perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 jarak Usia Dalam Perkahwinan

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun Apr 26, 2009 9:29 am


Kenyataan yang biasa di lafaskan "Cinta Itu Buta" tanpa mengenal usia. Tapi yang sebenarnya yang buta itu ialah mereka yang dilamun cinta.
Dari cinta membawa kepada perkahwinan. Tapi bila cinta padam, mula lah timbul masalah. Perkara yang jarang diberi berhatian adalah jarak usia antara pasangan tersebut kerana telah buta buat sementara.

Sebaik-baiknya jarak usia antara lelaki dan wanita atau pasangan teruna dan dara adalah diatara 5 hingga 10 tahun. Logiknya jika lelaki telah berusia 30 tahun memperolehi pasangan hidup berumur 20 tahun, pasti bahagia hingga ke akhir hayat kerana usia perkahwinan menjangkau 10 tahun, si lelaki berusia 40 tahun manakala isterinya baru berusia 30 tahun. Masih bergetah lagi.

Lagi pun lelaki yang telah mencecah usia 30 tahun bukan tua, tetapi telah berpengalaman dan mampu membimbing isteri yang baru berusia 20 tahun.

Nasihat buat mereka yang sedang mabuk bercinta, fikir-fikirkan lah perkara ini. Buat wanita-wanita yang sedang bercinta sesama usia tu... fikirkan semula kerana jangan nanti kesal suami teralih perhatian kepada yang lebih muda, kerana dah menjadi lumrah alam bahawa wanita lebih cepat dewasa dari lelaki and by the time lelaki dewasa (biasanya lepas umur 30), wanita dah terlebih dewasa.

Jom bincangkan!

Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 03, 2009 2:59 am

biasanya lelaki umo 25 tahun ke atas (zaman sekarang ni) dah kawen. tak pun, dah bertunang ker.. tak pun.. dah ada awek ker. kalo umo 30an tu biasanya anak dah sederet pun.

jadi camner wanita nak pilih lelaki yang jarak usia 5-10 tahun lebih tua?

zaman sekarang nih, biasanya wanita grad diploma umo 21 tahun. kalo mereka keje, mungkin jumpa jodoh cepat. kalo yang terus ke degree, mungkin umo 23 atau 24 baru abes belajar. (macam kes aku nih umo dah 25 tak abes2 lagi. kekeke)

kalo kata umo 23 grad degree, pastu cari keje. lelaki umo 28 tahun.. rata2 dah kawen dah ada anak. sbb pe? sbb dia orang bercinta kat universiti ker, tak pun lepas grad, keje kejap je.. pastu terus kawen.

jadi zaman sekarang nih masih relevan ker jarak usia tu?

pastu.. kisah yang menggemparkan, wook.. wanita misteri yang berusia seratus tahun lebih leh kawen dgn lelaki usia 30an. apa citer?



Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 7:43 am

salju ko ni x abis psl wook wanita misteri tu....bagi pendapat aku jarak usia tu jgn terlampau jarak sngt....klu mcm kes wook tu x pe bab wook tu dh nk....ermm.. merokok dulu

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
arb_mtq
senior
senior


Posts : 432
Join date : 2009-04-13

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 8:07 am

aku nak citer gak ar,,,, tapi sal org arab laa,, diorg nyer hantaran mahal,,, 30 ribu,,, pastu kene der umah,, keta,,, tu pasal laki die asyik nmpk tua jek,,, bini perghhhh!! bgetah,, klu toreh byk hasil dapat,, pastu wat sekerap,, klu wat keping mahal skit,, pastu aku penah tanye diorg sal kawin pompuan tu lagi tua dr laki,, die kate haram,,, upenye maksud die menyalahi adat die la,, mmbe aku penah gak citer pompuan arab ni klu da janda mmg tak laku,, ader sampe mntak2 sedekah jer keje die,, aku nak je ckp kat makcik yg mntk sedekah tue,, makcik datang la mlaysia,, leh ngajar kafa,,sbb diorg pakai cam ustazah jek,,, tp klu malaysia,, janda laku wooo,,, sekian je citer saye
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 8:38 am

oitt salju...aku ni dah 28 still tak kawen lagi...haaa cam ne tu?? tapi mmg betui pun apa yang peace bgtau tu...aku mmg suka kawan dgn yang lebeh muda dari aku..sbb bg aku kalau pompuan tu umur 20..dia umpama umur 28 cam tu ..sbb pompuan kan baligh / matang awai...so sbb tu aku suka kawan ngan yg lebeh 5 tahun keatas muda dari aku...yang tua2 ni...maaf cakap ye garang...ego ( ye la..apa yang kita tau...dia pun tau ) ...kalau kawan ngan muda2 ni..at least dia ada rasa hormat ..hormat tu bukan di sebab kan kita bf dia ke ape..dia hormat sbb kita tua dari dia...bese la org melayu kan..hormat pada yg lebeh tua...so far takat ni..aku mmg amat selesa kawan ( bergirlfren ) dgn yang lebeh muda ...tapi terpulang la pada masing2 punya taste kan....sbb yang muda lambat monopos ....

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
ejaa88
junior
junior


Posts : 33
Join date : 2009-05-02
Age : 28

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 9:04 am

lipanx_laut wrote:
.so far takat ni..aku mmg amat selesa kawan ( bergirlfren ) dgn yang lebeh muda ...tapi terpulang la pada masing2 punya taste kan....sbb yang muda lambat monopos ....

ade udang didalam kuah laksa tuuu
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 9:48 am

peace kalo beza laki ngan pompuan 2 thn mcm mn? ok ke? atau ideal?
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 1:22 pm

kira aku nih garang la ek panx.. .. tak sesuai la ngn ko ek
so terjawap dah gossip2 sblm ni kan
hmm sri sblm ni ade la kwn @ kapel la snng cite ngn umo muda dr sri.. 2 thn cmtu..hmm tp putus sbb org tua tak restu..katanya ssh kawen pmpuan lg tua sbb risikonya kemudian hari..baru2 ok la tp bila dah berusia, nak plk bila pmpuan tu dah 40 thn..npk la tuanya dr suami dia..dr sudut layanan..sbb klu muka tu blh di renovate kan
tp klu dah jodoh..nak wat cmne..hmm tak gitu panx
Back to top Go down
View user profile
5ruz17
junior
junior


Posts : 20
Join date : 2009-05-09
Age : 32
Location : Malaysia

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 2:13 pm

usia bukan menjaminkan kebahagian sesuatu perkahwinan......

smada lelaki atau perempuan yg lebih brusia yg penting kematangan seseorg itu....

bagi lelaki, dia perlu bersedia untuk jadi pemimpin dalam sebuah keluarga..mampu bagi memastikan perkahwinan dia bertahan lama malah bersedia dari segi ekonomi...

bagi perempuan lak... brsedia dia utk hdup dgn lelaki brgelar suami.. zaman perkahwinan bukan zaman percintaan, x suka bleh tinggal...

fikir-fikirkan la....

(aku pun x kawin lagi).....
Back to top Go down
View user profile
_deal0va_
senior
senior


Posts : 196
Join date : 2009-04-11
Age : 29
Location : Seri Iskandar,Perak

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 3:03 pm

emmm...

faktor usia bukan menjadi penghalang sesuatu perkahwinan..

rase bole p.. rase sesuai ngan jiwa...

u must go on lol!

cinta x bole d pakse...

ianye dtg ngan sendiri...

soal jodoh... serahkn pd TUHAN yg Maha Kuasa...

yg pntg usaha....

lg satu... jgn lambat b taw org 2,klau kita syg dia..mane tau..org 2 pun mmg awal2 da syg kt kita

nnt melepas

emm.. segalanye milik ALLAH,

qada' dan qadar...

tp kalau kawen ngan laki lebih tua..that's better...mrk lebih matang dan berpengalaman.

nice
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun May 10, 2009 5:33 pm

macan aku bukannya pe macan, aku tak pueh ati apsal wook ni dapat kawen dgn lelaki yang berpangkat cucu. dia tu dah kompem menopaus, dah takleh ada anak.. tapi dapat suami muda.. pelik.. pelik...

panx.. ko mmg ler kawen lambat.. sbb ko tu kan dr seks.. jgn ko nak belajor pasal seksologi nih sampai dapat PhD baru rasa ada kompiden nak kawen.

mmg mak abah aku ada cakap camtu.. tu pasal dia orang nak sangat aku kawen cepat.. takot nanti makin tua makin tak laku. atas alasan, orang lelaki tak mo kawen dgn pempuan yang lagi tua.

tapi kan.. selain daripada wook.. berikut adalah contoh lelaki muda, pempuan tua:

1. pasangan que haidar (27) - linda jasmine (36)
2. pasangan azizah arifin (39) dan suami (29)
3. pasangan sheila majid dan acis (aku tak ingat plak usia dia orang).

hehehe.... linda jasmine siap bunting pelamin, sheila majid pun ok je... dah ada dua orang anak lagi dgn acis. nampaknya dia lebih bahagia dgn acis yang jauh lagi muda daripada kawen dgn roslan aziz yang lebih tua dari dia dulu.

hmm.. apa komen korang plak pasal isu nih?

jawab.. jangan tak jawab...
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Mon May 11, 2009 5:48 am

salju ..ko bg contoh pasangan artis yang dah terang2 dalam sejarah depa takat kawen..cerai..kawen cerai..kawen muda..kawen tua..tutup aurat..tak tutup aurat..bg depa artis tak de hal lah...ye la artis la katakan...dan aku pernah baca tulisan dato ismail kamus ttg artis...99% artis pada hari akhirat akan berkelakuan seperti monyet..1% je yang ok...so salju..contoh yg ko bg tu aku tak leh terima... wahhhh sesekali berdebat ngan salju

satu lagi salju..sebelum aku terlupa..cuba ko tgk beza umur contoh yang ko bg tu..kan beza atas 5 tahun tu??...dan aku tak nafikan..beza 5 tahun keatas adalah lebeh baik ..tak kira laki tu tua ke pompuan tu yang tua...yang aku maksud kan pasangan yang sebaya..ala2 beza setahun..ala2 beza 2 tahun..ko kan kaunselor..cuba ko peratikan tgk..aku perati ni atas pengalaman yang aku kutip dari masyarakat sekeliling

ramai yang cakap ye la..ni semua soal jodoh kan...tapi aku dah terang kan ..semua ikut la taste masing2...cuba perati kan org tua kita dulu2..jarak perkahwinan depa 5 tahun keatas je semua...ye la..kalau dah rasa i love u ..u love i..owhhh syggg..owhh abg...semua bagai...janji sehidup semati...benda2 jarak usia ni..ahhhh dont believe it la syg...betui tak?...aku ni suka cakap benda yang nyata..dan dgn bahasa yang mudah...

pasal aku nak jd dokter seksologi lak...aku tak nafi kan..sbb aku ada lah lelaki...dan lelaki amat suka seksologi...tya la mana2 laki..kecuali pondan la...tapi pondan pun amat suka seksologi..tapi secara songsang la..jgn la pulak nt ada kat sini lelaki yang kata aku tak suka sgt seks ..nampak sgt pembohong....

apesal aku tak kawen lagi?...sbb aku tak yakin dgn diri aku lagi....so buat apa aku nak kawen lagi?...katakan aku kawen..tuptup 2 3 tahun cerai..di sebab kan aku tak sedia lagi...yeee mmg betui aku dah 28 tahun...tapi dah aku tak sedia..buat apa aku nak kawen lagi? buat apa aku nak nyusah kan anak org ( bakal bini aku ) ...tak sedia tu maksud aku dari segi material...material maksud aku secara basic laa...dan untuk pengetahuan salju..aku mmg dah ada target kawen dalam satu2 umur..umur berapa aku nak kawen? biar lah rahsia.....dan maybe sekarang aku ada satu komitmen yang penting selain kawen dulu.. ..memerlukan perhatian kepada komitmen aku dulu...

dari segi seks lak..lelaki ni selagi hidup dia sehat..dia nak je lakukan seks..sbb tu la muncul nya dalam paper ke berita ke warga emas cabul budak..warga emas rogol cucu...sbb lelaki ni nafsu nye tetap ada walaupun dah tua...so secara logik nya ..kalau bini sesorang tu beza umur 5 - 10 tahun keatas..hubungan seksual tu akan lebeh berpanjangan...nampak tak..cantik je org tua2 kita dulu susun/ jodoh / temu kan pasangan2 dulu tuk berkahwin...bagi perempuan lak..bila sampai satu tahap monopos...secara otomatik nafsu untuk seks akan berkurangan...bila berkurangan akan memberi kesan pada si laki...tak tau la pulak aku zaman skang ni ada ubat ke ape ke bg monopos lambat dtg ...seks mmg akan boleh terjadi...tapi si bini akan terasa amat pedih / sakit..mana aku tau?? haaaa byk2 kan la membaca tulisan2 dato ismail kamus...wahhh promote lak aku ...

dah la kot aku dok membebel ni...panjang lak aku membebel ...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Mon May 11, 2009 7:42 am

aku setuju kenyataan panx dlm bab ni 500% panx aku sokong ko....bg laki2 seks mmg sngt2 penting...btl2 panx...(pasal aku nak jd dokter seksologi lak...aku tak nafi kan..sbb aku ada lah lelaki...dan lelaki amat suka seksologi...tya la mana2 laki..kecuali pondan la...tapi pondan pun amat suka seksologi..tapi secara songsang la..jgn la pulak nt ada kat sini lelaki yang kata aku tak suka sgt seks ..nampak sgt pembohong....)..........klu blh la bg laki2 yg nk cari pasangan biar la muda dr dia la jgn muda sngt jgn tua sngt...mmg pd mulanya x de mslh....nk tau bila mslh tu akan timbul....bila dh duk sembumbung dlm masa 5 thn lbh kurang mcm tu la.....bg lelaki umur 25thn ke bwh jgn la kawen dulu...biar 25thn ke atas ...peratus laki2 yg kawen 25thn ke bwh cuma 30% je yg akan kekal lama.....bg laki2 yg 25thn nk kawen tggu la pasangan iaitu ppun tu 23 ke atas dulu umurnya ....zaman skrg bkn zaman dlu2 skrg zaman tenet..... salju2 artis tu jgn la....ok kita ngok je antara tiga2 artis tu brpa lama leh kekal... ....psl kes wook tu mst laki yg snggup kawen ngan wook tu de udang di sebalik nasi goreng cina.... ...kat sekeliling aku skrg ni de 7 pasangan yg perkahwinanya jarak usia mereka terlampau jauh sngt smpi 10 ke 12 thn....pd mulanya ok la tp bila dh msk 5thn usia perkahwinan mereka ketujuh2nya mua de mslh yg sama dan muanya di ambang perpisahan.....klu jarak 5 thn aku leh terima lg klu lbh mmg ssh kit aku nk terima....ni pengalaman aku tau bkn aku copy artikal kat tenet mn2 .....jgn terrasa la yg terkena ni sekadar ckp2 kosong je....meh layan rokok jap

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Mon May 11, 2009 9:12 am

akhirnya... rasa nak peluk dua2 abang aku kat forum perak 1 nih.... macan dan lipanx...

hehehe...

hebat tak cara kaunselor provokasi...

aku sebenarnya nak jawapan yang matang dan rasional daripada kawan2 forum nih. nak berlawak sekali dua tu boleh ler.. tapi ada masanya aku perlukan sesuatu input dan hujah yang boleh lawan cakap aku.

saper kata aku keras pale? hehehe...

sebenarnya kata2 macan dan lipanx tu jujur daripada kacamata seorang lelaki yang dah ada pengalaman. dan mmg itu jugak kata2 abah aku.


dah lama tak berdebat... dan pertama kalinya aku rasa macam diri aku berdebat dalam pertandingan perdebatan peringkat ipt semesia. (pergh.. kali terakhir masuk pertandingan debat tahun 2005). eh.. lari tajuk plak.

terlebih dulu aku mintak ampun dan maap kat panx andai aku sebut perkataan ko nih minat sangat seksologi tu. jangan terasa na? aku nih adik yang nakal dan suka nak mengusik. je. dan apa yang ko katakan tu.. aku dah lama tahu.. pasal adik beradik aku pun ramai lelaki. aku takdelah kata aku leh baca 100% perangai lelaki, sbb banyak lagi yang aku tak tau. tapi skit2 nak teka perangai lelaki tu bleh ler.

salam sayang..


p/s kadang2 apa yang kita nampak tu tak semestinya betoi. selami dan fahami makna sesuatu perkara.. baru kita boleh memahami jiwanya....
Back to top Go down
View user profile
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Tue May 19, 2009 4:00 pm

fuh...cayalah...bila org2 lama berdebat...tabik spring r kat korang ni...pe2 pun aku pun penah ada kwn (laki) n kira skali ngn pengalamn kwn2 la..
yg mude,sama umo, n yg jauh lbh tua...jarak umo dkt 10 thn...setiap dr depa ni lain caranya...
- yg mude cam ngada2 sikit...(dlm erti kata terlalu bergntung)
- sma baye umo lak...cam nak tunjuk terer..(dlm erti kata lain, ego sikit tinggi r,konon2 aku pun blaja sama tinggi ngn ko jer)
- n last jauh lebih tuo lak kan...best gak kdg2,,,caring terlebih...(dlm erti kata org lama mkn garam lebih kan...so,cara berkawan tu lain la,caring,x mudah melatah,mengalah,romantik n syg lbh kt pasangan dia) ok tak camtu...hmmm..abg macan.abg lipanx n akak salju...mana yg elok nak trus kawan...sama umo,mude dr kita ke jauh lagi tua? saje je nak tau...
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Tue May 19, 2009 4:25 pm

aku tak reti nak komen ler bab nih luv...

sbb aku pernah jumpa lelaki yang dah berumor, perangai manje dia mengalahkan budak2 muda.

aku jugak pernah jumpa lelaki yang muda dari aku, tetapi jauh lagi matang daripada aku.

bagi aku, aku sebolehnye nak lelaki yang matang. umo dia berapa? keje apa? kelulusan apa? aku tak mo berkira sangat. sebolehnyer aku nak lelaki yang matang jadi pasangan idup aku.

kalo dia lulusan tinggi, gaji besar, tapi tak matang >> tak guna gak.

kalo dia lulusan biasa, gaji ciput, tapi matang >> boleh consider.

kalo dia lulusan biasa, gaji ciput, tak matang >> sebolehnyer tak mo lah.... lagi teruk.. dabel kena..

kalo dia lulusan tinggi, gaji besar, matang, hensem plak >> lelaki idaman. biasanya dah kawen.. toksah ler berangan nak dapat lelaki camni.

kematangan tu luv, bukan ukuran dari segi umo, lulusan dia.. dan sebagainya. tetapi sejauh mana dia boleh rasional, tahu asam garam idup, fahami Islam itu sendiri macam mana.

ada gak orang2 muda matang sangat.

ada gak orang2 dah berumor tak matang2.

jadi bagi aku.. sebolehnyer aku pilih yang matang. tapi tak tau ler aku.. ada ker yang matang nak dgn aku.. karang tak pasal2 kena layan debat aku hari2.


p/s susah gak jadi orang matang ni. biler dah matang sangat, dgn kawan sebaya pun takleh nak masuk. kena kawan dgn orang2 dah berumor je. jadi tua sebelum waktu. kecewa

p/ps aku lari tajuk ka? lol!
Back to top Go down
View user profile
Raja Laut
junior
junior


Posts : 15
Join date : 2009-06-03
Location : north

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sat Jul 04, 2009 11:34 am

sriteddy™ wrote:

hmm tp putus sbb org tua tak restu..katanya ssh kawen pmpuan lg tua sbb risikonya kemudian hari..baru2 ok la tp bila dah berusia, nak plk bila pmpuan tu dah 40 thn..npk la tuanya dr suami dia..dr sudut layanan..sbb klu muka tu blh di renovate kan
tp klu dah jodoh..nak wat cmne..hmm tak gitu panx

pada pendapatan pakcik pulak ..
1. ...dalam dok belek2 post korang ni, pakcik suka komen pendapat seri ni ... jika berlaku si isteri lebih tua (5 tahun lebih) apa yang seri katakan ni ada kewarasannya. efect masa tua nanti akan nampak ketara jika sisuami ingin beralih angin. jika tidak, ianya tidak menjadi masalah pun...

2. perbezaan umo bukan penentu kebahgiaan rumahtangga. kebahagiaan adalah lahir dari keserasian atau sekufu. biar apa pun latarbelakang sisuami atau isterui.

3. cuma sebagai pedoman, berapa jarak umo yang selesa jika diberi pilihan ialah kalau tua manapun suami anda sebolehnya , jika bawa kerumah rasa tidak kekok atau janggal untuk dia memanggil emak atau ayah kepada ayah anda . maknanya jarak ideal umo menrtua dengan bakal menantu lelaki ialah umo ghalib seseorang wanita melahirkan anak sulung (everage diusia 18 tahun berkahwin). begitu juga sebaliknya.
gitu le gamaknya.

4.
Back to top Go down
View user profile http://min-def.blogspot.com/
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sat Jul 04, 2009 12:09 pm

wahhh abah... meh nak peluk sikit
bercakap berdasarkan pengalaman terima kasih abah
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun Jul 05, 2009 1:49 pm

<--- dah 29 tahun..still bujang.. dan bergetah ok....nak? eeeee gatal !

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
comel
junior
junior


Posts : 29
Join date : 2009-06-25

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sun Jul 05, 2009 3:53 pm

lao ade jodoh kawen jugakkn xkira la bape pon jarak usia seseorang tu..jodoh kite kan da ditentukan allah.. am i rite?? hehehe
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin
Admin


Posts : 256
Join date : 2009-04-10
Age : 32
Location : gerik,perak

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Sat Jul 25, 2009 2:57 pm

wahhh......bagus topik ni,jgn berhenti sekarat ni je..meh2 komen2 lagi

_________________________________________________
tolong sama2 majukan forums
Back to top Go down
View user profile http://perak1.forums2u.com
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Mon Jul 27, 2009 1:39 pm

ko nih admin.... bukannya nak tambah hujah... ko plak rasa camner? geram dgn admin nih....
Back to top Go down
View user profile
enni
junior
junior


Posts : 171
Join date : 2009-07-18
Age : 28
Location : ::kota bharu::manjung::petaling jaya::

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Mon Jul 27, 2009 3:43 pm

sy suke topik ini..

jap2..nk pk
Back to top Go down
View user profile
MaNgKuK pEcAh
junior
junior


Posts : 81
Join date : 2009-05-14
Age : 27
Location : kajang melaka

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Mon Jul 27, 2009 3:51 pm

aku ske gak
10 taun ag tue
lg besh
matang n memahmi
bkn cm budak2 hingusan
pandai jage ati die jekk
Back to top Go down
View user profile
enni
junior
junior


Posts : 171
Join date : 2009-07-18
Age : 28
Location : ::kota bharu::manjung::petaling jaya::

PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Mon Jul 27, 2009 3:57 pm

budak ingusan...

ade pengalaman ke ran..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: jarak Usia Dalam Perkahwinan   Today at 1:22 am

Back to top Go down
 
jarak Usia Dalam Perkahwinan
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» GURU LIED TO MEGHA
» Happy Birthday Alex GIMLI

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::INFORMASI::. :: ::SEKSOLOGI::-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.