aty
huhu jelir blah!
ingat story masa umo anis 15 tahun dulu penah majuk ngan abah (ayah tiri)
huhu memang setahun gak lah lgsung tak bertegur walau satu rumah ngan mak
ngan abah tp memang anis lgsung tak pedulikan dia ada lah sebab tertentu nya
yg agak berat tuk di ceritakan n masalah tu amatlah berat untuk d maafkan sebab tu lah sampai setahun lgsung tak tegur..kalau wktu mkn je anis masuk bilik pastu dorang dah siap mkn baru anis p dapur mkn..n mcm tu la sehari harian selama setahun tu..
ngan abah je la ..tu bukan tahap majuk dah tp dah tahap marah sangat2..huhu byngkan la ngan abah (ayah tiri) pon mcm tu ni kan lg org lain huhu.. bala bala
tp anis jarang la nak majuk2 ni..majuk pon kekadang yg tak terkesan di hati je lah pon :P
ermm lau sal cinta lak..huhu majuk2 manje jer..hehe :P tp dah majuk bebetul hmm tak payah bnyk citer boleh blah ok jgn wat anis sakit kepala
sekian terima kasih

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Mon May 18, 2009 2:29 pm

kelembutan wanita pun susah nak pujuk lelaki merajuk, sri..

sbb lelaki nih hatinya keras, tak macam pempuan. hati pempuan kerak nasi. keras camner pun, kena air lembutlah dia. lelaki tak.... kalo dah kata itam, itamlah dia. putih, putihlah dia. pujuk camner pun tak guna.

sbb tu dalam kes murtad, kalo wanita murtad diberi tempoh taubat tiga hari. dikurung dan diberi peluang untuk taubat. kalo lelaki punyer kes plak.. biler dah tahu je dia murtad.. mmg terus hukum bunuh. (kalo aku salah, tolong betoikan fakta ni yer?)

bukannya apa sri.. pernah sekali aku pujuk kawan lelaki aku.. siap nanges2 merayu dia jangan buat camtu... dia tetap gak dengan keputusan dia. dah takleh pujuk dah. aku dah nanges2 dah cakap merayu2 abes dah.. buat muka kesian semua.. takde nak pujuk ati dia dah.

sbb tu.. kena jaga tau! jgn sementara lelaki nih tak buat keputusan, jangan cabar ego dia. kalo ego dia tercabar.. abeslah korang. disebabkan ini jugaklah Allah s.w.t beri kuasa talak pada lelaki. sbb lelaki jarang ikut emosi. keputusan dia mmg keputusan yang sangat pasti. kalo pempuan.. entah2 cerai sampai talak 100 pun boleh.

hehehe.. peringatan sekali lagi kat kawan2 pempuan... jangan sesekali buat lelaki merajuk. penat nak pujuk woo......
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Merajuk Itu Milik Siapa...???   Today at 2:50 pm

Back to top Go down
 
Merajuk Itu Milik Siapa...???
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Jaden Yuki Season 4 deck
» (2014) Waifu of the Year

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::CAKAP-CAKAP::..::TALKING PLACES::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.