perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 Akibat terpedaya janji manis lelaki

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Thu Jun 18, 2009 11:12 am

KEBANYAKAN remaja bawah umur 18 tahun mengandung luar nikah di Pusat Bimbingan Puteri Rhaudatus Sakinah (RS), mengakui terfikir risiko akan mengandung sebelum melakukan hubungan kelamin dengan pasangan masing-masing. Bagaimanapun, gadis remaja ini yakin dengan janji kekasih untuk memastikan mereka tidak hamil dengan mengambil langkah berjaga-jaga dengan membuang air mani di luar vagina.

Pengetua RS Selangor, Yusnani Abd Hamid, berkata kebanyakan gadis yang terlalu muda ini juga mudah terpedaya dengan kata-kata manis kekasih yang sanggup berjanji akan bertanggungjawab jika mereka hamil.

"Gadis ini percaya dengan janji kekasih yang berpura-pura mencintai mereka dan sanggup menyerahkan tubuh kerana bimbang kononnya akan kehilangan cinta mereka. Kebanyakan gadis ini juga berani melakukannya kerana yakin tidak akan hamil jika melakukan seks sebaik selepas habis haid berdasarkan cerita yang didengar daripada rakan sebaya lain yang turut terbabit dalam gejala negatif ini," katanya yang ditemui baru-baru ini.

Katanya, terdapat juga gadis yang sanggup melayan sehingga 20 pasangan pada masa sama kerana ketagih seks. Mereka mendakwa merasa lebih disayangi dan rela disetubuhi walaupun baru seminggu mengenali pasangan masing-masing melalui sistem pesanan ringkas mahupun internet.

"Ada yang berpasangan dengan teman sebaya mahupun lelaki bujang atau suami orang yang jauh lebih berusia. Mulanya mereka berkenalan secara sengaja atau tidak dan mula melakukan perbuatan sumbang seperti meraba yang dipanggil 'ringan-ringan' yang lazimnya berakhir dengan zina.

"Sebaik mendapati diri mereka hamil, kebanyakan gadis ini bercadang untuk menggugurkannya dan amat sedikit yang mahu meneruskan kandungan mereka. Kebanyakannya juga enggan berterus-terang dengan ibu bapa dan cuba menyembunyikan keadaan sebenar daripada pengetahuan mereka. Mereka sebaliknya lebih senang memberitahu kawan atau guru sekolah. Terdapat juga segelintir yang berkahwin dengan pasangan iaitu tiga daripada 10 kes," katanya.

Katanya, remaja perlu sedar bahawa perbuatan mereka yang menggugurkan kandungan bukan penyelesaian di atas segala kesilapan yang pernah dilakukan sebaliknya ia memberikan kesan trauma sepanjang hayat.

Kesannya amat mengecewakan sama ada mereka menggugurkan bayi berkenaan atau melahirkan. Kebanyakan gadis yang pernah menggugurkan bayi yang dikandung akan mengalami kesan psikologi seperti kerap bermimpi bayi mereka sehingga timbul rasa gelisah. Mereka yang melahirkan pula akan berasa tertekan apabila terpaksa berpisah dengan bayi yang dikandung selama sembilan bulan kepada orang lain,†katanya.

Beliau berkata, gejala seks bebas bukan saja membabitkan gadis bawah umur yang cetek pengetahuan, tetapi juga gadis berpendidikan tinggi. Merujuk kepada rekod RS, separuh daripada penghuninya adalah pelajar institusi pengajian tinggi yang membuktikan gadis bijak turut mudah terjerumus dalam gejala ini.

"Justeru, ibu bapa tidak seharusnya lepas tangan daripada memantau pergerakan anak masing-masing hanya kerana yakin anak gadis mereka tidak akan terjebak dengan seks bebas. Masalah ini sebenarnya adalah masalah global yang dihadapi di seluruh dunia. Gadis ini mungkin terpengaruh dengan budaya berbangga tidak ada dara seperti yang melanda di Barat. Mereka yang masih suci dianggap kuno atau ketinggalan zaman.

"Pemberian kondom atau pil perancang bukan jalan penyelesaian untuk mencegah kehamilan luar nikah sebaliknya perlu berbalik kepada agama bahawa hubungan itu memang diharamkan jika pasangan belum bernikah. Malah di Amerika Syarikat yang pernah mempromosikan kondom dan pil perancang kepada remaja pada 1981, mula menjalankan kempen jangan melakukan seks sehingga berkahwin pada 1993," katanya.

tak guna ada hati kalau tak tahu menilai
tak guna ada mata kalau tak tahu melihat
Back to top Go down
View user profile
ruzzen
root_admin
root_admin


Posts : 207
Join date : 2009-05-10
Age : 32
Location : Bagan Lalang, penang

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Thu Jun 18, 2009 11:16 am

bukan terpedaya, laki mintak elok2 pompuan tu kasi la....
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Thu Jun 18, 2009 11:27 am

aik... ni macam sambungan je ruzzen
lol! lol! lol! lol! lol!

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Thu Jun 18, 2009 11:33 am

terpedaya janji manis la kio...cnth kata lepas tido sama nak kawen huhu tp alih2 bila dah ngandung..lari tggl cmtu jek
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Fri Jun 19, 2009 6:37 am

banyak gak kes camni kaunselor aku kongsi dgn kami semua...

manusia ambik kesempatan nih ramai. pempuan plak biler dah tensen... takde tempat lain ler dia cari.. dia akan cari teman untuk dia meluahkan perasaan, bermanja... etc. dan lelaki plak.. pantang nampak lauk menyerah diri. apa lagi.. dia ngap jelah..

erm... nak salahkan pempuan pun takleh.. nak salahkan lelaki pun takleh gak.. semua nih terjadi sebab kedua-duanya lemah iman. yang pempuan lemah iman sbb tak tahan dengan dugaan hidup.. terus cari lelaki untuk bermanja dan luahkan perasaan. yang lelaki plak pantang nampak pempuan meliuk2 manja.. mulalah geram tak tahan...

minta2lah kita semua jauh daripada golongan yang camni...
Back to top Go down
View user profile
Gearnob
junior
junior


Posts : 37
Join date : 2009-05-18

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Fri Jun 19, 2009 6:13 pm

Lelaki gak yang salah.......

pompuan ade gak salahnyer......
kire sama-sama salah........
x caya??????
Siasat lagi...... pasti jumpa....

X semua janji yang di tabur tu sesuai pada semua gadis........
dalam kata lain.... dia tgk gak sape yang dia nk ngap... cam buaya gak... x semua binatang tu mangsa dia.(kalo x caya tgk tv) selalu dia ngap gadis yang agak mengedik sket.... nampak baik.. tapi.....Hmmmm.... pandang bebetoi mesti nampak gediknye tu...
Back to top Go down
View user profile
zeal_tech
junior
junior


Posts : 28
Join date : 2009-04-23
Age : 29
Location : Teluk Intan

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Sun Jun 21, 2009 8:00 am

nak kawen le camnie...
elak zina...
aku x nak terpedaya ngan awek meliuk liuk manje....
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Sun Jul 05, 2009 4:24 pm

eeeee jahat nya laki2 macam tu...seb baik abg tak cam tu tau sri

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Sun Jul 05, 2009 5:21 pm

hehehe... setiap pempuan ada gediknyer.. termasuk ler aku. terpulang pada pempuan tu camner nak kawal kegedikannya. sbb pempuan mmg fitrah dia lembut, manja, dan sensitip.

kalo pempuan yang tak reti nak gedik.. macam takde perasaan ler plak plain je... muka stret camni..

kalo pempuan pandai manje2... baru nampak seri rumah tangga... tak gitu panx? eh.. sejak biler plak panx nikah..
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Mon Jul 06, 2009 1:43 pm

nampak seri lak...

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Mon Jul 06, 2009 1:46 pm

abestu ko nak ganti dgn perkataan pe plak peace? nampak peace rumah tangga ker... ok gak tuh... rumah tangga aman damai....
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Mon Jul 06, 2009 1:53 pm

ok gak tu..
hahahaa..
sekali sekala...

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Mon Jul 06, 2009 4:25 pm

wah seronok main nama aku
tul tu salju..agak2 nak umah tgga aman damai..letak peace umah tgga... klu yg xde tgga..letak umah peace...eh peace umh
Back to top Go down
View user profile
peace™
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 1529
Join date : 2009-04-11
Location : slgr

PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Mon Jul 06, 2009 5:57 pm

suke nyer die...
lol!

_________________________________________________




Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Akibat terpedaya janji manis lelaki   Today at 5:26 pm

Back to top Go down
 
Akibat terpedaya janji manis lelaki
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::INFORMASI::. :: .::RUANGAN INFORMASI DAN MAKLUMAT::. .::INFORMATION::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.