perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun Apr 26, 2009 9:40 am

Assalamualaikum, aku ada melayari beberapa laman web di internet dan ada la jugak bace2 dlm megazine, raser musykil gak la ramai wanita menjadi "IBU TUNGGAL" MUDA gara-gara banyak masalah selepas menempuh alam perkahwinan.

Yang aku tau antaranya:

1. Suami cakap tak serupa bikin (belum kahwin bukan main maniskata janji2 (pijak semut tak mati), (lembut gg dari lidah) dah kahwin habuk pun takde (maybe sebab dah DAPAT la kottt).....

2. Suami curang dengan wanita lain....(atau mugkin gak isteri yg curang dgn suami)....

3. Tak bertanggungjawab kepada keluarga, baran.....(maybe gak isteri tu asyik nak mkn kat kedai mamak jerk..)

4. Menagih dadah dan sosial.....(ada gak pompuan yg terlebey2 g karaoke...tol x?)

5. Malas bekerja dan kerja tak tetap....(tapi kalo rajin bekerja dicakap ada affair dgn pompuan lain...iskh3..)

AGAK2 KAWEN BERMASALAH CAMNI TAK BERKAT KOT
Back to top Go down
View user profile
_deal0va_
senior
senior


Posts : 196
Join date : 2009-04-11
Age : 29
Location : Seri Iskandar,Perak

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun Apr 26, 2009 9:53 am

mayb la kot...

nie cume andaian kan...

alah bisa tegal biase

lol!


amar ma'ruf nahi mungkar


or sbb 2 la org susah nk dpt jodoh skang nie kan...

mgkin sbb dosa2 yg dah kita lakukn b4 nie....

pepun....masih ade waktu kn

so hargailah sblm terlambat....

ibu tunggal.. hulurkn tgn,ringankn beban.....

Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun Apr 26, 2009 10:15 am

sebab masa bercinta suke melebihi had cinta yang di tetntukan..
bila dah kawin dah bosan..
sebab tu org sruh bercinta time dah kawin..
baru cantik rumah tangga..
bukan bercinta terlarang..
masa terlarang kemain g..
org tak kasi sume die nak gak buat..
bila dah kawin.. sume yang halal..
sape pon tak kisah..
tak nak lak wat..
sebab benda tu dah tak jadi jangan..
manusia ni kadang2 benda jangan, itu yang dia nak..
itu la yang dia suke..
tul ke ek....????
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun Apr 26, 2009 10:44 am

berbalik pd asalnya....setiap yg berlaku ada hikmahnya..
kekdg kita diuji..dan kita tak kuat menghadapinya maka jadilah apa yg kita tak inginkan..
tiada siapa yg inginkan keruntuhan tp adakala perlunya keruntuhan itu utk pengajaran bg kita supaya bangkit semula..

Back to top Go down
View user profile
scrollock
root_admin
root_admin


Posts : 66
Join date : 2009-04-25
Age : 38
Location : www.facebook.com/scr0ll0ckstore

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun Apr 26, 2009 11:02 am

Semuanya Kuasa Allah S.W.T
Back to top Go down
View user profile http://www.facebook.com/scr0ll0ckstore
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun Apr 26, 2009 11:09 pm



aku setuju dgn kawan2 yang mengatakan setiap yang terjadi itu ada hikmahnya. Allah halalkan talak, mestilah ada hikmahnya. dan talak adalah satu2nya perkara halal yang paling Allah s.w.t murkai kerana ia memberi banyak kesan jangkamasa pendek dan jangkamasa panjang pada wanita, lelaki dan trauma kepada anak-anak mereka.

oklah, berbalik pada isu, panx tanya kenapa ramai wanita jadi ibu tunggal dalam usia muda? berdasarkan apa yang aku tahu, berikut adalah sebab2nya:

1. berkahwin ketika usia terlalu muda dan masing-masing masih naif dan mentah tentang asam garam kehidupan.

2. isteri nusyuz (melanggar perintah suami yang tidak menyalahi hukum Allah).

3. suami atau isteri curang terhadap pasangan masing-masing.

4. isteri yang telah mengetahui dirinya dimadukan dan tidak rela dimadukan.

5. suami yang malas bekerja serta selalu meminta wang dari isteri.

6. suami mendera isteri sama ada berbentuk seksual ataupun penderaan fizikal.

7. suami melakukan hubungan seksual luar tabii dengan isteri.

8. suami merupakan penagih dadah ataupun kaki botol.

9. suami atau wanita yang tidak menjalankan tanggungjawab seperti yang sepatutnya.

10. campur tangan daripada keluarga mertua ataupun pihak ketiga yang lain.

11. suami atau isteri yang tidak mahu menjalankan perintah agama dan degil serta bertindak agresif apabila ditegur tentang hal agama.

12. suami tidak memberi nafkah pada isteri, ataupun isteri tidak mahu melayani suaminya.

adess... malam nih aku terpk 12 benda je. otak dah tepu kot.

walaubagaimanapun, ibu tunggal harus dibantu dari sudut sokongan moral supaya mereka mampu bangkit daripada sebuah kejadian yang perit dalam kehidupan mereka. selain daripada itu, ibu tunggal juga perlu disedarkan bahawa walaupun dia sudah bercerai dengan bekas suaminya, anak-anak di bawah jagaannya boleh menuntut nafkah daripada bekas suaminya.

jadi ibu tunggal perlu disedarkan tentang hak-hak anaknya, dan juga hak dirinya sendiri dan diberikan sokongan moral supaya mereka boleh menuntut hak mereka seperti yang sepatutnya.

wallahuaalam.
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Mon Apr 27, 2009 5:42 am

syok tgk kalau salju komen...penuh emosi
Back to top Go down
View user profile
scrollock
root_admin
root_admin


Posts : 66
Join date : 2009-04-25
Age : 38
Location : www.facebook.com/scr0ll0ckstore

PostSubject: SAMBUNG JE   Mon Apr 27, 2009 6:27 am

pada pendapat lock lam breket(pendapat je) takde kene mengena hidup atau yg mati k..atau sesape yg membaca yg berkenaan atau member2 forum ni..actually semua tu kuasa allah taala..perpisahan boleh berlaku pada sape2 pun sama ada yg berkawan bertunang atau berkahwin...punca utama..seperti yg salju, sri, peace dan lain2 huraikan tu..tetapi..disebalik semua tu adalah ketentuan illahi..tanpa keizinan dia takkan berlaku ape saja perkara yg tak diingini tu..sedikit pesanan dr sahabat2 yg diatas tu boleh dijadikan guide...sebelum memilih calon..ataupun panduan kepada members2 yg sudah beristeri atau bersuami..lock bangga coz pedoman yg diberikan sedikit sebanyak membantu rakan2 yg belum tahu dunia berpasangan..akhirkata dari lock ...indahnya dunia jika berpasangan..jgn jadi isteri yg baik..jgn jadi suami yg baik..tetapi jadilah suami atau isteri yg teramat2 baik..serta jadilah suami/isteri yg membahagiakan... chow


juz call me 'lock' ya http://print-ur-life.blogspot.com
Back to top Go down
View user profile http://www.facebook.com/scr0ll0ckstore
raffey-sama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 509
Join date : 2009-04-14
Age : 31
Location : tmn desa manjung point,manjung...huhu

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Mon Apr 27, 2009 7:44 am

salju wrote:


aku setuju dgn kawan2 yang mengatakan setiap yang terjadi itu ada hikmahnya. Allah halalkan talak, mestilah ada hikmahnya. dan talak adalah satu2nya perkara halal yang paling Allah s.w.t murkai kerana ia memberi banyak kesan jangkamasa pendek dan jangkamasa panjang pada wanita, lelaki dan trauma kepada anak-anak mereka.

oklah, berbalik pada isu, panx tanya kenapa ramai wanita jadi ibu tunggal dalam usia muda? berdasarkan apa yang aku tahu, berikut adalah sebab2nya:

1. berkahwin ketika usia terlalu muda dan masing-masing masih naif dan mentah tentang asam garam kehidupan.

2. isteri nusyuz (melanggar perintah suami yang tidak menyalahi hukum Allah).

3. suami atau isteri curang terhadap pasangan masing-masing.

4. isteri yang telah mengetahui dirinya dimadukan dan tidak rela dimadukan.

5. suami yang malas bekerja serta selalu meminta wang dari isteri.

6. suami mendera isteri sama ada berbentuk seksual ataupun penderaan fizikal.

7. suami melakukan hubungan seksual luar tabii dengan isteri.

8. suami merupakan penagih dadah ataupun kaki botol.

9. suami atau wanita yang tidak menjalankan tanggungjawab seperti yang sepatutnya.

10. campur tangan daripada keluarga mertua ataupun pihak ketiga yang lain.

11. suami atau isteri yang tidak mahu menjalankan perintah agama dan degil serta bertindak agresif apabila ditegur tentang hal agama.

12. suami tidak memberi nafkah pada isteri, ataupun isteri tidak mahu melayani suaminya.

adess... malam nih aku terpk 12 benda je. otak dah tepu kot.

walaubagaimanapun, ibu tunggal harus dibantu dari sudut sokongan moral supaya mereka mampu bangkit daripada sebuah kejadian yang perit dalam kehidupan mereka. selain daripada itu, ibu tunggal juga perlu disedarkan bahawa walaupun dia sudah bercerai dengan bekas suaminya, anak-anak di bawah jagaannya boleh menuntut nafkah daripada bekas suaminya.

jadi ibu tunggal perlu disedarkan tentang hak-hak anaknya, dan juga hak dirinya sendiri dan diberikan sokongan moral supaya mereka boleh menuntut hak mereka seperti yang sepatutnya.

wallahuaalam.

aku stuju ngan salju...stuju sgt2...syangi la kaum hawa...kerna ia tercipta utk kita(laki)
jagalah ia sebaik mungkin.kerna ia adala kaum yg lemah.tp ape pon..jgn la wanita e2 amk kesempatan
terhadap kebaikn laki,cri la laki yg beriman bg2 juga laki cri wanita yg beriman..
insyaALLAH ALLAH S.W.T akn berkati stiap perbuatan kamoO.yg baik di balas baik,yg jahat di balas jahat.
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/ruffeykun
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Tue Apr 28, 2009 7:21 pm

aku setuju dgn kata2 dari lock. segala2nya adalah takdir Allah s.w.t. kadang2 kiter dah cuba yang terbaik untuk menyelamatkan sebuah perhubungan, namun hujungnya ia berakhir dgn sebuah kekecewaan kerana seperti yang aku selalu katakan, manusia adalah ciptaan Allah yang unik dan kompleks dan terlalu sukar untuk dijangkakan.

contohnya,

kalo handle kes suami isteri yang mengalami krisis rumahtangga, kaunselor akan mencadangkan klien untuk melakukan beberapa tindakan, mengajar isteri supaya memberikan respon yang terbaik, merasionalkan klien supaya tidak terlalu emosi dan bertindak rasional.

tapi ada gak kes yang lecturer aku kongsi, isteri tu dah abes baik. suami mencureng kat luar pun dia tak tanya banyak, tak soal pape. dalam keadaan sakit hati... dia masih melayan suami sebaiknyer. senyum menutup hati lukanya. makan minum, keinginan suami terus dilayan macam biasa. tapi apakan daya, suami masih dingin. berkasar, siap marah2 dan pukul isteri plak lagi. pastu.. tiba2 je lafazkan talak.

bercerai gak!

ada gak kes si isteri tak layan suami. sibuk keje, sibuk stadi. sibuk nak sambung PhD, pastu balik lewat. dalam keadaan tak mandi.. tido. nafkah batin tak bagi. makan minum pun suami masak sendiri. mmg giler keje dan stadi je isteri dia. keje2 rumah semua suami buat. kalo ikutkan emosi.. mana suami tahan kan? tapi suami biler bercerita dgn kaunselor, siap nanges lagi.. mengenangkan camner rasa sakitnya, deritanya diri dia kerana tak difahami isteri. tapi lelaki nih sangat positif. dia lepaskan perasaan rindu, perasaan kesunyiannya pada tempat keje. alhamdulillah, dia dinaikkan pangkat. gaji dah bertambah... dan tak lama pastu, biler isteri dia abes PhD, hubungan mereka kembali menjadi baik seperti sedia kala.

nak menjaga sebuah hubungan itu, perlu ada give and take. tolak ansur antara dua-dua belah pihak. bukan satu pihak je berusaha untuk memahami, satu pihak lagi juga perlu memahami. keserasian itu hanya akan timbul jika kedua-dua pihak buang ego masing-masing. banyak muhasabah diri, tegur menegur, dan memperbaiki diri masing-masing. sbb itu dikatakan lelaki dan wanita itu saling melengkapi.

tapi kalo dah nak jadi gak penceraian, tabahkanlah diri anda. Allah menghalalkan talak itu ada sebabnya, meskipun ia merupakan perkara halal yang dibenci olehNya. Allah itu Maha Mengetahui. seperti yang anis post dalam entry kaunseling tu, bahawa Allah tahu yang terbaek untuk diri kita. ilmu kita ini sekadar setitis air di dalam lautan ilmu pengetahuan Allah s.w.t yang terlalu luas.

dalam proses untuk redha terhadap sebuah penceraian itu, mmg menyakitkan. terasa diri nih macam tak berguna, hampeh... macam2 lagi lah. dah buat yang terbaik pun masih orang di sana tak mo terima. kalo wanita pulak, jika biasanya suami dia manjakan dia.. dia dah kehilangan tempat bergantung. anak2 lagi berada di sisi, suami plak dah kawen lain. kalo lelaki pulak, terasa hati perit melihat isteri dan anak-anak kesayangan keluar daripada rumah dan menjadi orang asing dalam hidup.. sedangkan mereka semua pernah menjadi sebahagian daripada hidup kita.

segala-gala yang terjadi dalam dunia ni, balik kepada Allah s.w.t. Allah menguji sebab Dia sayang. Allah pisahkan kita dgn orang tersebut sbb Dia Maha Mengetahui, apa yang terbaek untuk kita. mungkin di saat depressi kita takleh nak terima semua tu. tapi biler dah lama.. baru kita sedar.... memang tidak sesuai untuk kita bersama dengan si dia. dan Allah gantikan nikmat bahagia yang jauh lebih indah daripada dia.

pape pun, kalo dah terjadinya penceraian.. tuntutan nafkah itu perlu diselesaikan cara baik. yang lelaki, janganlah cuci tangan je. walaupun dah bercerai, anak2 tu masih di bawah tanggungan anda. bayarlah nafkah mereka. yang wanita, tuntutlah nafkah yang perlu anda tuntut, iaitu nafkah semasa dalam iddah, dan nafkah untuk anak-anak anda. bukannya apa, kalo kita tak mintak kat dunia, kat akhirat nanti.. bekas suami tu jugak kena seksa. kalo masih ada rasa sayang, tuntutlah hak nafkah anak-anak anda dan nafkah anda. tak lupa juga dengan tuntutan harta sepencarian.

wallahualam...

salam sayang..

Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Wed May 06, 2009 12:38 pm

saja aku up balik topik ni..sbb ada satu kes jadi kat kawan aku...kawan aku laki..dah kawen ..ada anak..tapi baru2 ni dia cerai kan isteri dia sbb isteri dia mengatai dgn bekas bf dia..so jadi lah dia ibu tunggal...( mengatai=beromen )

dalam kes ni..aku rasa si pompuan yg bersalah ...full stop..

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Thu May 07, 2009 8:11 am

bg uncle....
punca nyer adelah kerana kurang nyer kepimpinan somi dlm rumahtangga....
bukan uncle nak menyebelahi wanita... tp 95% adelah kerana sbb tersebut...
wanita punyai 1 akal...
lelaki pula punyai 9 akal...

di atas 9 akal yg di anugerah inilah... buat lelaki jatuh kerana 1 nafsu nyer...

suka jugak uncle dngar citer panx....
cuma nk tanya... nape dia beromen ngan x-bf dia...
x best ke ngan laki dia...
so.. bg uncle... somi dia patut tau ape yg isteri dia nak...
kena berinteraksi antara ke-2 nyer... kena jujur... ikhlas... sefahaman...
berterus terang tentang segala masalah... tak kira apa jua isu... walau sex..

si isteri td... perlu bertaubat... mohon ampun pd somi...
so... somi pula... kena pandai amik kelemahan dan perbetul kelemahan tu...
jgn EGO....!!!
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Thu May 07, 2009 8:15 am

no komen la coz paklong still bujang huehuehue
Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Thu May 07, 2009 8:18 am

paklong_baek wrote:
no komen la coz paklong still bujang huehuehue

paklong....
jom shuffle....

Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Thu May 07, 2009 8:21 am

jom,jom, jom..
tari tari wakakaka
Back to top Go down
View user profile
uncle
junior
junior


Posts : 155
Join date : 2009-04-30

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Thu May 07, 2009 8:40 am



ang wat lawak lah plak paklong.....
Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Thu May 07, 2009 6:25 pm

Quote :
salju wrote:
Allah menghalalkan talak itu ada sebabnya, meskipun ia merupakan perkara halal yang dibenci olehNya. Allah itu Maha Mengetahui. seperti yang anis post dalam entry kaunseling tu, bahawa Allah tahu yang terbaek untuk diri kita. ilmu kita ini sekadar setitis air di dalam lautan ilmu pengetahuan Allah s.w.t yang terlalu luas.

Quote :
uncle wrote:
bg uncle....
punca nyer adelah kerana kurang nyer kepimpinan somi dlm rumahtangga....
bukan uncle nak menyebelahi wanita... tp 95% adelah kerana sbb tersebut...
wanita punyai 1 akal...
lelaki pula punyai 9 akal...


PERKARA HALAL YANG DIBENCI ALLAH...(renungkanlah)...mintak jauh dari luv n semua kawan2 yer...lau leh luv nak kawen ngn sorang tu...cukuplah sorang tu je...tamo cerai berai..sedangkan lidah tergigit kan..tapi cubela pertahankan hubungan yang terikat tu..ia melibatkan 2 keluarga,kan x best lau masam2 muka.. jgn


luv bukan ape,,,sian kat anak2 (lau da ada anak la kan)...pase ada pengalaman org terdekat sndiri ada mslh mcm cerai2 ni..(eee..fobia lak rasa) sian anak2 yang merana...kena campak sana..yg lain cmpak sana..xdpt hidup selesa n hapy mcm kuarga lain(bersama adik beradik) sian kan...membesar ngn keadaan cmni leh bantutkan depa punya pelajarn,perception,emosi terganggu..n memberontak...hish lau nk ckp x abis la...mcm2 la...(eh.lari tajuk x ni) anime

k..back to da topic...ibu tunggal muda makin ramai (ni lau yg keje ee,lum masuk yg x keje)...luv rasa lelaki semakin kurang tanggungjawab...bila si isteri (yang keje n gaji besar) depa serahkan bulat2 hal ni pada si isteri...ada ka patut..(laki jgn mara eee,,,ni pndpt luv jer) so, bila si isteri mulai bosan,bercerailah depa..

lau ibu tunggal muda yg x keja lak,,,so sad..kena tinggal laki (yg gatai) dah la x bkerja...kena jaga anak2 lak..so mmg patutla kita tlg mereka ni..ape2 pun semua balik pada diri kita...sejauh mana.sebanyak mana iman,ikhlas n ihsan kita...harap2 semua dapat hidup ngn aman damai...tamo gadoh2..tamo cerai berai..kasih sayang Allah lbh dutamakn...sanggup ke kita wat benda yg DIBENCI ALLAH S.W.T...(Pikirkanla) selamat maju jaya dgn keberkatan dunia n akhirat...

*wah...terlebih sudah...pe2 pun ni tuk semua..
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun May 10, 2009 5:42 am

duit pun zaman sekarang main kan peranan yg penting jugak ..

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun May 10, 2009 6:16 am

hmm btul tu..krn kewangan pun leh cerai berai gak..faktor kawin dlm usia muda pn leh jd punca..beza usia pn kene fikir gak ( suami lbh muda dr isteri )
uish..byk faktor nih..yg pentingnya blk ke asal.. jodoh tu ketentuan Ilahi
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun May 10, 2009 8:36 am

aku nk bg pendapat mua dh pg pendangan masing2....kira btl la korg bg pandangan tu....cuma aku nk tambah kit....masa bercinta jgn la dok cover2 sngt perangai korg tu....nnt dh duk 1 bumbung bru tau bertapa buruknya perangai masing2 lak...kat situ bru nk tau yg korg tu x serasi ermmm jwpnya pe lg...janda ngan duda la jdinya....so pikir2 la ye sendiri...time bercinta kentut pn bau wangi...ko ikut cara aku ni sblum kawen smpi dh kawen mcm tu aku la gak sama je so bini aku x la komen sblum kawen mcm ni npe selepas kawen mcm ni x la timbul.....meh la rokok dulu

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Sun May 10, 2009 6:20 pm

yeah.. aku sokong kata2 macan!

kadang2 aku rasa, ada hikmah gak selalu putus cinta ni. sebab pe? sebab lum nikah lagi.. setakat putus cinta.. cuma hati terluka. kalo dah putus ikatan perkahwinan.. dgn anak2 lagi.. mmg haru-biru dibuatnya. mau jadi biol.... adoi...

masa bercinta tu tunjukkanlah perangai sebenar. jangan dok berlakon je. nanti dah dok sebumbung.. kuar semua setan masing2. kadang2 ada yang tegor perangai aku yang terlalu jujur menyebabkan ramai lelaki melarikan diri, biler nampak semua kelemahan aku.

tapi kan.. kalo orang tu betoi2 ikhlas nak dgn kiter.. dia takkan mempebesarkan kelemahan kita je. dia akan pandang mana indahnya kita. kelemahan kita itu.. dia akan bantu dan baiki untuk jadi lebih baik lagi.

adoi.. aku nih balik2 konsep sama je... lengkap-melengkapi ler.. apa ler.. entah korang paham ker.. entah tidak... adoi...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??   Today at 10:45 pm

Back to top Go down
 
Naper Ramai Sgt Dah Jadi Ibu Tunggal??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Streblus Asper (Serut in Indonesia dialect)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::LUAHAN PERASAAN::..::HEARTS FEELING::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.