perak1
Selamat datang Ke Perak1 forum** Kepada pelawat, sila mendaftar untuk menikmati segala kemudahan Perak1 forum.** Diharap semua sahabat yg baru berdaftar, sila memperkenalkan diri anda di ruangan forum .anda juga boleh login forums ini dengan email FB anda danjangan lupa Like Fb perak1:KENALKAN DIRI ANDA:. Perak1 forum.** Pelawat yang mengalami masalah register atau login sila emailkan kepada khalifah_alammaya2000@yahoo.com(forum admin support).** Selepas mendaftar, anda akan secara Automatik telah menjadi ahli perak1 forum dan seterusnya anda boleh login untuk memasuki Perak1 forum tanpa menunggu sebarang e-mail pengaktifan akaun.Selamat melayari Perak1 forum PASTI CERIA BERSAMA KAMI.
perak1


 
HomeCalendarGalleryFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

?

Dapatkan Widget Ini Di Aku Punyer Lah! | Get RM100 A Week @ Blogger Tips


Share | 
 

 andartu atau bini ke dua?...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:14 pm

Jadi Isteri Kedua atau Andartu...
Mana Lagi Baik?

aper kata anda..




ni komen aku.....sebelum kaum2 hawa menyerang topik ni

jadi madu pon kene kate..
orang kate perampas..


jadi andartu pon orang kate..
ye la anak dara tua..

abeh tu cam ne ek..

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:22 pm

andartu la... sbb ada dara lg.. hehehe
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:25 pm

panx... ko mmg memahami aku...

tapi bagi aku ni lah kan...

itu KATA ORANG!

sedangkan kisah luqman al-hakim dalam al-Quran pun ada sebut, tentang kata2 orang. kalo kita ikut kata orang pun.. alih2 kita gak akan dipersalahkan? betoi tak? cuba semak surah luqman untuk keterangan lebih lanjut.

balik pada topik.

cara paling mudah bagi wanita yang sukar cari jodoh ialah jadi andartu. sekurang2nya tak kaco rumah tangga orang, dan tak ganggu idup orang lain. (ada skit2 macam prinsip aku gak)

dan kalo nak jadi isteri nombor dua, tiga dan sebagainya pun kena ada gayanya. maksudnya, orang yang nak dgn kita tu tak menipu. pastu isteri dia pun tahu pasal kita. dan dia pun izinkan suaminya kawen lagi. kalo lelaki tu ada lebih dari satu isteri.. sebaeknyer semua isteri dia tahu kehadiran kita.

tapi risiko yang perlu dihadapi ialah:

1. adakah isteri lelaki tu benar2 rela?

2. keluarga kita tak kisah ker kita pegang status isteri nombor dua? (ni kalo jenis keluarga elit, ramai orang cerdik pandai, kaya, ternama, dan sebagainya).

kalo mulut orang len leh tahan lagi.. tapi mulut keluarga sendiri dan mulut bakal madu.. tu yang pedihnyer...

dan pape keputusan yang kita buat ada risikonya. jangan kata andartu senang. mula2 nampak senang, nanti dah tua sakit... lama2 meninggal kesepian. dan bermadu nampak susah.. tapi tak semestinyer susah... terutama kalo dapat madu yang memahami dan suami yang adil dalam memberi kasih sayang.

cara terbaek solat istikharah.. mohon petunjuk Allah s.w.t. sbb hanya Dia yang tahu mana yang terbaek.

mulut orang??

ah.. biarlah... itu... ORANG...... diamlah (ambik kata2 tuan haji jap. hehe)
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:37 pm

sri..till now..x kawen2..
xde org nak ker?? atau sri yg memilih
byk kisah sbnrnya..nape sri tak kawen lagi..erm tntang topik nih...
biarlah sri andartu.. mana tau jodoh sri kat 'sana'
klu sri nak bermadu..my be sri dah dimadukan skrg
..siapa la sri ni kan..nak mengambil hak org.. knp perlu sri melukakan hati pempuan lain kan..
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:39 pm

emosi nye komen ....sri

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
paklong_baek
senior
senior


Posts : 250
Join date : 2009-05-02
Age : 31
Location : perak-->putrajaya

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:46 pm

ha sri...sri nk cari calon mcm mn tu.....
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:47 pm

soal jodoh nih takleh kata ler sri... mungkin sri kata nak stay solo.. entah2 sri kawen lagi awal daripada salju.. mana nak tau kan?

ada orang jodohnya awal. ada orang jodohnya lewat.

ada orang jodohnya awal.. tapi sekejap je.. pastu cerai.

ada orang jodohnya awal.. dan kekalan sampai akhir hayat.

ada orang jodohnya lewat, bercerai gak.

ada orang jodohnya lewat, tapi bahagia.

ada orang tak jumpa jodoh sampai sudah... sbb jodoh dia dah Allah s.w.t matikan terlebih dahulu. mereka cuma jumpa di syurga nanti.

ada orang jadi andartu - bahagia.

ada orang jadi andartu - sengsara.

ada orang jadi isteri bermadu - terluka

ada orang jadi isteri bermadu - bahagia.

mende2 camnih melibatkan takdir Allah s.w.t. kita tak tahu apa yang terbaek untuk kita semua.

dan kalau sesaper tengah ada dalam kesedihan, mmg sukar untuk pintu hatinya diketuk sesiapa. kalaupun yang datang jejaka kacak, belum berpunya, alim agama dan bagus ilmu dunianya.. menjadi idaman semalaya.. tapi kalo pempuan yang dia nak bersama tu pempuan yang baru lepas kecewa... bukan senang nak bukak pintu hati pempuan tu.

pape pun macam salju katakan... pilihan Allah s.w.t adalah yang terbaek.

kalau pintu hati kita lum terbuka lagi.. maksudnya belum jumpa pilihan yang terbaek dari Allah s.w.t.

doakan kita jumpa.. hanya yang terbaek....

Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:53 pm

lor..topik nih kan sal nak jadi andartu atau bermadu kan..kan.. so..sri pilih la andartu buat masa nih lol!
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 4:59 pm

terlebih dulu... meh kita bincang apa definisi andartu tu..

adakah andartu bermaksud, umo atas 25 tahun digelar andartu?

zaman opah aku, umo 16 tahun kalo tak nikah lagi.. kira andartu.

zaman mak aku, umo 25 tahun, kalo tak nikah lagi.. andartu ler tu.

zaman sekarang plak camner? 30? 40? cuba bincang dari sudut tu plak?

Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun May 31, 2009 5:28 pm

panx nk aku bg komen ke ni x pe aku bg laluan bdk2 lain dulu erk aku nk ngar gak pendapat org lain psl andartu atau bermadu ni....topik ni menarik gak panx....aku mmg suka ko la bg topik2 semasa mcm ni... ...aku nk merokok jap la nnt aku akan bg komen erk

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Wed Jun 03, 2009 8:32 am

macan nih... bukan nak komen.. hadoi...

jom sama2 bincang dulu.. apa definisi andartu?

zaman mak aku dulu, umo 25 tahun kalo tak nikah dah dipanggil andartu. sbb tu mak aku riso umo aku sekarang nih takde bayang2 lagi.

tapi aku rasa... definisi tu perlu diperhalusi lagi ler. kalo zaman dulu boleh ler kata 25 tahun tu andartu. zaman sekarang dah berbeza.. jgn

kalo pempuan belajar, sekurang2nya umo 23 tahun baru grad degree. nak gak setahun dua keje dulu, kumpul duit.. bagi kat mak abah + kumpul duit kawen.. baru nak kawen.. ye tak?

jadi umo 25 tahun tu baru2 ler ramai orang nak kawen.. takleh kata umo tu umo andartu dah...

bagi aku, definisi andartu ialah.. pempuan yang dah menopaus pun tak nikah2 lagi. kiranya kalo dia kawen pastu pun, takleh nak dapat anak.. mungkin ini definisi yang paling tepat sesuai dgn masa sekarang....

korang plak rasa camner?
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Wed Jun 03, 2009 7:16 pm

oh ye ke salju anadartu ni bnyk sebab....mgkn ppun tu memilih ke atau dia lbh pentingkn kerjaya atau tah la mcm sbab la nk citer bnyk sngt tp kebnyk skrg org ppun blh tahan gak yg pilih tuk bermadu drpd x laku2 lg pn ppun dh ramai dr lak2 1 nisbah 3...pe yg pan kata tu aku setuju sngt jdi andartu pn org kata jdi madu pn org kata..tp org akan x berhenti2 berkata psl andartu la slg x kawen2 org akan kata je smpi la dia kawen nnt stop la......klu bermadu x la sngt org kata janji dh sah suami isteri lain hal la org nk kata pn
....aku nk merokok jap la

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
jimbet_______.sin4
Site Admin
Site Admin


Posts : 206
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : tmn astakona

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sat Jun 06, 2009 1:14 pm

adeh jadi la apoe pon jangan jadi gay xpon lessbo da r

_________________________________________________
Back to top Go down
View user profile http://www.klgc-3.forumotion.com
luvfama
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 297
Join date : 2009-04-30
Age : 31
Location : Negi 9

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Fri Jun 12, 2009 9:57 am

Quote :
zaman opah aku, umo 16 tahun kalo tak nikah lagi.. kira andartu.


aduyai...takuit....andartu dah aku.... camner ni salju...

oh...andartu...oh...andartu...

nak jadi bini kedua??? x sanggup la...sian kat bini first...kita pun pompuan gak..
Back to top Go down
View user profile
grandson
junior
junior


Posts : 40
Join date : 2009-06-01

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Fri Jun 12, 2009 11:54 am

huhuhu... kalo dah jodah tak kemana...
kalo pompuan andartu.. kalo lelaki bujang terjalak....
meh la sebatang
Back to top Go down
View user profile
lipanx_laut
Police
Police


Posts : 970
Join date : 2009-04-12
Location : taiping--> ipoh---> kajang ---> taiping

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Fri Jun 12, 2009 1:57 pm

kalau antartu?.....cam ne ek ...

_________________________________________________
~BESAR ~ KERAS~ TEGANG~ PANJANG~
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sat Jun 13, 2009 2:58 pm

ade ke antartu lelaki snng cari jodoh coz kuasa memilih di tgn lelaki
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun Jun 14, 2009 1:30 am

ada je antartu...

sbb ada jenis lelaki yang terlalu cerewet dalam memilih...

selagi dia rasa dia tak jumpa pilihan hati.. selagi tu ler dia terus mencari....

pakcik salju sendiri... umo dah 42, baru nak nikah. tapi lelaki best woo... umo dah 40an pun leh cari isteri muda umo 20an. kalo isteri umo dah 40an.. susah nak cari suami umo 20an.

cuma wook je yang boleh... kan macan??
Back to top Go down
View user profile
macan_sparrow
[[PONSEL_FIGHTER]]
[[PONSEL_FIGHTER]]


Posts : 742
Join date : 2009-04-12
Age : 38
Location : klang

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sun Jun 14, 2009 7:03 am

betul salju...laki ni tua mn pn leh lg dpt isteri muda laki dh de isteri pn laku lg pe .....merokok jap la

_________________________________________________


hidup mesti mau appy
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Sat Jul 11, 2009 7:31 pm

cube cite sket..tahap andartu bg pempuan umo bpe? and tahap antartu bg lelaki umo bpe ?
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Wed Jul 15, 2009 3:43 pm

tahap andartu bagi pempuan ialah biler dia dah menopaus maksudnya dah takleh nak dapat anak lagi...

tahap antartu bagi lelaki ialah bila dia dah andrapous.. iaitu dah tak mampu hasilkan benih lagi..

cabuttttttttttttttt
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Thu Jul 16, 2009 7:45 am

andrapous bkn ke lelaki ni seumur hidup leh asilkan benih
cabuttttttttttttttt
Back to top Go down
View user profile
miss-lady
Admin
Admin


Posts : 1280
Join date : 2009-04-10
Age : 28
Location : sabah & perak

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Thu Jul 16, 2009 10:11 am

tak habis2 lg kes ni yer cabuttttttttttttttt

_________________________________________________
Kebanyakan dari kita tidak mensyukuri apa yang sudah kita miliki, tetapi kita selalu menyesali apa yang belum kita capai
Back to top Go down
View user profile
salju
senior
senior


Posts : 1063
Join date : 2009-04-12
Age : 32
Location : mesia

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Thu Jul 16, 2009 3:48 pm

adalah andropaus tu... penyakit tu... kalo tak caya tanya doktor sakit tuan...
Back to top Go down
View user profile
sriteddy™
Site Admin
Site Admin


Posts : 1157
Join date : 2009-04-20
Location : a place called heart

PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Tue Aug 10, 2010 6:37 pm

da setahun berlalu.. aku msh mcm ni salju.. ko bila lagi..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: andartu atau bini ke dua?...   Today at 4:37 pm

Back to top Go down
 
andartu atau bini ke dua?...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» SasuSaku or SasuKarin?
» Kibahina is Naruhina's biggest canon rival for hinata?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
perak1 :: .::KOPITIAM::. :: .::LUAHAN PERASAAN::..::HEARTS FEELING::.-
Jump to:  
Top posters
peace™ (1529)
 
miss-lady (1280)
 
sriteddy™ (1157)
 
salju (1063)
 
lipanx_laut (970)
 
macan_sparrow (742)
 
kuyie (668)
 
raffey-sama (509)
 
arb_mtq (432)
 
luvfama (297)
 
LATEST MOVIE TODAY
.:Sila click pada gambar dibawah untuk download boxoffice movie perak1 semoga terhibur :.